Voelen dat er teveel eitjes groeien na 4 dagen spuiten. Minder spuiten?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door nana33, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hoi ladies,

Ik ben net weer begonnen met spuiten voor de 1e iui voor mn tweede kindje. Nu raakte ik bij de eerste nogal makkelijk overgestimuleerd en spoot ik altijd vrij weinig. Zo raakte ik van 50EH spuiten al behoorlijk overgestimuleerd - 7 fliekels (en bij 75 EH zelfs 12..). In de cyclus dat mn dochter werd verwekt spoot ik de eerste twee dagen 33 EH, daarna vier dagen 40 EH en de laatste twee dagen 50 EH. Ik had toen uiteindelijk twee goede fliekels.

Nu heb ik net 2 dagen 33 EH gespoten en 2 dagen 40 EH en ik voel nu (op dag 6 dus) de eitjes al weer opzetten in mn onderbuik. Helaas ben ik vergeten of dit bij mn dochter ook al zo vroeg het geval was. Op zich voel ik eitjes altijd heel duidelijk en ook al vrij snel (zelfs in een natuurlijke cyclus, maar volgens mij niet zo snel). Ik zit nu te twijfelen of ik morgen toch maar weer 33 zal spuiten of door zal gaan met 40. Weet iemand wat het effect van minder gaan spuiten op groeiende follikels is? Ik ben namelijk bang dat ik anders straks weer met 4 (of meer) fliekels eindig en de IUI niet door mag gaan :( (ons ZH doet geen escape IVf of wegprikken). Dit is extra balen, omdat ik pas eind april weer voor de volgende IUI mag gaan (omdat we eigenlijk nog op de wachtlijst staan mochten we één keer tussendoor omdat er toevallig een plekje vrijkwam).

Dus mijn vraag aan jullie: wat zouden jullie doen morgen 33 of toch weer 40 spuiten?
    Mn tweede vraag: wat is het effect van minder gaan spuiten op groeiende follikels?
    En mijn derde vraag, kan het zijn dat je na twee jaar spuitvrij te zijn ineens weer wat gevoeliger reageert op de Puregon?

O ja, ZH bellen heeft geen enkel nut. Het ging namelijk een beetje raar en officieel heft nog geen enkele arts gezegd hoeveel ik precies moet spuiten. Ik heb dus een klein beetje gebluft ;), omdat ik anders deze kans om deze maand al en iui te krijgen niet zou kunnen pakken. De reden dat we even tussendoor mochten was namelijk dat ik volgens de verpleegkundige geen consult meer nodig had ivm mn eerder iuis en er toevallig net een plekje vrijkwam, terwijl wij bij haar op de kamer zaten. Ik kreeg als enige opmerking, dat ik bij meer dan 2 fliekeltjes waarschijnlijk geen inseminatie zou krijgen ivm tweeling gevaar.

2. NinaD

NinaD Niet meer actief

Lastige situatie!
    Ik denk dat de enige manier om huidige iui poging echt veilig (proberen) te stellen een echo is. Anders weet je het gewoon niet. Een echo tussendoor hoort toch in de iui schema, zodoende zal het ZKH niets geks van denken of wel?

Succes!

3. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @NinaD: dank je voor je reactie! Ik krijg ook wel een echo hoor (morgenochtend), maar ik moest vanavond weer spuiten. Dus nog vóór de echo. Ik heb uiteindelijk toch maar 33 gezet. Liever wat langer door moeten spuiten en kans op een iui dan morgen al horen dat ik teveel eitjes heb en het afgeblazen moet worden. Ik voel mn eitjes nu ook al weer een stuk minder dan gister, dus ik denk (hoop) dat het morgen wel meevalt. Ik zou gewoon zo balen als het afgefloten wordt. Omdat dit weer onze eerste iui is denk ik dat ze ook echt zeer kritisch zullen zijn over het aantal eitjes en de inseminatie niet doorzetten met drie eitjes.

4. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Nou om dit topic even netjes af te sluiten een update: heb vanochtend een echo gehad en er zat een eitje van 18 mm en nog een iets kleinere. Morgenavond mag ik pregnyl zetten en maandag krijg ik de iui (als mn eitjes tenminste zo lang kunnen wachten, that is..).

5. NinaD

NinaD Niet meer actief

:D gelukkig!
    Blij voor je! Success! Duimen...duimen....

6. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Dank je :)

Deel Deze Pagina