Alsof iedereen om je heen zwanger is/wordt

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door babysed, 11 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babysed

babysed Lid

7 jan 2016
    94
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo,

Wij zitten inmiddels aan het eind van ronde 2, super spannend Allemaalde wens is erggroot, maar door werk en huisvesting zijn we er niet eerder aan begonnen.

Maar sinds wij zijn begonnen komen velen om ons heen met zwangerschaps aankondigingen.. En wat geeft dat een naar gevoel, begrijp me niet verkeerd, ik ben blij voor een ander, maar kan zelf m'n gevoel niet kwijt, bij ons weet vrijwel niemand dat we er nu echt mee bezig zijn en hierdoor kan je er dus ook niet echt over praten.

Meer mensen die hiermee zitten? Hoe gaan jullie hiermee om?

2. Nemo1984

Nemo1984 Actief lid

19 apr 2009
    267
    25
    28
    Zuid holland
    Begrijp helemaal wat je bedoelt!!
    Hier bezig voor 2e.. maar niemand zal dit verwachten van ons. En opeens zie je om je heen iedereen zwanger zijn of kinderwagens..
    En dan zegt mijn moeder nog van de week; jullie geen 2e he?!! Pfff weet dan ook niet hoe ik moet reageren..

3. PandaBeertje

PandaBeertje Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Ik herken het! Toen ik zwanger was, was en werd iedereen ook ineens zwanger. Nu wil ik zwanger worden maar hé t kan nog niet ga proberen in august te stoppen, maar dan wordt ook iedereen zwanger en m'n zus krijgt over paar weken een kinde. En dat i inderdaad een rot gevoel.

Hoe ik er mee omging/ga, ja.. weg slikken denk ik..
    En het komt ook omdat je er nu zelf heel veel mee bezig bent dan lijkt t zo denk ik!

Sterkte en succes!

Liefs, xPandaBeertje

4. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    ik snap het heel goed. Je wilt zelf ook zo graag. Maar persoonlijk vond ik de periode (lees jaren!) er voor veel moeilijker. Dat wij er nog niet voor konden gaan terwijl iedereen om me heen zwanger werd en kindjes kreeg en op een gegeven moment zelfs de tweede hadden gekregen. Ook meiden die eerst helemaal geen kinderen wilden of die geen tweede wilden. Voor mij was de opluchting al enorm dat we eindelijk er voor konden gaan. Dan was er tenminste kans op een zwangerschap

5. Annalise

Annalise Lid

3 jan 2016
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!! Ik snap je gevoel helemaal! Wij houden het stil dat we voor de eerste gaan, want we willen iedereen verrassen, omdat de familie denk ik vooralsnog geen kindjes bij ons verwacht op korte termijn en we zouden het eerste klein en achterkleinkind verwachten dan...maar het wil tot op heden niet lukken.

Nu sprak ik in september een meid uit de buurt die al een kindje van een jaar heeft en toen ik vroeg of er misschien ooit plannen waren voor een broertje of zusje zei ze dat ze die wel graag wilden - LATER, inmiddels is ze al bijna 5 maanden zwanger (jaaaa eerste keer raak)...ik ben heel gelukkig voor haar maar ik vind het wel lastig.

En soms heb ik collegae (met name de mannen) die lekker ongenuanceerd vragen wanneer ik nou eens zwanger wordt...nou inmiddels snap ik dat je dat dus beter niet aan anderen kunt vragen..!

Ik vind het dus ook moeilijk en daarom zit ik ook op het forum, ik kan we mijn verhaal kwijt en ik kan luisteren (meelezen) naar anderen en we kunnen elkaar aanmoedigen en zorgen wegnemen..!

6. babysed

babysed Lid

7 jan 2016
    94
    0
    6
    NULL
    NULL
    Vreselijk inderdaad vooral als mensen er naar vragen of iets in die richting.

Ik en ook nog zo'n babbelkont normaal haha, en nu mag ik niks zeggen, vreselijk moeilijk. Maar blij te lezen dat ik niet de enige ben.

Vanmorgen helaas een negatieve test in handen, maar is ook nog niet echt iets uit op te maken, zit pas in de 2de ronde en heb geen idee van mijn cyclus.

7. rachel93

rachel93 Actief lid

12 jan 2016
    199
    76
    28
    Ik snap je echt helemaal! Ik ben ook nu net met de tweede ronde bezig, aankomende zaterdag is me NOD.. Maar natuurlijk hoop ik van niet! Iedereen (en nee ik overdrijf niet) is zwanger als ik op mijn timeline op Facebook kijk of net bevallen. Het geeft me ook eerlijk gezegd een jaloers gevoel omdat ik als ik vraag in welke ronde ze zwanger is geworden krijg ik het antwoord niet gepland of gelijk raak. Ik mag dan niet jaloers zijn natuurlijk want ik gun het echt iedereen.

Uiteindelijk heb ik het toch gedeeld met mijn moeder, omdat ik erg het gevoel heb om teleurstellingen te verwerken en mijn moeder helpt me daar erg goed mee.

Ik duim voor ons!

8. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Heel herkenbaar, al gaan we hier al voor de derde. Het wil nog niet echt lukken. En op Facebook verschijnt de ene na de andere zwangerschap aankondiging. Heel frustrerend.

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ja tis net zo iets dat je nooit een rode opel astra ziet to je er een hebt gekocht..

Waar je je in interesseert zie je inderdaad beter. Best confronterend soms.

Maar geef de moed nog niet op hoor, je zit nog maar in ronde 2!

10. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Ik herken het ook. De wens is er bij ons al meer dan 5 jaar, maar telkens redenen waarom het niet verstandig was (bezig met opleiding en baan, wonen in flatje, etc.). Nu ik eindelijk gestopt ben met de pil wil m'n cyclus maar niet goed op gang komen en raak ik toch ONGEDULDIG! Kijk inderdaad ook al 5 jaar met een beetje afgunst naar zwangeren / ouders van jonge kinderen. Soms ook een beetje bozig op mezelf hoor, dat ik niet naar mijn wens heb geluisterd en al die jaren maar heb doorgebuffeld... Nu is mijn geduld al op voor we goed en wel beginnen ;)

11. babysed

babysed Lid

7 jan 2016
    94
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik denk dat jaloers inderdaad de beste beschrijving is van dat gevoel... Je gunt het iemand wel, maar jezelf toch meer hahaha:D

12. Logan

Logan Niet meer actief

Dit. Nu ben je er mee bezig en dan valt het alleen maar meer op. Dat is vervelend, maar zo is het als je eenmaal in 'die leeftijdscategorie' beland bent.

13. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Ik zie veel meiden over 'meldingen' op fb. Dat is voor mij nou precies de reden dat ik iedereen die ik niet goed genoeg ken gewoon van fb heb afgegooid. Ik heb nu nog 30 mensen. Die ik allen goed tot zeer goed ken.
    Al dat gekoekeloer bij elkaar en dingen elkaar niet gunnen, of jaloezie voelen heb ik helemaal geen zin meer in.

Natuurlijk wil je graag zwanger raken, maar als je die meldingen op bijvoorbeeld fb ziet, weet jij ook niet wat daaraan vooraf is gegeaan. Wie weet heeft het bij hun wel heel lang geduurd, of hadden ze problemen.

Ik persoonlijk zou mezelf niet zo meten aan anderen, ik ben juist heel blij als een ander het geluk heeft zwanger te zijn. Ik vind dat iets moois, en hoop dat het snel is gelukt en ze een gezond kindje op de wereld mogen zetten.
    Ik weet zelf hoe frustrerend het is als het iedere ronden niet raak is, dus kan alleen maar hopen dat het bij anderen gewoon lekker vlot is gegaan.

14. babysed

babysed Lid

7 jan 2016
    94
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dat is natuurlijk ook een manier, misschien moet ik het meer vanuit dat opzicht bekijken en meer blij zijn dat het bij een ander wel (al) is gelukt omdat ik het verhaal voorafgaand niet ken.

15. Mss86

Mss86 Fanatiek lid

24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Hier precies hetzelfde! Wij gaan nu voor de eerste en zitten in ronde 3. En inderdaad iedereen om ons heen krijgt een baby of wordt zwanger! Vrienden, collega's, kennissen... Iedereen! Ben super blij voor iedereen, maar wat is dat moeilijk!
    Ik denk ook wel dat het nu meer opvalt omdat we er zelf ook mee bezig zijn.. En ja, we hebben inmiddels de leeftijd.
    Hoe ga je er mee om, tja, gewoon blij zijn voor iedereen en er thuis lekker over praten..

16. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Ik herken het ook hoor.. Al 2 jaar bezig..
    Mn beste vriendin, beide zussen, 3 schoonzussen en weetikhoeveel naaste collega's zwanger. Hoppa.

Geen tips.. :( Blijf geloven dat jouw tijd ook nog komt....
    Xxx

17. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Oh wat mij hielp: van facebook af! Ik werd daar gek van al die schattige aankondigingen... ;)

18. babysed

babysed Lid

7 jan 2016
    94
    0
    6
    NULL
    NULL

Dan hebben wij helemaal niks om over te klagen, zitten pas in ronde 2.
    Wat een geduld heb jij al gehad en nog steeds. Ik hoop dat je snel een positieve test hebt

19. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Hoelang je ook bezig bent. Het is vervelend omdat jij die hoop ook hebt.

Maar zoals ik eerder zei. Geef niet op, je bent echt nog harstikke kort bezig en de kans is heel groot dat het binnen 1 jaar lukt :)

20. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw
    Hele normale gevoelens hoor!!
    Hier voelt het ook alsof iedereen om me heen zwanger is/net een baby heeft. En het is ook echt zo.. Wij mensen willen toch wel heel graag de natuur in stand houden :p
    Maar zodra je de wens echt hebt voor een kleintje wil je het liefst meteen, en dan is elke maand wachten er een te veel!
    Hier inmiddels in ronde 7, bij de eerste heeft het 8 maand geduurd dus ik ben benieuwd of ik m'n record ga breken :p

Deel Deze Pagina