hoe voelt een eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door kanjer, 19 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kanjer

    kanjer Bekend lid

    8 mei 2008
    626
    6
    18
    Vrouw
    dag dames,

    deze vraag is eerder gesteld maar die topics zijn allemaal gesloten,

    ik vraag me dus af hoe jullie (als je hem al voelt) de eisprong duidelijk is? wat je erbij voelt?

    dan kan ik misschien een beetje uithalen of ik dus nu echt een eisprong heb/had/ga hebben..

    mijn dingetjes:
    -begon gisterochtend met lichte pijn in rechterzij/lies/onderbuik
    -'s avonds tegen steken aan.(net alsof je heel hard heb gesport en je pijn in je zij hebt maar dan in je onderbuik)
    -gevoelige/zere tepels

    weet niet of het iets is.. maar ik zou zooo blij zijn als ik dus een keer een eisprong heb gevoeld.

    liefs kanjer
     
  2. lily26

    lily26 Fanatiek lid

    29 feb 2008
    1.009
    0
    0
    weet het niet zeker maar heb die steken zondag ook gevoeld en hoop dus ook dat ie dat was...of beter nog dat ik al zwanger ben :)
    Ik lees met je mee..
     
  3. merlin1979

    16 jan 2007
    16
    0
    0
    Mijn eisprong voel ik ook altijd erg duidelijk.
    Laag in de buik (rechts) steken die soms erg pijnlijk kunnen zijn.
    Als ik op dat moment aan het lopen ben moet ik soms zelfs even stil blijven staan. Nu had ik gister ook van die steken (alleen 7 dagen na mijn eisprong). Twijfel of ik deze maand een verlate eisprong heb gehad of dat het misschien de innesteling is geweest (hoop het laatste).
     
  4. Chico

    Chico Actief lid

    1 aug 2008
    184
    0
    0
    hey kanjer,

    mijn eisprong voel ik dus duidelijk NIET. wou dat ik m voelde, want dan heb je in ieder geval een beetje een idee hoe het er met je cyclus voor staat.
    is het ook mogelijk dat je gewoon geen eisprong hebt en toch ongesteld wordt?


    xx chico
     
  5. Jewel

    Jewel Bekend lid

    9 jun 2008
    553
    0
    0
    voel met mijn eisprong een zeurderige en stekende pijn boven mijn lies en eigenlijk altijd rechts...wordt daarna steeds iets minder die pijn en schijnt dat dan je ei springt! ;)
     
  6. kanjer

    kanjer Bekend lid

    8 mei 2008
    626
    6
    18
    Vrouw
    dus dit zou dus begin van de naderende eisprong kunnen zijn/of gewoon zijn?

    (ben wat dat betreft best onzeker, dis dan de 2e keer datk dit voel. vorige maand voelde ik niks, en de keer ervoor ook rechts en zelfde gevoel..)

    maar hebben jullie dan ook last van zere/gevoelige tepels?
    :oops:

    chico, ik voel het normaal ook niet, tis dat het me inene opviel dat ik deze 'pijntjes' in ronde 6 ook had.

    en vandaar dus deze vraag :D

    liefs kanjer
     
  7. Majkuh

    Majkuh Fanatiek lid

    1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    min eisprong voelt als een soort doffe pijn, veel vrouwen ervaren het vaak aan 1 kant, maar ik regelmatig aan beide kanten met 1 kant die dan erger is.

    Het is een soort doffe pijn, hele gevoelige onderbuik/baarmoeder/tepels, soms steekjes/steken en een soort van branderig gevoel in mijn eierstok richting mijn liezen, soms zelfs aan 1 kant zo erg dat mijn been aan die kant ook zeer doet (vraag me niet hoe het kan)
     
  8. bellala

    bellala Lid

    17 aug 2008
    6
    0
    0
    Ik voel rond mijn eisprong ook regelmatig steken in mijn onderbuik. Vorige maand rechts deze maand links. Vorige maand ben ik zelfs voor naar de huisarts geweest omdat ik dacht dat ik een blindedarm ontsteking had. Niet dat het zoveel pijn deed, maar omdat het rommelt op ongeveer dezelfde plek... Gevoelige tepels heb ik niet zo ervaren, maar daar heb ik zelden last van.
     
  9. Jantsjuh

    Jantsjuh Niet meer actief

    ik had aan 1 kant, de linker kant van mijn buik, een zeurende pijn alsof er een spier strak stond. echt idd alsof je net gesport had. dit duurde nog niet eens 5 minuten. ook voelden mijn borsten heel strak aan, wat ik nu ook heb tijdens zwangerschap.
     
  10. lili20

    lili20 Actief lid

    22 jul 2008
    383
    0
    0
    kledingverkoopster
    amsterdam
    hoi meiden ik heb volgens mij ook nog nooit mijn ei gevoelt maar ik heb wel steeds steekjes als ik tot rust kom dus in bed zou dat dan mij ei zijn? heb ik net vorige week gehad...ik hou het altijd netjes bij in mijn schrit
     
  11. Melanina

    Melanina VIP lid

    20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik voel hem niet maar maak me geen zorgen heb vandaag met me ma gesproken en die voelde hem ook nooit en ze is toch mooi 3 keer zwanger geworden waarvan 1 MK helaas.

