vraagje voor vriendin, wie kan me helpen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door heppiedepeppie, 30 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    misschien kunnen jullie me helpen, of eigenlijk mijn vriendin...

drie jaar geleden is ze getrouwd en ze wilden hebben graag kinderen. Dat lukte niet, na onderzoek bleek er met haar partner niets 'mis' te zijn, het lag dus bij haar....Ze moest eerst 20 kg afvallen voordat ze in het ziekenhuis onder behandeling mocht komen. Intussen is ze gescheiden (dus misschien op dat moment ook maar goed dat ze geen kids hebben gekregen), heeft nu een nieuwe hele lieve partner en nu willen zij opnieuw graag kinderen.

Alleen omdat ik nu (met een bmi van 40) binnen 6 weken zwanger ben geraakt, ben ik bang dat zij denkt dat het bij hun ook zo snel zal gaan.... Echter heeft mijn vriendin een cyclus van tussen de 40 en 48 dagen. Volgens mij is dat té lang om een eisprong te hebben....

Omdat ik nu veel mensen voorbij zie komen die clomid gebruiken, vroeg ik me af wat dat precies is. Is dat iets voor mijn vriendin? Of gaat dat ook via het ziekenhuis en de bijbehorende medische molen?
    Sorry dat ik hier de vraag moet stellen, mijn vriendin is hier geen lid.

Hopelijk kunnen jullie mij, en daarmee haar, wat uitleg geven!
    alvast bedankt!
    Groetjes Heppie

2. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Er zijn medicijnen die je cyclus kunnen verkorten. Met 40-48 dagen kan je ook een eisprong hebben, maar het valt niet onder de catogorie normale cyclus. Dan moet je cyclus tussen de 26-35 dagen zitten.

Niet alle ziekenhuizen hebben een norm voor het gewicht, dus misschien even een ziekenhuis zoeken waar ze daar minder naar kijken. En dan bij een gyn langs gaan om te kijken of ze wat kunnen doen aan haar cyclus. En ook met deze cyclus kan ze zwanger raken als er verder niks aan de hand is.
    Maar er kunnen meerdere oorzaken zijn waardoor het niet lukt. En bij sommige mensen lukt het ook met de mmm niet.

Maar ze kan het evt een paar maanden proberen als ze wil, maar de cyclus zou een rede kunnen zijn om naar de gyn te gaan.

Hopelijk heb je zo voldoende antwoord.

3. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hier zwanger geworden met een heel hoog BMI én een onregelmatige cyclus. Het kan dus wel ;)

4. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Hier ook een hoog BMI en de MMM (clomid gebruikt maar sloeg niet aan).
    Ik ben nu spontaan zwanger geworden na 12 kilo te zijn afgevallen.
    Mijn cylcus werd met de kilo die eraf was beter zeg maar.
    Mijn cylcussen varieerden van 9 maanden tot op zijn beste 60 daagjes ongeveer.
    Ik heb nu nog steeds een te hoog BMI maar zo is mij wel een hoop bespaard gebleven,de volgende stap was injecties en ik trok de bijwerkingen van de clomid al haast niet (moodswing waar je u tegen zegt).

Ik weet dat er veel over gepraat word over "te dikke vrouwen" en at is apsoluut niet wat ik wil zeggen,ben zelf ook altijd zo boos geweest op mensen die je daarop aankeken!
    Maar mij heeft het echt geholpen en als ze echt aan de clomid wil zal ze onder behandeling bij een gyn moeten zijn.

Als ik eerlijk ben zei ik vroeger altijd geef me maar gewoon die tabletten want afvallen lukt toch niet (ja i know heel dom en stom natuurlijk) maar na 1 x clomid te hebben gehad begon het balletje te rollen en bleek mijn overgewicht ook een deel veroorzaakt door de PCO die ik heb dus begon ik mooi steeds beetjes af te vallen met een totaal van 13 kilo tot nu toe.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt,het hoeft niet perse voor haar te werken maar misschien heeft ze er iets aan.

5. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Als je afvalt kan je cyclus inderdaad verbeteren.
    De injecties schijnen minder bijwerkingen te hebben dan clomid hoor ik regelmatig van mensen die het beide gebruikt hebben.

Knap hoor dat je zoveel bent afgevallen, hier gaat afvallen erg moeizaam tot niet.

6. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ja ik hoorde ook dat injecties minder bijwerkingen gaven over het algemeen...maar alleen al het idee van mezelf moeten prikken...ik kan niet eens een splinter er met een pincet uithalen en van bloed prikken krijg ik het al benauwd...dus ik zie mezelf nou niet echt in de weer gaan met zo'n puregonpen.
    Geloof me ik was echt blij dat ik mijn angst niet in de ogen hoefde te kijken en het toch spontaan is gebeurt want dat is iets wat je totaal niet verwacht als je in de MMM zit

7. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    jezelf spuiten is inderdaad niet fijn. Ik heb het helaas al heel vaak moeten doen. Gezien ik 6x iui heb gedaan met hormonen en ook al een icsi-poging met hormonen.

Je verwacht het dan niet spontaan meer nee, maar afhankelijk van de oorzaak of er nog een kans is op spontane zwangerschappen. Met alleen pco is de kans best aanwezig dat het lukt. Als alles verder goed is.

Hier last van anti-stoffen in het zaad, dus weinig tot geen kans op spontane zwangerschap. Ook niet als ik dus op normaal gewicht zou zitten.
    De zwemmers plakken allemaal aan elkaar vast, waardoor ze dus niet meer vooruit kunnen zwemmen.

8. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    bedankt voor jullie reacties! Ze is al eerder met haar eerste partner bij een gyn onder behandeling geweest maar is nu verhuisd naar een ander deel van het land en nadat ze netjes 20 kg was afgevallen zitten die er nu weer aan.....het is dus heel moeilijk (weet ik uit ervaring want heb zelf een bmi van 40).

Zal in ieder geval de info hier laten lezen aan haar en haar de tip geven toch maar weer met een gyn in contact te komen, of misschien eens info te gaan zoeken bij de geertgen kliniek!

Deel Deze Pagina