PAP 2 en hrHPV positief - kinderwens

Discussion in 'Zwanger worden' started by Omeletje, Apr 14, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Omeletje

Omeletje Lid

Sep 28, 2020
    12
    2
    3
    Female
    Goedemorgen dames!

Misschien dat iemand iets soortgelijks heeft meegemaakt hier. Ik heb vorige week de uitslag van mijn bvo uitstrijkje gehad en deze is hr HPV positief met pap 2. Kan pas over 5 weken terecht bij de gyn voor een colposcopie en biopt.

Wij gaan nu ronde 13 in met onze kinderwens en zijn van plan om binnenkort naar de huisarts te gaan voor fertiliteitsonderzoek. Maar nu mijn vraag; stel dat we een traject in gaan, kan dat wel als je nog HPV positief bent? het kan soms jaren duren voordat je lichaam het virus opruimt, en ik zou het enorm erg vinden als je dan alleen maar kan afwachten totdat het weg is...

Ik ben redelijk nuchter eronder maar mijn grootste angst is dat onze kinderwens nog lastiger gaat worden de komende tijd....

Als iemand ook maar iets van ervaring of informatie heeft erg fijn, nog meer dan een maand wachten is gekmakend en frustrerend....

2. Kwis

Kwis Actief lid

Jun 29, 2017
    228
    161
    43
    Female
    Hoi! Ik heb een soortgelijk verhaal. Wij zijn inmiddels 10 maanden bezig voor een tweede kindje.
    3 maanden geleden een uitstrijkje laten doen voor het bevolkingsonderzoek. Uitslag Pap3b en HPV. De week erna kon ik al terecht voor een biopt. CIN 2. Ik kreeg 3 opties:
    Optie 1: laten behandelen middels een lisexcisie. Hierbij een groter risico op vroeggeboorte en verminderde vruchtbaarheid. Voordeel is wel dat je van de onrustige cellen af bent.
    Optie 2: niet zwanger worden en over een half jaar wederom een uitstrijkje om te kijken of m’n lichaam de onrustige cellen zelf opgeruimd heeft.
    Optie 3: alles op zijn beloop laten. Met het risico dat als ik zwanger zou zijn, een uitstrijkje niet mogelijk is en dat het wellicht pap 4 zou zijn geworden.

Ik ben voor optie 1 gegaan. Alles is nu schoon en ik mag gewoon zwanger worden.

overigens denk ik dat ze bij jouw uitslag gewoon gaan afwachten. Een pap 2 wordt in de meeste gevallen door het lichaam zelf opgeruimd. En bijna alle vrouwen zijn besmet met het HPV virus. Dus maak je vooral niet teveel zorgen. :thumup:

liefs!

3. Omeletje

Omeletje Lid

Sep 28, 2020
    12
    2
    3
    Female
    Hoi Kwis,

Dankjewel voor je reactie! Ja ik maak mij gelukkig niet zo zorgen om pap 2. Ik hoop alleen niet dat ik het moet ''uitzitten'' tot alles weer normaal is voordat ze eventueel starten met een traject. Kan het ook nergens goed vinden of dat gebeurt of niet...

Fijn dat jij zo snel terecht kon bij de gyn! en dat alles nu schoon is en klaar om zwanger te worden. Ik hoop dat je snel een positieve test in je handen hebt! Wat kunnen die maanden lang duren he, als je al een jaar bezig bent...

Laten we maar hopen dat wij gewoon kunnen starten dan volgende maand.:$;)

Kwis likes this.
  4. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

Feb 3, 2017
    3,491
    2,487
    113
    Female
    Limburg
    Hier ook ervaring. Heb voor mijn eerste zwangerschap pap2 en hpv positief gehad, en die ging niet meer weg uit zichzelf. 2 jaar later werd het pap3a2 en cin3. Ze hebben het weggehaald met een lisexcisie. Uitstrijkje daarna was netjes pap1 en hpv negatief, en dat is het tot nu toe gebleven (2 jaar later na de lisexcisie).
    Het stond mijn eerste zwangerschap dus niet in de weg, en het traject ook niet, mocht gewoon beginnen.

Omeletje likes this.
  5. Omeletje

Omeletje Lid

Sep 28, 2020
    12
    2
    3
    Female
    Bedankt voor je reactie. Stemt mij gerust dat je gewoon mocht beginnen met een traject. Nu hou ik het wel vol nog een paar weken te wachten.

Dank jullie wel!

DangerBlonde likes this.

Share This Page