Mijn vriend heeft uitgesproken er moeite mee te hebben om op de vruchtbare dagen te vrijen met als enige doel ---> baby maken. Hij wilt zeker graag vader worden maar het op commando doen wordt een probleem.. Normaal vrijen wij ongeveer 1 heel soms 2 keer per week. Als we dit blijven doen dan is de kans groot dat dit om mijn eisprong heen gebeurd. Daarom hebben we afgelopen keer ook op vrijdag gevreeën terwijl ik die zondag/maandag mijn eisprong gehad moet hebben. Dit was wel een hele fijne, spontane vrijpartij maar toen ik de dagen daarna begon over dat we er nog wel even ons best voor moesten doen haakte hij af. Nu zijn mijn vragen: Heb ik een goede kans om van deze enige keer zwanger te raken? (Nu 7dpo) En hebben jullie tips voor mij/ons betreft het vrijen rond de eisprong, hoe denken jullie mannen hierover? Bedankt!
Weet je zeker wanneer je ei had? Vaste cyclus? Er is een kans, maar ook wel klein aangezien zaad 72 uur kan leven maar vaak korter... En als je het probeert gezellig te maken zonder dat je praat over babymaking? Hier weet Vl ook wel beetje wanneer tijd is, maar probeer het wel te verbergen.... Zodat druk niet zo groot is..
Het is ontzettend lastig. Maar gelukkig heeft ml hier geen probleem mee tenzij het alleen maar gebeurt in de vruchtbare periode. Deze cyclus was ik zelf door vakantie meer relaxed en ging het ook allemaal wat spontaner. Mijn tip, laat het idee baby maken lekker achterwegen tijdens het vrijen geef hem het gevoel dat het om jullie en de seks gaat en niet om een kindje te maken. Probeer er misschien wat vaker spontaner mee te beginnen. Tijdens de vruchtbare periode is om de dag het beste. Makkelijker gezegd dan gedaan I know. Maar in ieder geval succes!
ik denk inderdaad dat je de druk van het "moeten" eraf moet halen jij weet wanneer het the moment is maar dat wil niet zeggen dat je man dat ook moet weten, probeer het gewoon gezellig te maken rond die dagen dat jij het weet maar hou de druk eraf probeer dus ook niet erover te praten na de vrijpartij anders heb je kans dat de spontaniteit eruit gaat
Hoi, Wij hebben 2 zoontjes en de druk was veel te hoog tijdens het zwanger worden.. Gewoon niet leuk meer eigenlijk gewoon steeds "moeten" doen. Nu doen we het alleen wanneer we echt zin hebben.. En we zien het dan wel. Probeer er minder mee bezig te zijn en idd niet teveel over een baby maken praten op dat moment. Ik probeer ook niet meer te kijken wanneer ik vruchtbaar ben en wacht mn NOD wel gewoon af.. Kom vast wel een keer. Scheelt dat het bij ons de 3e is.
Het enige wat ik denk is.. laat het los.. vrijen moet leuk zijn en geen verplichting. Door de druk die je er zo op legt wordt het echt niet leuker. Wij hebben nooit persee gevreeën als het 'moest',wij vrijen als we er zin in hebben. En is dat elke dag dan elke dag en is dat 3 keer perweek dan ook goed. Verder kunnen wij niet zeggen hoe groot de kans nu is. Dat is giswerk.
Probeer er geen druk op te leggen. Hier mogen we graag met elkaar vrijen. We doen een paar dagen aan onthouding voor de eisprong dat vinden we allebei lastig. Geniet gewoon lekker van elkaar
Mijn tip is ook om het los te laten, zo ver dat lukt natuurlijk. Even een ongegeneerde extra tip/uitleg. Hoe meer opgewonden jij bent hoe beter de leefomgeving in jouw vagina is! Hoe natter hoe beter dus De zaadcellen hebben dan meer kans te overleven en hard te zwemmen! dus geniet van elkaar en probeer er geen moetje van te maken! Heel veel sterkte en vooral plezier! Hoop dat het snel raak is!
