vraagje over het begin van zwanger willen worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door delilah02, 29 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. delilah02

delilah02 Actief lid

29 sep 2012
    118
    0
    0
    Hallo dames,
    Ik heb een vraagje. Onze kinderwens is heel groot en denken er ook allebij klaar voor te zijn dus willen we binnenkort graag stoppen met de pil. Nou heb ik gelezen dat je 4 weken voordat je met de pil stopt al moet beginnen met het slikken van foliumzuur.
    Ik weet dat alcohol en roken slecht is als je zwanger wil worden en doe dit ook zelden alleen op feestjes. Nou vroeg ik me af of het al slecht is op het moment dat ik in de 4 weken zit en nog niet gestopt ben met de pil? Wij hebben namelijk in het laatste weekend voordat ik dan ongesteld moet worden een feestje. Ik vind het zelf niet erg om niet te drinken en te roken maar ben bang dat het voor mijn vrienden te veel op gaat vallen omdat ze toch al een idee hebben dat wij graag kinderen zouden willen. En ik wil het natuurlijk toch als verassing houden. Weten jullie precies hoe het zit of hebben jullie eventueel tips voor mij??
    groetjes

2. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Je kunt gewoon nu al beginnen met foliumzuur te slikken als je dat wilt, is altijd goed om te doen.

En natuurlijk is niet drinken en niet roken het beste dat er is, maar je moet wel ook nog genieten in het leven. Wie weet hoe lang het gaat duren? Natuurlijk hoop ik voor je dat het gelijk in de eerste maand raak is, maar ja het kan ook zo zijn dat je eerst eens flink moet ontpillen.

Ik persoonlijk drink geen alcohol dus daar kan ik je niet in adviseren.

Vergeet niet dat je van elkaar blijft genieten vooral zo in het begin.

Ik duim voor je dat het snel raak is !

3. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Volgens mij is het geen probleem nu nog te drinken/roken aangezien je nog met de pil bezig bent en er dus feitelijk geen kans is dat je zwanger bent. Nadat je menstruatie is geweest en je niet weer begint met de pil wordt het tijd hier wat voorzichtiger mee te zijn:)

4. Jette 1976

Jette 1976 Bekend lid

28 sep 2012
    668
    0
    0
    Ik werk binnen de GGZ. Klinische opname afdeling.
    Brabant
    Je moet gewoon verder leven. Niet nadrukkelijk alles opzij zetten want dan is de teleurstelling alleen maar groter als het niet snel lukt. Ontpillen kan echt wel een half jaar duren.... Op het moment dat je stopt met de pil kun je foliumzuur gaan slikken. Echter ik ben na 4 maanden daarmee gestopt want het is ons nog niet gelukt om zwanger te raken. Als ik dan foliumzuur slik ben ik iedere dag met het zwanger worden bezig en mij helpt dat dus niet.... Verder raken er duizenden vrouwen zwanger na een avondje doorzakken..... Het wil echt allemaal niks zeggen. Als jullie vruchtbaar zijn gaat het gewoon lukken of je nou rookt,drinkt of weet ik veel wat. Ik werk in de psychiatrie en ik zie vrouwen die alles doen zelfs drugs gebruiken en die zijn zwanger of hebben al een kindje. Het is niet eerlijk maar ik wil alleen maar zeggen: Leef gewoon je leven verder en probeer er niet teveel mee bezig te zijn hoewel dat erg moeilijk is als je iets echt graag wil.... Succes! En ik hoop dat het bij jullie sneller lukt dan bij de meeste vrouwen hier en bij mezelf!

5. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ik ben zelf 2 maanden voor pilstop begonnen met foliumzuur.
    Als je zo even rond gaat neuzen word het overal toch wel aangeraden om 4 weken voor eventuele bevruchting te beginnen.
    Het kan absoluut geen kwaad, dus waarom niet het zekere voor het onzekere..

Roken en drinken, tja.. is voor ieder persoonlijk.
    Roken tijdens de zwangerschap vind ik echt not-done,
    en daarom zou ik van te voren gewoon lekker die peukjes afzweren.
    zo belangrijk zijn ze niet toch? :)

In ieder geval, veel succes! :)

6. Vlootje25

Vlootje25 Actief lid

30 sep 2011
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mee eens met de reacties hier! Leef gewoon je leven en doe je ding want het kan allemaal langer duren als dat je denkt!

Succes en veel plezier met proberen ;)

7. bijoux

bijoux Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    de 1e 6 weken heb jij nog geen bloedband met de eventuele baby.
    een drnkje in die tijd is dan ook geen ramp

wel zou ik vastmet foliumzuur starten..
    kan nooit kwaad :)
    ik slik het al 17maanden

8. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja, roken en drinken kan zowel bij de man als de vrouw een negatief effect hebben op de vruchtbaarheid. Ik rook en drink niet, mijn man rookt best veel. Drinken af en toe. Ik zou graag willen dat hij zou stoppen met roken, omdat het zwanger worden na zes maanden nog niet is gelukt.

