Hallo dames, Graag vertel ik ff mn verhaal over mijn echo vanochtend.. Vorige week een echo gehad, mevrouw dacht een missed abortion. 1 week later is er niet veel verschil qua grote alleen zijn er 2 dooierzakjes te zien. 1 lijkt dus een vruchtje in te zitten maar heel klein ook nog geen hartactiviteit. En andere leeg. Ik zou volgens mn eigen berekening op 5,2 dagen zitten. Had de innesteling 23 feb gevoeld. Mevrouw zei dus van mij mag je terug komen maar volgens mij is dit wel mis. Met mijn man overlegd en we wouden toch nog een echo volgende week, belde mevrouw ons terug dat ze ons toch nog een keer wilt zien volgende week. Misschien was het toch een vroege tweeling zwangrschap. Klinkt dit iemand bekend in de oren? Ga weer een spannende week tegemoet
als je pas 5,2 dagen bent , dan lijkt mijn dit een prima echo . dus zou zeker de volgende echo afwachten .
Waarom krijg je zo vroeg een echo? Met 4 weken is niets te zien. Met 5,2 weken zie je nog bijna niks en dan maak je je nu misschien zorgen om niets. Ik hoop dat alles gewoon goed is
Drukte per ongeluk op verzenden solly hihi Bedankt voor jou reactie.. Als je mn zwangerschap Zou berekenen vanaf de laatste dag van mn menstr zou ik nu 8 weken moeten zijn, zou ik nu al op byna 8 weken moeten zijn. Maar vorige zw was ik ook 2 weken korter maar zag ik met 6 weken wel een hartje wel een hartje. Vind het zo moeilijk om te zeggen hoelang ik zw ben wie weet was het helemaal niet de 23ste.. Pff
heb je een regelmatige cyclus , want als je nu eigenlijk 8 weken zwanger zou zijn en er op een echo een beeld is van 5, 2 dagen klinkt dit niet heel positief sorry
maar nooit 3 weken verschil ? ik denk dat het enigste wat je kan doen is volgende week nog een echo laten maken . en dat je dan pas zeker weet hoe of wat.
ik wil gewoon eerlijk tegen je zijn , als je ook bloedverlies heb vrees ik er een beetje voor . als je alles bij elkaar op telt klinkt het niet heel positief . ik hoop dat ik er gigantisch naast zit !
Je moet de zwangerschap rekenen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, wanneer was dat? Als je nu 8 weken moet zijn, dan vrees ik ook dat het niet goed zit
Dit klopt niet hoor.Een zwangerschap reken je vanaf je eisprong en dan twee weken erbij tellen. Dus bij een onregelmatige cyclus zou dit best kunnen.
Sorry Pipo, is niet waar. Als je nog geen daterings echo hebt gehad, rekenen we vanaf de eerste dag laatste menstruatie. De werkelijke termijn van 22 mm. Liefst zo dicht mogelijk tegen de 33 mm aan.
Bij mijn vorige zwangerschap was ik dus ook volgens de berekening 8 weken zwanger en toen na de 2de echo toch maar 6 weken. En ben bevallen van een gezonde dochter, dus geloof daarom wel dat die berekeningen niet altijd kloppen. Tis achteraf toch altijd schatten en kijken naar het gemiddelde. Maar elke zwangerschap is uiteindelijk toch anders, dus ik wacht deze week maar af. Hoop natuurlijk goed nieuws volgende week.
De meeste mensen weten niet precies wanneer hun eisprong is en daarom reken je vanaf de eerste dag van de menstruatie. Bij de termijnecho kijken ze dan hoever je precies bent (met de slag om de arm, want een meetfoutje is zo gemaakt wanneer het mm betreft). Ik heb zelf heel korte cyclussen van gemiddeld 25 dagen, daar heeft de gyn rekening mee gehouden bij het uitrekenen ervan.
Rekenen vanaf eerste dag laatste menstruatie kan alleen kloppen bij een regelmatige cyclus (liefst van 28 dgn). Zodra je langere cyclussen heb klopt die berekening niet meer. Artsen rekenen idd vanaf EDLM maar als je met zekerheid je eisprong weet, rekent men vanaf daar uit. En om het nog leuker te maken volgt nog de bevruchting; die niemand kan weten/ berekenen ondanks je je EDLM + eisprong weet @Fessia; aangezien je lange onregelmatige cyclussen heb kan het best zijn dat je korter zwanger ben. Bloedverlies kan negatief zijn, maar hoeft niet. Als bij volgende echo niets gegroeid is, kan je ervan uitgaan dat het mis is. Ik zal voor je duimen.
Tja, het is mijn dagelijkse werk,... Dusssss. Als iemand voor een vroege echo komt ( niet zwanger is geworden met IVF of ICSI), rekenen we in 1ste instantie vanaf de 1ste dag laatste menstruatie. De termijn echo ( vanaf 22mm), dat is de uiteindelijke A terme datum. Bij ALLE verloskundigen en gyneacologen. Volgens de NVOG richtlijnen. Heb het niet zelf verzonnen hoor.
Het is ook mijn dagelijks werk,en gelukkig (behalve waar jij werkt) wordt er overal steeds meer uitgegaan van de eisprong,indien men die weet,of bij onregelmatige cyclus,dat ze dan uitgaan van de kortste termijn.
niet alles gelezen maar wel eigen ervaringen 6 zelfs je begint te rekenen vanaf de laatste dag van je menstruatie zo deed ik dat ook altijd, maar altijd elke echo werd ik ineens 3 weken terug gezet, bij de jongste was ik volgens berekening 8 weken zwanger echter op de echo 5 weken en 2 dagen, niets te zien, ook toen werd er tegen mij gezegd reken maar op het ergste, mocht wel 2 weken later weer terug komen en hoppa 8 weken zwanger (dus ineens 5 dagen erbij) klein beebje met kloppend hartje dit heb ik bij alle zwangerschappen meegemaakt, ook bij de jongste heb ik bloed verloren en dachten ze aan miskraam, echter is de jongste pas geleden 2 jaar geworden houdt moed het kan echt nog de goede kant opgaan