Wat de meeste zeggen het moet leuk zijn en blijven!! Probeer het toch spontaan te doen dus niet als jullie naar bed gaan maar gewoonmidden op de dag of voor het eten, ik zeg maar wat. Neem het initiatief dan heeft hij het idee dat je hem wilt en niet alleen zijn... zaad. Of masseer (beetje sexy haha) hem dan krijg je van zelf ook zin bijvoorbeeld?! Dat is wat mijn vriend zei op een gegeven moment. Succes!!!
Bedankt allemaal voor de reacties, ik ga er zeker wat mee doen. Vraag me nog wel af hoe jullie het dan vinden als er niet tijdens/rondom de eisprong wordt gevreeën. Je weet vaak toch wel zo'n beetje wanneer deze is (bij een regelmatige cyclus) Als mijn vriend tijdens die dagen moe is oid en het er niet van komt dan ben ik toch wel teleurgesteld.. Gelijk een gemiste kans dan. Zal de adviezen meenemen en inderdaad de druk er proberen af te halen. Toch wil ik graag elke maand goed benutten maar moet het maar beetje op zijn beloop late .
Ik geloof dat ik een iets andere invalshoek heb. Ik denk dat wanneer je samen de beslissing neemt om voor een baby te gaan, het een logisch gevolg is dat je dan vrijt op de meest vruchtbare dagen. Ik begrijp mannen die dan ineens druk voelen niet zo. Dit is toch juist spannend, leuk en prachtig om samen mee bezig te zijn? Samen toeleven naar de dag dat je mag testen, samen in spanning afwachten of het raak is? Dat hoort toch allemaal bij de beslissing dat jullie er samen voor gaan? Althans, zo heb ik het wel ervaren bij de beide keren dat we besloten er voor te gaan. Dan wil je toch juist gemeenschap op de meest vruchtbare dagen? Geen gemeenschap hebbe op die dagen of er omheen vrijen...vind ik ook een gemiste kans. Je wil het toch allebei?! Het loslaten? Waarom dan? Het is toch een weloverwogen keuze? Waarom dan weer loslaten? Wij leefden juist enorm toe naar die vruchtbare dagen en ervoeren het niet als druk, maar als iets moois en iets van ons. Ik vond het een geweldige periode! En mijn vriend die wilde niets liever dan vrijen op de meest gunstigste dagen. En over 2 maandjes dan gaan we voor nmr. 3...mooi niet dat wij dan kansen laten liggen! Als je zwanger wilt worden...dan gaat dat niet op willekeurige dagen. Combineer de pret en het genot met gerichte dagen. Er hoeft echt geen druk op te liggen, het kan ook echt leuk zijn wanneer jullie het wel gericht doen. Probeer er niet van uit te gaan dat het meteen raak is, dat kan wel een zekere druk opleveren. En als je vriend het echt zo'n druk vindt om het op je vruchtbare dagen te doen. Laat dit dan lekker in het midden. Mijn vriend motiveerde het juist hihi. Hoe dan ook, dit is zo'n prachtige en bijzondere periode. Ik vond die voorpret zo speciaal. Ik vond het echt een van de leukste dingen van zwanger proberen te worden...de voorpret en het samen toeleven naar de spannende momenten. Maar...misschien ben ik een vreemde eend in de bijt hoor. Iedereen is anders en ervaart het anders. En hoe je het ook draait of keert, het is en blijft ook heel erg spannend allemaal!
Ik begrijp het helemaal. Zelf houd mijn vriend er ook niet van om op commando te vrijen en dat gevoel krijgt hij nu ook een beetje terwijl hij wel graag vader wil worden. Bij mij is de drang wat hoger om snel zwanger te raken dan bij hem.. En zelf vrijen wij ook 1x pw. Maakt de kans op snel zwanger worden wel wat kleiner. Inderdaad zoals bovenstaande tips is de druk er van af halen en verleiden zeker goede tips. Dat moet ik ook maar eens doen! Succes...hoop dat het snel raak is bij je!
Zoals jij het omschrijft zo denk ik er ook precies over!! Ik vind het ook iets heel moois en lijkt mij super om het op de manier te ervaren zoals jij het omschrijft. Maar helaas zit mijn vriend iets anders in elkaar.. Ik neem je tips en omschrijving zeker mee!
Jammer dat je vriend anders in elkaar zit, waardoor er dan toch een soort van druk ontstaat. Hopelijk draait hij toch nog bij en kunnen jullie dan alsnog plezier halen uit deze spannende periode.
