Zuigen op zijn vingertjes, nu helemaal rood en opgezet

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door anja136, 30 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anja136

anja136 Actief lid

7 jul 2008
    408
    0
    0
    Luuk is bijna 4 maanden.
    Zodra hij wakker is doet hij van zijn linkerhandje zijn wijs en middelvinger in de mond om op te zuigen. Ook nadat hij gedronken heeft doet hij dat of als hij gewoon even in de box ligt te spelen.

Nu zuigt hij zo hard dat de vingertopjes helemaal rood en opgezwollen zijn. Het lijkt ook net of er onder de nagelriem een hele dikke bult zit.

Ik haal nu telkens zijn vingertjes uit de mond en geef hem dan een speentje of speeltje. Maar aangezien ik nog BV geef wil hij eigenlijk geen speen en speeltje helpt maar even, dan laat hij hem los en hop die vingers er weer in...:x

Wat kan ik hier aan doen, en waarom doet hij het?
    xx Anja

2. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Hm, lastig... Kan je helaas geen tips geven, maar het lijkt me dat hij er geen last van heeft, anders zou hij wel huilen of mekkeren omdat het hem ook pijn deed?
    Denk dat als het hem pijn deed hij er ook wel mee zou stoppen.
    Ik heb heel lang duim gezogen en de duim waar ik op zoog, is nu nogsteeds platter als de andere. :D
    Zou me denk ik niet al te veel zorgen maken, behalve als er echt bloeduitstortingen ontstaan ofzo...
    En als je er echt vanaf wilt, zul je ze moeten inbinden met iets.

Groetjes!

3. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Misschien kun je hem tijdelijk even van die anti-krab handschoentjes van de HEMA aan doen?

Deel Deze Pagina