Hallo allemaal, Ik heb 2 vraagjes aan jullie... Sinds ik zwanger ben heb ik (voornamelijk snachts) ontzettend last van een soort onderhuidse jeuk die van het jeuken irriterend pijn gaat doen. vanaf me neus tot me oren naar me keel. Eerst dacht ik dat er een griepje aankwam maar heb er nu al zo'n 2/3 maanden last van. Het wordt ook steeds erger de laaste nachten krijg ik er een pijnlijke droge keel van. Erg vervelend! Snappen jullie me een beetje?! en zoja herkennen jullie het ook? Dan vraag 2! Als ik melkproducen drink krijg ik last van mijn maag...zover ik weet heb ik dat altijd al gehad. Ik probeer nu elke avond een bakje youghurt te eten maar ook dat zorgt dat ik last krijg. Nu vroeg ik me af of calciumpillen een goed alternatief zijn? en mag je dat uberhaupt tijdens je zwangerschap? Zo het is weer een heel verhaal geworden Liefs!
Ik heb als ik halfvolle of volle melk enzo drink ook last van mijn maag enzo. Maar als ik magere melk/ yoghurt/ kwark enzo eet weer niet. Misschien dat je dat kan proberen?
je mag calcium slikken hoor, gewoon even bij de drogist vragen welke je moet hebben nu je zwanger bent.
Calcium zit in heel wat meer producten dan alleen in melkproducten! Bijvoorbeeld groene groenten, vlees en vis.. Dus het is geen must om melkproducten te nemen. Als je verder gezond eet is er niets aan de hand!
Lust je wel kaas? In 2 plakken kaas zit al 60% van de ADH! Zwangeren hebben 1000mg. calcium per dag nodig. Er is niks mis met een voedingssupplement!
Dankjullie wel! Ik ben er net achter dat me broertje calciumpillen slikt die ook door zwangere vrouwen geslikt mogen worden, dus heb er even een paar gepikt Verder ben ik gek op kaas! Eet sowieso een stuk kaas op een dag dus dat zit dan wel weer goed. Maar dan een nieuw vraagje... hoe zit het met visoliecapsules? ik eet namelijk niet veel vis (vriend houdt er niet van) eet het zo 2/3 keer in de maand.. wel visoliecapsules nemen? Liefs
echt? oh ik voel me dus voor niks schuldig als ik een dag geen melk heb gedronken, ik eet altijd 2 boterhammen met kaas tussen de middag, pfieuw!
ja, visolie is wel belangrijk. helaas kreeg ik er behoorlijk het zuur van op een gegeven moment, dus ben er maar weer mee gestopt, maar eet wel af en toe vis.
Dat met je calcium zit wel goed dus! Visoliecapsules zijn heel goed voor jou en je baby als je niet 2x per week VETTE vis eet. Hier een recent topic erover: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... highlight=
ik eet bijna helemaal geen vis en gebruik die vis olie capsules ook niet. is dat erg? heb mn vk er trouwens ook nog nooit over gehoord
Nee hoor; erg is het niet, maar visolie is gewoon heel gezond vanwege de omega 3 en 6 vetzuren. Maar kijk eens naar je margarine/halvarine voor op brood of de vloeibare om in de bakken en te braden. Becel voegt het toe en ik dacht andere merken inmiddels ook. Visvetzuren zijn goed voor je hersenen en voor je hart en bloedvaten.