Misschien proberen niet tijdens of na de seks praten over een baby maken? Dat zou ik sowieso niet doen.. is hier een libido killer.. Tuurlijk is het vervelend als hij een keer geen seks wil.. en als hij nou elke maand geen seks wil in je vruchtbare periode dan is het wat anders. Maar als hij een keer geen zin heeft daar wordt je niet ineens minder zwanger van. Probeer het leuk te maken en het leuk te houden. Als je elke maand zoveel druk erop zet zou ik ook gek worden.. en ik ben een vrouw..
Maak het ook leuk voor hem. Een man kan toch vaak wel zin maken of heel gemakkelijk in de mood worden gebracht. Probeer wat meer initatief te tonen, niet alleen op je vruchtbare dagen maar ook op andere dagen. Vrijen is niet alleen het kunstje, maar ook veel eromheen, oraal dingen doen, sexy lingerie etc. Probeer het wat spontaner te maken (voor hem) en dan wordt het voor jou ook gemakkelijker. Als je dit alleen doet op de dagen dat het 'moet' zal hij niet zo makkelijk zin maken (wat ik wel lastig vind, want hij wil toch ook een kindje). Maak je sexleven leuker en spannender. Minder om baby, meer om intimiteit met elkaar.
Hier is het hetzelfde verhaal. De motivatie van mijn vriend is dat we geen haast hebben. Maar toen we besloten dat ik met de pil zou stoppen, wilde ik natuurlijk wel zo snel mogelijk zwanger worden. Ik ben in oktober gestopt met de pil en regelmatig ongesteld, maar nog niet zwanger. Ik weet ook wel zeker dat er 'gemiste kansen' bij zitten. Gewoon omdat als ik er maar over begon dat we seks 'moesten' hebben, mijn vriend dus totaal geen zin meer had. Nu praat ik dus ook gewoon niet over wanneer ik vruchtbaar ben. Ik probeer hem gewoon te verleiden als ik vruchtbaar ben en gewoon over het algemeen meer seks te hebben. Moe zijn accepteer ik niet meer als excuus haha. Vanaf maandag hebben we 3 weken vakantie, dus dan zullen we ook wel meer seks hebben denk ik, omdat we verder geen verplichtingen hebben. Dus misschien dat het voor ons wonderen doet haha.
Wij vreeen wel, maar mijn partner had moeite met klaarkomen "op commando " (ging altijd al moeizaam )hier opgelost door heel onromantisch hem te laten masturberen en dan "mikken " hihi. Leuk laat het los, maar als je elkaar minder vaak ziet en zaad en eieren mixen gaat niet zo gemakkelijk dan wordt zwanger worden wel lastig.... Heel praktisch, Werkte prima maar klinkt niet zo romantisch. Voordeel , de andere keren dat we wel vreeen was ook puur genot
Mijn man heeft het afgelopen jaar een beetje hetzelfde gehad, ik heb het maar laten liggen. Op zich doen we het wel 2-3 keer per week. En we zijn toch twee keer zwanger geweest, ondanks dat we het niet heel vaak op vruchtbare dagen deden. Ik denk dat het een beetje is hoe je het brengt. Mijn man blokkeert van 'het moet nu', maar in ondergoed door de kamer lopen doet wonderen. Na mijn laatste miskraam heb ik het twee rondes op z'n beloop gelaten. Maar laatst merkte man op dat hij het toch ook wel jammer vond dat het zolang duurt (we zijn al een jaar bezig). Daarop zei ik dat ik me erg alleen voel hierin, maar dat ik snap dat ik het niet kan afdwingen bij hem - en er daarom ook niks over zeg. Sindsdien denkt hij mee en afgelopen ronde hebben we alle vruchtbare dagen wel benut, al was het ook makkelijk dat we een paar daagjes weg waren en alle tijd hadden. Verder hebben we uitgesproken dat we op vruchtbare dagen nu ook tijd voor elkaar gaan maken: niet meer overwerken, even niet meer met vrienden afspreken, tv uit, etc. Als ik jou was, dan zou ik het even op z'n beloop laten. Ik heb gewacht tot mijn man er zelf mee kwam dat hij het te lang vond duren.