Wat betreft alcohol, als je het matig houdt, kan het volgens mij (internet onderzocht) niet zoveel kwaad wat betreft vruchtbaarheid. Maar ja, er is niet echt een duidelijke grens van hoeveel glazen of zo. Gewoon niet te vaak drinken en niet teveel glaasjes op een avond/ feest.
    En als je zwanger bent natuurlijk wel stoppen met rokken en drinken, en ik zou zelf graag willen dat mijn man stopt met roken als ik zwanger ben. Want anders rook je al snel een beetje mee. Bijvoorbeeld als hij bij het open raam rookt als het regent. Ik vind dit best moeilijk, want hij ziet niet echt dat veel roken een negatief effect heeft. En als het al niet zo wil lukken, vind ik dat hij het toch wat meer serieus moet gaan nemen wat stoppen met roken betreft. Maar nee, nu heeft gisteren in Belgie (hij werkte gisteren daar) twee sloffen sigaretten mee genomen. Het is daar een stuk goedkoper.
    Maar ja, ik hoop dat het snel goed komt

9. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    even een quoteje van STAP (nederlands instituut alcoholbeleid)
    "Alcohol verspreidt zich over al het lichaamsvocht, dus
    ook de eerste 6 weken, als er nog geen bloedband
    (placenta) is, kan alcohol de embryo bereiken"

10. selina89

selina89 Bekend lid

5 sep 2012
    982
    2
    18
    gastouder
    Utrechtse heuvelrug
    ik slik ook al enige tijd foliumzuur ze zeggen toch dat het beter is!
    ben ook sinds we zijn begonnen met zwanger worden helemaal gestopt met roken heb het gewoon op me gezonheid gegooit :)
    en nu ben ik ongesteld geworden en drink ik vanavond een drankje maar de rest van de week en in mijn vruchtbare tijd liever niet!
    maar dit is voor iedereen uiteraard verschillend.
    hoop dat je snel zwanger zult zijn!

11. selina89

selina89 Bekend lid

5 sep 2012
    982
    2
    18
    gastouder
    Utrechtse heuvelrug
    ik ken het indd ik heb het zelf gelijk afgezworen en rookte ook erg veel mij gaat het gemakkelijk af maar meneer ho maar!
    ik heb er maar vrede mee ik denk maar zo er zijn genoeg vrouwen zwanger geworden waarvan de man rookte ik kan het hem niet verbieden.

12. delilah02

delilah02 Actief lid

29 sep 2012
    118
    0
    0
    Heel erg bedankt voor de reacties!! Ik weet dat het slecht is en ik rook doordeweeks zowiezo al niet en in het weekend alleen op een feestje of als ik op visite ben waar gerookt wordt. En natuurlijk op het moment dat we echt met de pil stoppen of als ik zwanger ben stop ik helemaal met roken! Mijn vriend rookt wel veel meer als ik dus ken het probleem van pukjepuk. Ik zou ook graag willen dat mijn vriend in ieder geval zou gaan minderen maar hij ziet daar ook nog niet zo veel in. Ik lees natuurlijk op internet (soms wel elke dag ;) ) heel veel over zwanger worden. En het is voordat je zwanger bent ook al heel belangrijk dat je zo min mogelijk of helemaal niet meer rookt ook voor de man. Hopelijk luisterd hij snel naar mij!!
    Verder drink ik ook ook bijna nooit alcohol hetzelfde verhaal eigenlijk als met het roken. Ook alleen op een feestje. En vind het heus niet erg om deze op feestjes over te slaan maar vrienden van mij weten dat ik graag een drankje doe op een feestje dus ben bang dat als ik ineens niet meer rook en drink het zo op valt. Ik denk dat ik gewoon wel een drankje pak maar dan met mate.

13. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ja, dat drankjes ineens weigeren is lastig!
    Maar er zijn genoeg smoezen :p
    "ik ben de bob" "Ik ben niet helemaal lekker" "ik heb pijnstillers op omdat ik hoofdpijn heb"
    succes iig :)

