Hallo, wij weten sinds kort dat we een meisje krijgen! De voornaam staat al vast maar nu de tweede en derde naam nog. Onze zoons hebben ook 3 namen en zijn vernoemd naar de opa's (zoon 1) en de oma's (zoon 2). Nu willen we graag een generatie eerder kijken naar onze grootouders voor de vernoemingen. Nu heet de helft al johannes of johanna en de roepnaam wordt iets in de trant van Rihanna (niet precies ivm meelezers) dus dat scheelt. Kunnen jullie 2 mooie enigszins hippe namen bedenken uit: naam 1: Krijn Hendricus Naam 2: Josee Germaine Ik had als naam 1 misschien al Quirine bedacht. Maar naam 2 kom ik niet uit. Alternatieven voor naam 1 zijn ook welkom. Alvast bedankt creatieve geesten!
naam 1: Rieke Henrieke (misschien niet heel hip) Naam 2: Madee Josanne Jo-ann (of tig andere schrijfwijzen mogelijk) Jocelin/Jocelynn Josefien
Bij vernoemingen zou ik dicht bij de orginele naam blijven. Uit de naam Quirine kan ik niet zien wie jij vernoemd. Ik ga uit van Krijn vanwege de K klank in het begin maar dat is het eigenlijk wel. Hendrika Charmaine Geraldine Josine Josephine Josae Ghislaine Karlijn Kathelijn
Ook even wat proberen te knutselen. 1: Karijn Henriët Kendri / Kendria 2: Josemaine Jermaine Josemai / Josemay
Even geknipt en geplakt: Vernoemen is wat mij betreft de oorspronkelijke naam gebruiken en niet een afgeleide daarvan. En al helemaal niet - wat je hier soms leest - een paar letters husselen en samenvoegen (dus van Henriëtte Marie bijvoorbeeld Mette maken: dat is geen vernoemen). Las pas hier van iemand die vond dat je uit Lambertus de vernoeming Rhianna kon maken. Ik weet nog steeds niet hoe.
Waarom niet de naam van de opa's laten vervallen en dan gewoon josee germaine erachter? Vind het beide mooie namen en dan hoef je ook niet zo te knutselen met letters. Daar komen vaak van die neppige namen uit. (niet altijd hoor, maar vaak klinkt een combinaam zo gekunsteld)
Linky dat vind ik een goed idee, want er zitten een paar mooie namen tussen maar zoals Noah zegt, je moet het nog wel kunnen herkennen. Het is immers een meisje dus alleen naar onze oma's vernoemen kan prima. Ik ga het aan mijn man voorleggen. De andere oma's heten Annie en Ans dus dat zit al in roepnaam, dat kan ik vast wel verkopen Ik laat het nog ff weten. Bedankt dames!