Na de stopweek?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Vlinder125, 26 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder125

Vlinder125 Niet meer actief

Hallo,
    Ik lees meerdere onderwerpen over de pil vergeten na de stopweek.

27 februari heb ik de laatste pil gehad, mijn relatie was over en ik vond het een keer tijd om te ontpillen omdat ik toch wel last had van de bijwerkingen van de pil. De "stopweek" duurde dan dus in mijn geval tot 6 maart. Op 12 maart kwamen mijn ex en ik toch weer bij elkaar en van het één kwam het ander. Ik ben al jaren aan de pil en was het gewoon totaal vergeten dat ik gestopt was. Ik had toen na mijn stopweek al dus 6 dagen geen pil meer gehad. Op 14 maart heb ik mijn eerste pil weer gehad en ook hierna hebben we seks gehad. Op de één of andere manier dacht ik dat dit veilig was, maar blijkbaar moet je dan alsnog 7 dagen met condoom.

Hoe groot is de kans dat ik zwanger zou kunnen zijn? en wanneer zou ik dit kunnen testen?

Groetjes

2. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Hi Vlinder! De kans bestaat natuurlijk dat je zwanger kunt zijn, omdat je onbeschermt seksueel actief bent geweest.
    Ben je nu weer aan de pil? Zo ja; wacht je stopweek even af en test op de dag dat je weer ongesteld zou moeten zijn...

3. xSimone

xSimone Niet meer actief

De kans is we wel vooral als je goed vruchtbaar bent. De eersten week van de strip een pil vergeten is ook het "gevaarkijkste" zeg maar en jij bent eigenlijk opnieuw begonnen en moest idd 7 dgn condooms gebruiken. De kans bestaat dus ik zou zeggen waag er even een testje tegenaan alhoewel ik bij de pil niet precies weet wanneer de testen betrouwbaar zijn. Zonder pil is dat namelijk op je NOD daarvoor geef ie toch negatief aan... dus dat zou je even moeten Googlen!

Goodluck. xSimone

4. Vlinder125

Oke, ik heb vanochtend een zwangerschapstest gedaan (tegen beter weten in) omdat ik eigenlijk niet kon wachten. Deze was dus wel negatief, maar zal waarschijnlijk nog niet veel zeggen?

5. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Hi Vlinder, ik heb even geteld en ik zie dat jij volgende week donderdag pas je laatste pil inneemt... Nog even wachten, het is nu nog zeker te vroeg.. Zucht!

6. Vlinder125

Ik begin nu ook krampen te krijgen, maar zal wel komen omdat ik er mee bezig ben en het mezelf inbeeld.

7. xSimone

xSimone Niet meer actief

Dat zou inderdaad kunnen, je lichaam kan je behoorlijk voor gek houden! Nog even geduld. (1 tip: het wil niet zeggen dat je dan direct al een positieve test hebt op je dag dat je eigenlijk ongesteld moet worden, licht er maar net aan hoe snel ie lichaam hCG aanmaakt!) Goodluck.

Deel Deze Pagina