help weet het even niet meer..

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door claudiawijnand, 8 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. claudiawijnand

claudiawijnand Actief lid

1 nov 2006
    290
    0
    0
    hoihoi, ik weet niet of ik me onderwerp hier goed staat maar dan hoor ik het wel.

ik ben bang dat ik zwanger ben.

ik heb een hernia in me maag en slokdarm en erge angst/psaniek aanvallen
    en hyperventilatie

ben opgenomen geweest en heb medicijnen gehad en antibiotica

na een week mocht ik weer naar huis met de medicijnen me man en ik hebben natuurlijk seks gehad en ik slik ook gewoon de pil me laatste pil heb ik 6 mei ingenomen toen werd ik 9 mei ongesteld tot 12e.. 13 mei moest ik weer de pil slikken en de medicatie nu zit ik in me stop week en normaal ben ik allang ongesteld en vrijdag moet ik de pil weer beginnen . weet iemand of ik gewoon een test voor de zekerheid kan doen. of moet ik geduld hebben , want ben heel erg bang ervoor. en kreeg dood leruk te horen van me huisarts ja de pil en antibiotica gaan niet samen en moet jee maar geen seks hebben :$ pfff wie kan me tips geven want als ik echt zwanger ben moet ik met alle medicatie stoppen, en dat maakt me nu zo bang..

sorry voor het lange verhaal moest het even kwijt :)

2. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

antibiotica en de pil gaan inderdaad niet samen. als je nu overtijd bent, kun je een testje doen. dat is de enige manier om zekerheid te krijgen. liever te vroeg dan te laat, want op het moment dat je kindje een bloedband met jou krijgt (6 weken als ik me niet vergis) zijn de medicijnen die je slikt misschien wel gevaarlijk voor het vruchtje.
    je kunt overleggen met je huisarts om op andere medicatie over te gaan, mocht je wel zwanger zijn. er zijn toch meestal wel alternatieven voor de meeste gangbare medicijnen, die niet schadelijk voor een ongeboren kindje zijn.

3. claudiawijnand

1 nov 2006
    290
    0
    0
    bedankt voor de reactie, ik heb net me man even naar de etos gestuurd voor een test. we hopen niet dat we zwanger zijn we willen ooit een derde
    maar dat komt namelijk nu heel erg slecht uit, zeker met me gezondheid.
    maar als het zo zou zijn is het meer dan welkom..

ik laat het weten wat de test zegt...:)

4. claudiawijnand

1 nov 2006
    290
    0
    0
    :)hoihoi,,

de test was negatief dus niet zwanger. en nou afwachten of ik me maandelijks krijg en anders over een paar dagen weer testen.. maar ik weet niet of ik nou de pil moet slikken vrijdag. weet iemand dat voor me?

dankje wel

5. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Ik heb het na mijn operatie in februari ook gehad, het duurde even voor ik ongesteld werd..

6. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    kijk even in je bijsluiter van de anti biotica of het inderdaad invloed heeft op de pil.
    er zijn namelijk ab's die er geen invloed op hebben.

ik heb een half jaar elke week een hoge dosering Ceftriaxon gehad per infuus, en deze had geen invloed op de pil.

ik zou me wel enigzins voor kunnen stellen dat de medicatie die je hebt gehad, misschien invloed hebben op je cyclus.
    sterkte ermee

7. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Antibiotica en pil gaan indd vaak niet samen. Mijn beste vriendinnetje is nu ook zwanger doordat ze geen extra bescherming heeft gebruikt.. Maar meestal zeggen de huisarsten dat wel, dat je dan extra bescherming moet gebruiken. Misschien kan je aan je HA vragen of hij je kan laten bloedprikken? En anders over een paar dagen indd nog een keer testen. Weet niet of je nu wel of niet verder moet gaan met je medicijnen, als je zwanger zou zijn is dat natuurlijk helemaal niet goed...

8. claudiawijnand

1 nov 2006
    290
    0
    0
    bedankt voor de reacties heb net een pysoloog aan de deur gehad en die zag dat ik er helemaal doorheen zat.

en zei raden aan om de pil te slikken en nog een test te doen voor de zekerheid en als je in je stopweek weer niet ongesteld wordt dan de huisarts afspraak maken dat ze maar verder onderzoeken...

want zit namelijk in een depressie en een hernia demafragma ofzo iets en daar heb ik allemaal medicatie voor. daarom goed in de gaten houden... ik heb het aaan me huisarts gevraagt maar die wilt me bloed niet testen op een eventuele zwangerschap nou dan zit ik weer. bang en angstig daarom zelf mzar telkens testen...;)

9. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Waarom wil je huisarts niet testen? Volgens mij heb je er gewoon recht op dat hij je onderzoekt hoor

10. claudiawijnand

1 nov 2006
    290
    0
    0
    omdat ik een week in een inrichting heb gezeten voor een time out
    voor mijzelf weer op orde te krijgen.

zegt hij telkens tegen me ik kan niks voor je doen ga maar naar waar je geweest ben. nou dan sta ik binnen 2 minuten weer buiten.
    ik wordt niet meer serieus genomen :( . en nou moet ik telkens me behandelaar opbellen voor zulke dingen. schiet gwoon niet op. dat is de reden. ;)

11. Femsiejj

Femsiejj Niet meer actief

voor medische behandelingen moet het niet uitmaken of je opgenomen bent geweest of niet. Ik heb ook tijdelijk in een gesloten inrichting gezeten maar gelukkig neemt mijn huisarts me wel serieus.
    Ik hoop voor jou dat je nu nog niet zwanger bent ivm je medische problemen nu. Maar mocht je nog langer in onzekerheid zitten dan zou ik toch eisen om een bloedtest. Misschien kan je over een paar dagen een test van kruidvat doen die van 2 voor 5 euro. Die zijn erg goed en testen snel positief. Als het dan nog niet positief is zou ik ervan uitgaan dat je cyclus gewoon een beetje in de war is.

Sterkte hiermee en als je huisarts niks voor je wilt doen misschien op zoek gaan naar een andere arts?

12. claudiawijnand

1 nov 2006
    290
    0
    0
    omdat ik te vaak bij hun ben geweest en omdat ik ook heel erg allergie's op medicijnen reageer nou nemen ze me gewoon niet meer serieus. ze hebben me ook gewoon 6 weken doorlaten lopen met me hernia demaframta ( weet niet hoe je het precies schrijft). dat werd pas duidelijk toen ik werd opgenomen ook op een gesloten afdeling.
    heb gelukkig ook thuishulp die met me praat en die zegt ook zoek een andere huisarts maar dat gaat moeilijk als je in dorp woont. alles zit al zo vol. en ze geloven ook helemaal niks meer wat ik zeg want als je pijn blijft houden in me maag en slokdarm dan is je gat te groot en moety je geopereerd worden maar dan zeggen ze dat dat niet zo is en toen ik werd opgenomen was namen zin me serieus en
    nu voel ik me gewoon in de steek gelaten en bang dat ik zwanger ben.. omdat ik nog steeds niet maandelijks heb gehad. sorrie voor het lange verhaal;)

13. claudiawijnand

1 nov 2006
    290
    0
    0
    deze mag op slot.. heb gelukkig me maandelijks. wil jullie bedanken voor de reactie en lieve woorden.:)

Deel Deze Pagina