    Maar heb nu wel weer een positieve blik op de dingen :)
     
  12. mv77

    mv77 Lid

    13 aug 2008
    85
    0
    0
    Hoi hoi, ik heb op dit moment dat zelfde gevoel in m'n buik. Ik zat al aan een blaasonsteking te denken maar de symptonen hebben wel erg veel weg van jullie symptomen bij een eisprong.
    Toen ik de pil slikte had ik hier helemaal geen last van! Klinkt dat bekend?
     
  13. bellala

    bellala Lid

    17 aug 2008
    6
    0
    0
    ja, bekend! Heb vorige keer ook op blaasontsteking laten testen.. bleek het dus niet te zijn... wel was de menstruatie meer dan 2 weken later. Dus het kan ook de rijping van een ei cel zijn, zei de huisarts..
     
  14. mv77

    mv77 Lid

    13 aug 2008
    85
    0
    0
    Ik ben sinds mei gestopt met de pil en hang nu qua cyclus rond de 31 dagen. Het doet goed pijn dus hopen dat het een super ei wordt! ;)
     
  15. meisje0123

    meisje0123 Fanatiek lid

    24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Hey dames,
    Even voor jullie informatie (voor zover dat niet al duidelijk was):
    In je eierstok groeien eiblaasjes (follikels).
    In zo'n follikel zit vocht met daarin de eicel.
    De follikel groeit tot zo'n 2 cm, rond die koers springt het blaasje kapot en stroomt de eicel de eileider in.
    Als de follikel tegen zijn maximale grootte aan zit, geeft dat spanning in de buik, vaak ter plaatse van de lies en aan de kant waar de follikel zit.
    De pijn die je voelt is dus niet de feitelijke eisprong zélf, maar de follikel die bijna op zijn maximale grootte is gekomen.
    Op het moment dat de pijn verdwijnt (en die pijn kan soms dus wel een paar dagen duren, afhankelijk van de snelheid van groeien van de follikel en de grootte ervan) is de follikel gesprongen en is er dus een eisprong geweest.
    Hoop dat dit nog iets toevoegt aan de stukjes die hierboven al geschreven zijn!
    X
     
  16. Tammeke

    Tammeke Lid

    1 mrt 2008
    64
    0
    0
    verpleegkundige
    België
    Ik voel 2 à 3 dagen voor de eisprong een spanning en krampen in de buik, wanneer de eisprong geweest is, voel ik niks meer. De krampen kunnen op de dag van de eisprong best wel hevig zijn.
     
  17. Majkuh

    Majkuh Fanatiek lid

    1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    ben vannacht om 4 uur waker geworden van de pijn.
    ad al 2 dagen flinke ovulatiepijn die savonds altijd erger word, maar was al behoorlijk en dacht eigelijk dat ik hem maandag gehad had.
    Vannacht dus wakker geworden van de pijn, letterlijk naar het medicijnkastje gekropen voor paracetamol.

    Zo verschrikkelijk veel pijn in mijn eierstokken/liezen, maar ook mijn baarmoeder (aan beide kanten gevoeld vannacht) alsof iemand binnenin met een honkbalknuppel tekeer is gegaan (sorry voor de uitdrukking, maar zo zeer doet het echt) een kramperig gevoel, doet me aan mijn bevallingen denken, alsof alles heeeeel strak staat, heb echt liggen puffen.......

    had gisteravond voor de fun een ovutestje gedaan om 5 uur (heb gezegd ze weg te doen, ahum....) en die was knalpositief, dus ik ga ervan uit dat dat mijn piek was en ik ongeveer 12 uur daarna die eisprong heb gehad want bijna ineens was de pijn weg (of was dat de paracetamol?)

    Nu nog steeds een behoorlijk gevoelige onderbuik.....
     
  18. angilla

    angilla Bekend lid

    16 mei 2008
    554
    0
    0
    asperen
    ik voel alleen pijn als ik ongesteld word maar ik heb nog nooit mijn eisprong gevoeld (of ik heb er niet opgelet) in ieder geval ga ik er nu mijn aandacht aangeven en misschien heb ik dan elke maand meer kans
     
  19. bellala

    bellala Lid

    17 aug 2008
    6
    0
    0
    Meisje0123 had een goede en duidelijke omschrijving. Het is dus met name de rijping die je voelt. Ik heb nog even verder gesurft over het internet en op een site over anticonseptiemethoden heb ik gelezen over het in de gaten houden van het cervixslijm (afscheiding). Blijkbaar sluit je baarmoedermond na de eisprong waardoor je op dat moment niet of nauwelijks slijm hebt. Dus dat kun je ook nog in de gaten houden om je eisprong te bepalen.
     
  20. kanjer

    kanjer Bekend lid

    8 mei 2008
    626
    6
    18
    Vrouw
    dames, wat fijn zeg!

    ben blij met jullie! ;)

    weer wat wijzer geworden en ben blij datk nu zeker weet dat dit het dus mag wezen :D :) yeaaaaah! :D

    ben zo blij ermee! :)

    tnx..!
     

Deel Deze Pagina