14. delilah02

delilah02 Actief lid

29 sep 2012
    118
    0
    0
    Ik hoop zelf ook dat het snel lukt! Ik wil zo graag het is zo'n apart gevoel van iets dat je zo graag wilt. Wij zijn er in ons hoofd al langere tijd mee bezig maar omdat wij onze financieen eerst op orde wilden hebben, hebben we het nog uitgesteld. Tot nu toe had mijn verstand het nog gewonnen van mijn gevoel maar het wordt steeds lastiger dit te bedwingen.
    Mijn schoonzusje ( 6 jaar jonger ) is net zwanger en heb er in het begint toch moeite mee gehad. Niet dat ik het hun niet gun dat helemaal niet maar omdat ik zelf zo graag wil. En ook alle omstandigheden er om heen. Ik vind dit heel gemeen van mezelf maar kan mijn gevoel niet wegstoppen. Ik probeer hier zo min mogelijk van te laten merken maar de gesprekken bij hun ouders enz gaan er natuurlijk allemaal over. En vind het dan toch lastig om dat allemaal aan te horen. Het klinkt heel gemeen en wil het zelf ook niet maar denk dat ik het eerst een plekje moet geven. Herkent iemand dit?

15. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik begrijp jouw gevoel hoor. Ik begin dat gevoel nu soms ook te hebben en dat na zes maanden. Ik werk in de kinderopvang en er worden nu allemaal moeders van kinderen achter elkaar zwanger van een tweede kindje. En een schoonzusje van mij was nog helemaal niet aan kinderen toe (ze is er nu wel blij mee) en werd opeens ongepland zwanger. Ze rookt en drinkt nog steeds ook nu ze nog zwanger is. En bij haar geval steekt het mij wel hoor. Ze leefde er op los zeg maar en wordt zo maar zwanger. Terwijl ik en veel anderen er zo bewust en verantwoordelijk mee omgaan niet snel zwanger worden.

Wel vind ik het mooi en fijn om te horen van mensen die heel lang bezig zijn geweest en toch uiteindelijk zwanger zijn geworden. Dat koestert dan weer hoop.

16. Joy2

Joy2 Niet meer actief

voor onze eerste kleine zijn we 8 rondes bezig geweest roken en drinken zat daar gewoon bij, moet er niet aan denken dat ik 8 mnd lang op een feestje een wijntje af moest slaan, wat een onzin sorry hoor ;)
    roken van de man vind ik ook onzin, de mijne rookt als een ketter en toch loopt er hier een gezonde meid van bijna 3, dus dat de man zou moeten stoppen met roken gaat nergens over, en zeker niet in de eerste paar rondes, kijk ben je langer dan een jaar bezig dan zeg ik moet je elke kans aangrijpen om meer kans te hebben maar nu bij voorbaat al vind ik lariekoek

17. Sweetheart86

Sweetheart86 Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.139
    0
    0
    Asisstent hypotheekadviseur
    Ik slik al bijna een jaar folium zuur sinds we gestopt zijn met. De pil. Alleen als ik ongesteld ben doe ik t even niet, daarna slik ik weer verder.
    Roken en drinken doe ik niet gelukkig dus niks om af te leren.

18. RomyM

RomyM Actief lid

13 jul 2012
    217
    0
    0
    NULL
    Als wij op een feestje zijn (waarbij niet dezelfde mensen zijn als een vorig feestje ofzo) zeg ik altijd: " Jaha, ik ben wel de bob, jij was het vorige week". Dan kijkt niemand vreemd op haha. Kleine leugens om bestwil, maar het gaat verder nog niemand aan waar wij momenteel allemaal mee bezig zijn :p

19. delilah02

delilah02 Actief lid

29 sep 2012
    118
    0
    0
    Nee idd het gaat eigenlijk niemand nog wat aan haha alleen ik moet mijn gevoelens altijd met iemand delen zowel met vriendinnen als met mijn moeder dus ze weten allemaal wel al dat ik heeel erg graag wil. En als ze me dan ineens niet meer zien roken en drinken zien ze dus dat ik er al mee bezig ben en ik wil het toch nog wel iets van een verassing laten. vooral omdat ik er al eigenlijk te veel over gezegt heb tegen ze. Ik kan dat ook niet alleen voor me laten erg he. Ik vind het zo leuk en fijn om er met iemand over te praten. Daarom zag ik dit en ik dacht laat ik het hier eens proberen :) kan ik toch mijn ei kwijt en in mijn omgeving weten ze er verder niks vanaf!

20. Appeltje1985

Appeltje1985 Niet meer actief

Ik ben in mei gestopt met de pil en direct overgestapt op Mama Compleet.
    Ik heb 2 maanden last gehad van het ontpillen.

In april 2011 was ik al gestopt met roken, was er helemaal klaar mee en dit komt nu natuurlijk goed uit.
    (Ik rookte bijna een pakje per dag!)
    Alcohol drink ik niet, omdat ik het niet lekker vindt.
    Niemand zal het de komende tijd merken :D

Ik ben wel ineens "allergisch" voor iets maar weet nog niet voor wat omdat ik continu een paar puistjes in mijn gezicht heb ;)
    Moet binnenkort maar eens naar de dokter *ahum*

Deel Deze Pagina