Minder klachten bij tweede zwangerschap?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door mariska11, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn er meiden die bij een tweede zwangerschap minder kwaaltjes hadden in het begin dan bij de eerste?

Ik had bij de eerste hele pijnlijke borsten, was duizelig en koortsig en onwijs moe. Ben nu bezig voor een tweede (al een behoorlijke tijd inmiddels) maar vraag me af of je dan in het begin minder klachten zal hebben.
    Kan me voorstellen dat je borsten bijv minder pijnlijk zijn, omdat die het hele klaarmaken voor borstvoeding al eens hebben meegemaakt en het misschien later op gang komt.

Komend weekend mag ik weer testen, maar heb dus vrijwel nergens last van. Het enige wat ik als kwaaltje zou kunnen zien dat zijn heel veel puistjes (en dat heb ik normaal nooit). En verder soms een gek gevoel m.b.t. eten (geen honger, dan weer veel honger, misselijk na het eten en ook soms ook misselijk in de ochtend als ik nog niet heb gegeten), maar ja...dat kan ook heel goed tussen m'n oren zitten.

Heb er inmiddels niet zoveel vertrouwen meer in en zeker omdat ik vrijwel geen kwaaltjes heb, durf ik niet teveel te hopen. Maar ja, misschien is het een tweede keer dus wel heel anders dan de eerste keer en merk ik pas na een paar weken iets van een zwangerschap.

Ben iig weer rete onzeker :(

2. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Meid, elke zwangerschap is anders......

bij mijn eerste had ik flink pijnlijke borsten
    bij mijn tweede hing ik kotsend boven de pot.... maar begon ik ook heftig te bloeden.. :( (vmk dus)
    bij mijn derde ging ik testen omdat ik opeens moest overgeven (dacht nog niet zwanger te kunnen zijn).... en minder pijnlijke borsten...

bij mijn vierde had ik nergens last van... tot ik begon te bloeden (vmk)

bij mijn vijfde had ik pijnlijke borsten voor NOD maar na NOD niet meer... wel een draaimaag, maar niet overgeven...

Nu bij mijn zesde voelde ik tot 9 weken niets... geen pijnlijke borsten, niet misselijk (daarna wel!!) helemaal niets....
    tis dat de kater zo raar deed dat ik ging testen... anders was ik er heel laat achter gekomen.
    Heb zelfs bruinverlies gehad (hematoom bleek oorzaak)...

Je gaat elke keer, elke zwangerschap met elkaar vergelijken.. ik doe dat ook en krijg dan ook elke keer van mn vk op mn donder :D

ook het vroeg of laat positief testen, kan zooo verschillen...

Deel Deze Pagina