hoewel ik nog niet zwanger ben, zijn we al weer volop aan het fantaseren over namen. Ik heb al een hoop leuke meisjesnamen. Een paar ervan vallen helaas af omdat ze in andere talen anders of moeilijk uitgesproken worden (Sophie, Julia). Andere vind ik nog steeds heel leuk, máár... ze eindigen op een A. En onze dochter heeft ook een naam die eindigt op een A. Vinden jullie dit hinderlijk? Bijvoorbeeld Fenna en Linda, of Adriana en Lisa? Ik ben er niet helemaal aan uit of ik het wel zo mooi samen vind, maar het zijn op de een of andere manier toch echt namen die me het meest aanspreken...
Ik vind het heel goed kunnen . Mijn dochters heten Eva en Lisa . Ik vind het juist mooi en daarbij spreken namen met een a op het eind me het meest aan (op ons lijstje stonden ook Sara en Kyra)
Geen probleem met alleen een [a] als eindletter. Dochter heeft een naam eindigend op een [e] en als zoon een dochter was geweest had zij ook een naam eindigend op een [e] gehad. Ik vind het wel minder handig om dezelfde eindklank te kiezen, wordt dan ook wel jut en jul achtig en het is onhandig. Zo gaf ik vroeger regelmatig antwoord ipv dat andere meisje en andersom, omdat we beiden eindigde op [ska] en als je niet goed luisterde hoorde je alleen [ska] en dan reageerde de verkeerde. Maar je zult vast daar niet voor kiezen!
Nou helemaal mee eens met de rest: het gaat absoluut mooi samen. Mijn top namen eindigen allemaal op een A. Vind ik op een of andere manier de mooiste namen: Sophia Mila Nora Vienna etc.
Kan prima. Leuk zelfs! Ons dochtertje krijgt ook een A op het eind... en kan nog vele andere leuke namen bedenken met de eindletter A. Dus mocht ik ooit weer zwanger zijn, dan zou het maar zo kunnen dat het weer een A is.
o yess ik heb helemaal blij! Dank julllie wel allemaal , ik ga lekker verder dromen en wachten op mn menstruatie .
Daar zou ik me echt niet aan storen... Ook effe gekeken in mijn namenlijst en blijkbaar hebben wij ook heel wat namen met een -a in onze top 10 staan - Aïda - Asa (!) - Ayla - Ella - Iza / Isa (!) - Liya / Lya - Mila (!) - Mya - Noa - Nya (!) - Ona (!) - Uma - Ziva (!)
3 van de 4 bij ons thuis hebben een A op het eind. Angela Patricia Marscha en de laatste heet totaal anders Willemijn hahaha
Ik vind het persoonlijk niet lekker klinken, en ook een beetje te veel als duo. Ik zou dus voor een broertje of zusje voor mijn dochter iets anders kiezen. Wij kijken meer naar namen die eindigen op -i(e)/-y of op een medeklinker. Julia & Rosa of Julia & Eva (wat ik beide mooie namen vind), klinkt me toch teveel als een duo!