2 dagen overtijd, negatieve/vage test? Help!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Maleficent04, 22 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maleficent04

    9 sep 2019
    11
    2
    3
    Vrouw
    Studente toegepaste psychologie
    Curaçao (voorheen NL)
    Hoi lieve leden, daar ben ik weer!
    Momenteel zitten wij in onze 10e ronde en ik hoop zo dat het raak is..
    Mijn cyclus is nu al 5 maanden lang 25 dagen, de eerste dag van mijn laatste menstruatie was op 25-03. Nu ben ik dus 2 dagen overtijd.. en de testen zijn heeeeeel vaag positief, je ziet het niet eens goed op de foto, het lijkt voor mij op een indrooglijntje..

    Ik heb al de hele week menstruatiekrampen en steekjes in mijn linker lies, ook voelt mijn linker bovenbeen soms wat krampachtig. Daarnaast vaker plassen en grotere borsten, mijn tepelhoven lijken helemaal opgeblazen of zo.. heel raar. Ontzettend moe en met vlagen misselijk. Normaliter heb ik voor mijn menstruatie eerst een paar dagen spotting, nu niet. Ook meer afscheiding dan normaal (vanaf eisprong), lage rugpijn en een opgeblazen buik horen bij mijn veeeeelte lang lijst met symptomen. Tot slot lijkt het al 2 weken alsof ik verbrand ben, mijn wangen zijn heel rood en gloeien en nee, ik heb geen koorts.

    Kan het zo zijn dat de testen alsnog positief gaan worden? Ik heb de 23e een mammografie maar durf niet heel erg goed vanwege te röntgenstraling en onduidelijkheid..
    Heeft iemand ervaring met een latere positieve test? Ik zit nu volgens de kalender op 16 DPO. Alvast bedankt!
     
  2. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Heb je ovulatietesten gedaan om te kijken wanneer je lh piek was en je eisprong eraan kwam? Je kan best eens een iets latere eisprong gehad hebben waardoor je nu ook later ongesteld wordt.

    Bij kwalen van hcg zou je positief moeten testen. En bij kwalen met negatieve test komen ze door progestoron. Dat hormoon maakt je lijf aan na de eisprong en geeft kwalen die precies lijken op hcg kwalen.
     
  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    Je cyclus was volgens eind januari nog netjes elke maand 30 dagen???
    Nu ineens al 5 maanden lang 25 dagen??

    Ik zou zeggen dat je cyclus nu dus gewoon weer 30 dagen is en je dus niet overtijd bent.
    En de kwaaltjes die je hebt komen dan door het progesteron.

    Ik zou eens gaan beginnen met het doen van ovulatietesten zodat je ook weet wanneer je eisprong is en je dan kan zien wanneer je daadwerkelijk overtijd zal zijn.

    Wat zegt de gyn verder over jullie vruchtbaarheid? Je zat toch sinds januari in de malle molen?
     
  4. Maleficent04

    9 sep 2019
    11
    2
    3
    Vrouw
    Studente toegepaste psychologie
    Curaçao (voorheen NL)

    Klopt allemaal, vanaf januari week de cyclus af, dus dan is het nu 4 maanden 25 dagen, voorheen inderdaad 30 en daarvoor een paar maanden 28. Ik ga maar ovulatietesten kopen want hier word ik zelf echt moedeloos van.

    De geprikte hormonen bij mij waren goed en het zaad van mijn partner ook. Daarnaast had ik op het moment van de echo ook 2 dominante eitjes die beide zouden springen, dus ik maak gewoon eitjes aan. Ik heb morgen een mammografie en erna een patent (omdat ik al 10 jaar slechte pap heb en 2x een lis heb gehad), als deze weer slecht is willen ze weer weghalen en dan gelijk mijn eileiders open maken/bekijken.

    Als er dan niks uitkomt wil ze starten met hormonen. Ik had gewoon gehoopt dat het allemaal vanzelf zou gaan. En sorry als ik niet alle data correct heb, ik ben ook maar een mens. In de afgelopen maanden veel verloren (zoals zoveel mensen) en elke keer muterende cellen hebben draagt hier niet aan bij.
     
  5. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    25 dagen is dus een afwijking geweest en dan zit je dus hopelijk nu weer op je normale cyclus.

    Duimen dat je onderzoeken allemaal goed zijn en je snel zwanger bent.
     

Deel Deze Pagina