Progesteron Hoe hoog bij een zwangerschap??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door anja25, 24 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anja25

anja25 Actief lid

23 jun 2009
    100
    0
    0
    drenthe
    Hoi Dames

Ik ben afgelopen donderdag geprikt op progesteron. en heb daar gisteren de uitslag van gehad en dat was vrij hoog> 57, 1 ofzo.
    De ass zei dat het een beginnende zwangerschap kon zijn, want als er een bevrucht eitje is dan komt het progesteron vrij in je lichaam ofzo. Ze moest het wel even overleggen met de arts zelf.
    Vorige week heb ik een echo gehad en er waren 2 eitjes te zien, nu denk de arts zelf dat de waarde zo hoog is omdat ik 2 eitjes had.
    Maar goed als er nu geen van die 2 eitjes bevrucht zijn is de waarde dan nog zo hoog? of zal het kunnen dat er maar 1 eitje is bevrucht? Weet iemand dit? en hoe hoog is je progesteron als je zwanger bent?

Groetjes anja

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    De waarde van het progesteron zegt meer iets over de eisprong dan over een zwangerschap. Een waarde van 57 is niet extreem hoog en hoeft op zich niet op een zwangerschap te wijzen. Na je eisprong stijgt het progesteron, als je een goede eisprong hebt gehad moet de waarde minimaal 30 zijn. Met een dubbele eisprong is de waarde automatisch wat hoger. Als je wilt weten of er een zwangerschap gaande is, kun je beter naar de HCG-waarde kijken. Succes!

3. anja25

anja25 Actief lid

23 jun 2009
    100
    0
    0
    drenthe
    hoi

bedankt voor je antwoord ik kan pas over een week testen maar goed dat duurd nog zo lang,
    Ze zei zelf ook van dat ik een goede eisrong heb gehad, dus een hoog progesteron wijst niet op een bigginde zwangerschap? ze er zelf een beetje vaag over voor de tel. Ik zal maar gewoon afwachten tot volgende week het is niet anders,
    groetjes anja

4. Trees

Trees Niet meer actief

Mijn progesteron wordt bij elke zwangerschap bepaald. Ik weet dat ik tijdens mijn laatste zwangerschap twee weken na mijn eisprong op een waarde van 89 zat. Dat was gemiddeld volgens de gynaecoloog.

Alleen inderdaad zoals Jippie zegt is het niet bepalend voor een zwangerschap. Ze hebben ook weleens mijn progesteron getest, terwijl ik niet zwanger was en zat toen ook nog op een waarde van rond de 60. Nog steeds hoog dus. Het kan erop duiden, maar hoeft niet.

Deel Deze Pagina