Hoi iedereen! Nu ik aan het einde van mijn tweede cyclus na de MA kom slaan er wat onzekerheeen toe zo klopt mijn ovulatietest (action, knalde echt duidelijk) niet met mijn temperatuurstijging. Als ik mijn positieve ovu test dan ook weglaat uit FF dan wordt mijn eisprong verplaatst naar dag 23 (29 december). Ik vraag me nu af waar ik vanuit moet gaan Ik kan nu dan 9 dpo zitten maar ook 13 dpo? Zwangerschapstest gister was negatief.. Ik weet dat het met afwachten natuurlijk wel duidelijk gaat worden maar jullie herkennen vast wel de spanningen zo vlak voor nod hoop dat er iemand een wijs woord voor me heeft waar ik nu vanuit zou kunnen gaan! Liefs
Je ovu test klopt niet met je temp. Je bent na de posi ovu dus ook gestopt met testen?? Als ik zo kijk dan zeg ik dat je ei op dag 23-24 was (neig meer naar 24 toe). En dan zit je op 8 (hooguit 9) dpo. Waarom heb je de laatste 3 dagen trouwens open bolletjes? Ander tijdstip gemeten?
Nee dat vond ik dus ook niet kloppen, ovu test klopt wel met vructhbaar slijm overigens.. Open bolletjes komen vanwege dat ik heb aangegeven slecht te slapen de afgelopen 3 dagen. Wel zelfde tijdstip gemeten!
En ja die ovu test knalde zo dat ik gestopt ben met testen, vorige cyclus is eisprong na ovu test bevestigd met een echo dus ik had ook geen reden om te twijfelen aan betrouwbaarheid van het testen eigenlijk!
Je hebt ook nog vruchtbaar slijm gehad na de aangegeven eisprong, dus je slijm klopt niet met de nu aangegeven eisprong/ovu test. Vruchtbaarslijm slijm heb je altijd vlak voor je eisprong. Niet nog 2-3 dagen daarna. Een posi ovu is geen garantie tot het daadwerkelijk springen vh ei. Het kan zijn dat je lichaam er deze keer langer over gedaan heeft om het ei te laten springen na je ovutest. Dan heb je bijv een lh piek van 3-4 dagen gehad met de sprong daarna pas. Dus als ik de ovutest achterwege laat en alleen kijk naar slijm en temp kom ik toch echt uit op dag 23-24 alszijnde eisprong.
Dankje voor je inzicht! Dan ga ik rustig tot na het weekend wachten met nieuwe test, dat lijkt me dan het slimst!
Hoi mag ik hier een vraag stellen? Is oraal de temperatuur opmeten echt zo onbetrouwbaar? Ben er deze maand mee begonnen. Had afgelopen dinsdag een positieve ovulatietest, maar tot nu toe geen verhoging in de temperatuur. Geeft FF aan wanneer je eisprong is of moet je dat handmatig doen?
Ja heel onbetrouwbaar omdat wanneer jij met je mond open slaapt, je temp veel lager is dan wanneer je met je mond dicht slaapt. En je weet nou eenmaal niet hoe je geslapen hebt. Een posi ovu geeft geen garantie tot een eisprong. Stel dat je ei wel is gesprongen zou dat gisteren zijn geweest (2 dagen na test) en zou je vandaag een temp verhoging moeten hebben.
Ff geeft zelf na 3 dagen aaneensluitende verhoging een eisprong aan op de dag voir de eerste verhoging.
Oké dus eigenlijk kan ik nu niet uitgaan van mijntemperatuur kaartje gezien de onbetrouwbaarheid ervan.....
Nou heb nu ook rectaal gemeten (voor ik opstond). En het verschil is 0.6 graden. Oraal 36.0 en rectaal 36.6 graden. Ik zal het vanaf vandaag gewoon rectaal doen en het op die manier bijhouden. Volgens mij kan ik zo'n 0.2 graden optellen bij elke meting die oraal is gedaan. Denk dat dat het verschil een beetje is. Dat denk ik omdat voor ik deze maand begon met temperaturen ik eerst oraal en toen rectaal hen gemeten en het verschil was 0.2 graden, vader dat ik dacht dat het niet zoveel uitmaakt hoe je temperatuurt.
Heb je nu net nog rectaal gemeten????? Dan is 36.6 ook onbetrouwbaar. Je bent immers al even wakker! Tempen is alleen betrouwbaar wanneer je het rectaal (of in uiterst geval vaginaal) doet, elke dag op dezelfde tijd, voor het opstaan en dus het eerste wat je doet als je wakker bent (dus niet eerst een half uur in bed liggen en dan pas tempen). En nee, je kan niet zomaar even 0.2 graden bij de orale tempen optellen. Je weet immers niet of je met je mond open of dicht hebt geslapen. Tempen mbt het vinden van je ei komt op tienden van graden aan, vandaar dat het wel degelijk verschil maakt hoe je tempt. Voor het eenmaal checken op koorts maakt de temp manier idd niet uit.
Ps. Ik zou nu niet ineens gaan switchen naar rectaal. Gewoon oraal afmaken (of stoppen). Anders krijg je helemaal een vreemd/onbetrouwbaar kaartje. Gewoon vanaf de volgende cyclus rectaal doen (mits dat nog nodig is )
Bedankt voor je uitleg! Ik maak het nu maar oraal af inderdaad en als ik ongesteld dan zal ik beginnen met rectaal temperaturen