Voor je eigen geruststelling zou ik toch een testje doen, als hij omowit is weet je dat je ongi eraan komt. En als er een streep staat weet je dat je zwanger bent.
dames heel erg bedankt met het meedenken en tips. was van plan om een testje te gaan halen maar bij thuiskomst had ik menstruatiekrampen en op de wc bloed (bruin en ook helder rood) dus ik ben helaas ongesteld geworden wel ben ik enorm in de war door alle symptomen die ik afgelopen week heb gehad, deze heb ik normaal nóóit voor de menstruatie heeft mijn lichaam me voor de gek gehouden?? ik ga morgenmiddag naar de huisarts, even mijn verhaal doen en kijken of ze misschien advies heeft etc. heeft iemand dat ook al eens gedaan? allemaal heel erg bedankt!! en succes en jullie horen van me xxx
Balen, maar je hebt zekerheid! Met goede moed de volgende ronde in Ik denk dat je eens moet proberen te ontspannen en (hoe moeilijk ook) niks te verwachten.. je bent er zo op gefocust dat je inderdaad dingen voelt juist omdat je er zo mee bezig bent
dankje voor de tip! lief ! ja ga ik vanaf nu ook echt proberen! maar omdat we nu dan de 5de maand in gaan met proberen.. gaan we nadenken van.. ja misschien is het binnenkort tijd om ons te laten ''controleren''...... of is dit nog te vroeg?
Dat is te vroeg, je moet minimaal een jaar geprobeerd hebben om op de 'natuurlijke' manier zwanger te raken voordat ze onderzoeken uitvoeren. En daarbij denk ik dat het ook veel stress zou meebrengen om nu al onderzoek te laten doen.. nog ff volhouden
Ik begrijp echt dat zwanger proberen te raken een hele achtbaan is vol met emoties en ik weet dat 9 van de 10 meiden hier hetzelfde voelen. Maar je bent helaas pas 5 maanden bezig. Het is helemaal niet raar om er een jaar kver te doen. Pas als je langer dan een jaar bezig bent met proberen zwanger te raken zal je huisarts iets gaan doen. In dit geval waren je symptomen helaas de symptomen die horen bij een aankomende mentruatie. Deze lijken enorm op zwangerschap symptomen en hierdoor raken veel meiden verward. Ik heb me 9 maanden lang verward gevoeld met elke ronde wel weer andere symptomen. De rondes dat het raak was, 10 & 11, voelde ik al die symptomen juist niet. Als jij morgen naar de huisarts wil is dat je goed recht alleen moet je er wel rekening mee houden dat je huisarts ook zal aangeven dat het te vroeg is voor onderzoeken. Deze onderzoeken kosten veel geld en na pas 5 maanden bezig te zijn, en trust me ik weet hoe het voelt, want elke maand is er 1 teveel als je graag wil, zullen ze deze onderzoeken nog niet gaan uitvoeren. Het is namelijk niet gek dat het nog niet gelukt is. Je moet maar zo denken. 80 % is binnen een jaar zwanger. Dat is gelukkig het overgrote deel van de meiden met een kinderwens. En zelfs als je na een jaar naar de huisarts gaat kan hij zeggen kom over 3 of 6 maanden maar terug. Ze zijn niet zo happig op onderzoeken omdat men tegenwoordig al vrij snel aan de bel trekt.
Meid, ik weet hoe moeilijk het is, geloof me. Maar laat het even los. Gewoon lekker genieten van elkaar en als het over een half jaartje niet gelukt is pas naar de huisarts gaan. Tegen die tijd wordt je gedwongen om er echt veel mee bezig te zijn dus geniet er nog even van zo lang dat niet hoeft. Ovulatie testen de kast in, regelmatig gezellig maken met je lief en afwachten Als het je écht gerust stelt kun je morgen wel gaan, maar verwacht niet dat jullie al onderzocht gaan worden oid. Weet wel dat alle dingen die je voelt niet zo gek zijn omdat je er zo op gefocust bent. Geloof me, ik heb het ook een aantal keer 'zeker geweten' , maar ben toch nog nooit zwanger geweest En zoals degene boven me al zei: 80% van de vrouwen met een kinder wens wordt gewoon natuurlijk zwanger binnen een jaar. Rustig aan
Ik snap je teleurstelling. Maar de huisarts gaat je echt nog niet doorverwijzen tenzij er andere klachten zijn. Bij mijn eerste zwangerschap was ik ool zo bezig met symptomen zoeken. Uiteindelijk had ik er maar 1. Het uitblijven van mij menustruatie. Ik ben nu bezig voor een tweede en de afgelopen vier maanden had ik steeds andere klachten voor mijn menustruatie. Toen ik pas zwanger was kreeg ik pas klachten rond de zesde week zoals een beetje misselijk en pijnlijke borsten. Ik wacht nu geduldig af tot mijn NOD.
Een paar dagen voor NOD ook vreemd opgeblazen gevoel in mijn buik, maar vooral het idee dat ik gewoon weer ongesteld zou gaan worden, alles wees erop (rugpijn, pijnlijke borsten en noem het maar, hetgeen wat ik altijd heb) 1 dag na mijn NOD kreeg ik opeens griep met hoge koorts en keelpijn, dus ik dacht: het zal toch niet.. De test vond toch echt van wel, ik ben hartstikke zwanger! Die keelpijn staat er trouwens los van, het blijkt dat ik een bacteriële keelonsteking heb door een lage weerstand, dat verklaart ook de koorts. Heb een antibiotica kuur, een andere dan ik zou hebben gekregen als ik niet zwanger was geweest. En verder neem ik paracetamol, daar kan ik niet zonder op dit moment. Neem al geen Ibuprofen meer. Ik klaag niet, want na ruim 2,5 jaar en MMM zijn wij verschrikkelijk blij dat het nu eindelijk gelukt is!
mmoekie, van harte gefeliciteerd. Super voor jullie dat het eindelijk gelukt is. Wij zijn al bijna 3 jaar aan het proberen voor een tweede kindje en stappen volgende maand op de IVF trein. Frustrerend te weten dat ik van ons dochter spontaan zwanger werd op 8 maand.