Ik heb ze besteld dus denk morgen binnen te hebben.. Nu weet ik dus niet of ik ze 2x per dag moet gebruiken of 1 x en dan rond welke tijd is het best? Ik weet wel dat hij pas positief is als de test streep minstens zo donker is als de controle streep.. Ik heb een cyclus van ongeveer 28 dagen wanneer moet ik dan beginnen? Alvast bedankt
Hoi wonderbaby, Ik zou beginnen met 1 keer per dag te testen. Probeer een redelijk vast tijdstip zodat je beter kunt vergelijken. Zorg dat je, afhankelijk van de soort ovu testen die je hebt, een tijdje van tevoren niet te veel drinkt. Anders verdunt de urine waardoor het hormoon minder goed opgemerkt wordt. En niet te vroeg testen op de dag want het hormoon wordt in de loop van de dag pas aangemaakt. In de beschrijving bij de ovu testen zat bij mij een schema waarin ik kon zien wanneer het handig was om te beginnen. Heb je enig idee wanneer je eisprong is? Merk je het ergens aan? Slijm, pijnlijk gevoel in je zij? Anders zou ik de eerste ronde starten op dag 10 en doortesten tot positief. Mij eisprong was pas op dag 19, dus wie weet moet je de eerste keer echt even goed doortesten. Wanneer je geen positieve test krijgt in de eerste ronde, kun je met twee testen verdeeld over de dag een aanwijzing gaan krijgen van je eisprong. Succes!!!!
Als het goed is zit er een gebruiksaanwijzing bij. Het best is om rond 16.00 uur te testen na ongeveer 3 a 4 uur niet geplast te hebben. Je kan ook eerder of later testen, maar nooit met ochtendurine. 1 keer per dag testen is genoeg, 2 keer is echt niet nodig. Als ik jou was zou ik rond dag 10 beginnen met testen, na een paar maanden heb je wel door op welke dag je eisprong ongeveer is en kan je evt. een paar dagen later beginnen. Succes!
Nou ik heb dus altijd buikpijn maar wil voor de zekerheid nog eens gaan kijken met ovutesten.. 1 x is dus genoeg das wel fijn dan heb ik voor volgende maand ook nog genoeg en dan kan ik nog bij bestellen daarna.. Bedankt voor jullie reactie!!