Late eisprong door Vitex agnus cactus

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Lady1234, Jul 30, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lady1234

Lady1234 Lid

Apr 13, 2023
    95
    15
    8
    Female
    Hallo allemaal,

ik gebruik sinds drie maanden femme van vitakruid. Hier zit Vitex in. sinds deze drie maanden is mijn eisprong veel later en dus mijn lf korter.

zijn er nog meer mensen die dit ervaren hebben? Ik vind het zo gek omdat je overal leest dat het juist je hormonen in balans brengt.

2. Rackertje

Rackertje Actief lid

Mar 21, 2023
    154
    95
    28
    Female
    Ik ben afgelopen maand alleen met shatavari begonnen en had mijn ovulatie ineens op dag 41. Maanden daarvoor was het ongeveer op dag 20.
    Volgens mij zit er namelijk ook shatavari in die femme van vitakruid

3. WWJD

WWJD Niet meer actief

Deze zin snap ik niet. Als je eisprong later is is je lf niet per se korter, dan duurt je cyclus gewoon langer.

Ik ken het kruid niet maar als ik het opzoek is een bijwerking dat het progesteron stimuleert (en dus je lf lang genoeg zal zijn). Ik lees ook dat je er voorzichtig mee moet zijn en niet langer dan 3/4 maanden moet nemen en elke maand een pauze met inname moet nemen(rond menstruatie). En dat het zorgt voor een reset van hormoondisbalans.

4. JupitR

JupitR VIP lid

May 13, 2020
    6,724
    7,221
    113
    Female
    Ik zou ermee stoppen. Bij mij gooide vitex mijn hele cyclus in de war. Niet alles dat vrij verkrijgbaar is kan je scharen onder het motto "baadt het niet dan schaadt het niet".

RoGiJuLi likes this.
  5. Asil

Asil VIP lid

Nov 14, 2018
    10,149
    9,753
    113
    Female
    Heb het ook gebruikt. LF werd langer dat was wel een + maar voor de rest heeft het weinig gedaan voor mij.

6. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Ik zou niet zelf aanrommelen met middelen die je hormonen in de war kunnen schoppen. De verhalen die ik lees als vrouwen zelf middeltjes in gaan zetten zijn over het algemeen niet positief.

Share This Page