Lieve allemaal, Wie wil er even met me meedenken??? Ik heb altijd een cyclus van 33 of 34 dagen met mijn eisprong op dag 21. Mijn luteale fase duurt dus ongeveer 12 dagen. Nu kwam mijn eisprong in januari opeens al op dag 14. Gelukkig deed ik een ovulatietest en hebben we nog optijd gevreeën. Maar nu ik weer in de wacht zit twijfel ik wanneer mij NOD is. Als het, net als normaal 12 dagen na de eisprong is, is dat nu donderdag. Of zal het nu juist langer zijn omdat mn cyclus nooit zo kort is.. Ik probeer er niet al te veel mee bezig te zijn (want de teleurstelling van toch ongesteld worden vind ik echt vreselijk ) Maar eigenlijk lukt dat niet echt. En ik ben bang dat ik helemaal hoopvol word als ik donderdag niet ongesteld word en dat het dan gewoon een paar dagen alsnog komt.. Wat denken jullie? Als de eisprong eerder in de cyclus is, is luteale fase dan waarschijnlijk wat langer of blijft deze juist gelijk?
Als jouw lutealefase altijd 12 dagen is, dan zou ik daar nu ook gewoon vanuit gaan. Je eisprong kan eerder zijn, maar ip blijft de fase er na even lang. Dus hopelijk heb je donderdag een moeie positieve test in handen!
de duur van de cyclus van afhankelijk van wanneer je ei springt. De fase na de eisprong is nagenoeg altijd gelijk. Kan eens een keer een dagje verschillen. Dus als een cyclus langer of korter is dan normaal dan is alleen de periode voor de eisprong langer of korter dan normaal
Bedankt voor jullie reacties!! Ik hoop zo dat t dit keer raak is.. maar nog geen voortekenen helaas (bij mn eerste voelde ik de innesteling heel duidelijk) Maar goed.. afwachten maar weer!