2 dagen positieve ovulatietest

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mamavandrie34, 25 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    zoals de titel al zegt: ik had deze keer twee dagen achter elkaar een positieve ovutest. Dit heb ik in FF ingevoerd (cd12 en cd13). Ff maakt er een ovulatie op cd13 van. Maar zou hetniet logischer op cd14 zijn misschien zelfs cd15?
    Wie weet hoe het zit?
    Oh ja, ik temperatuur niet, ik ben zelf een beroerde slaper helaas...

2. Unicorn85

Unicorn85 Niet meer actief

Wat voor ovutest gebruik je? Er is namelijk verschil tussen hoge vruchtbaarheid en piekvruchtbaarheid. Daardoor kan je meerdere dagen positief testen. Als je twee dagen echt positief hebt getest en daarna niet meer dan zou ik toch uitgaan van 12 en 13.

Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  3. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Ik heb 2besure ovutests gebruikt, dipsticks. Ik vind het zo gek dat FF de tweede positieve test lijkt te negeren o_O

4. Blosje89

Blosje89 Fanatiek lid

12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Hier precies hetzelfde.
    Zat er nog verschil qua intensiteit?

Ik heb gisteren een naar mijn idee net niet positieve dipstick gehad, terwijl cb wel een smiley gaf.
    Vandaag is de dipstick wel knal en deze houd ik dan aan als piek. Gisteren is de lh piek waarschijnlijk in gang gezet en vanochtend de echte piek bereikt.

Heb dit eens eerder gehad toen ik wel temperatuurde en de dag na de tweede positieve test heb ik mijn eisprong gehad.

Zal de dipstick ook even bijvoegen.
    Middelste van gisteren, onderste van vanochtend

Bijgevoegde bestanden:

5. Blosje89

Blosje89 Fanatiek lid

12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Dubbel

6. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Voor de zwangerschap van mijn zoontje kreeg ik meestal een eisprong op de dag NA de 2e positieve dag.
    Nu, afgelopen jaar, is mijn eisprong meestal OP de 2e positieve dag.

Het kan dus allebei :)

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je rekent met de eerste positieve ovulatietest, de tweede doet er helemaal niet toe. De LH-piek kan een aantal dagen duren. Je kunt niet aan een ovulatietest zien of je eisprong geweest is. Het begin van de piek zet de eisprong in gang, dus daar reken je mee.

Een positieve test op dag 12, betekent een eisprong op dag 13-14 (24-48 u na de eerste positieve test).

8. wafelijzer

wafelijzer Fanatiek lid

26 nov 2015
    1.828
    782
    113
    Vrouw
    Ik had deze ronde ook 2 dagen een knaller van ovu test. Dag 16 en 17.
    Ik temperatuur wel erbij (zie handtekening) en FF zet het kruis op dag 16. Maar waarschijnlijk is mijn eisprong pas op dag 19 geweest. Dus bij mij pas 3 dagen na eerste positieve test.
    En die was echt wel positief want streepje verscheen voor de teststreep en werd stuk donkerder...

Maar normaal kun je uitgaan van eisprong binnen 24-48u na begin van de piek/eerste positieve ovu test.

Deel Deze Pagina