hoi hoi Wij willen onze kleine meid naar de beide oma's vernoemen. De ene heet Annigjen (anneke) en de andere Antonia (tonnie) als roepnaam geven we haar Nienke. Dit is ons discussiepunt; ik wil; annigjen antonia we noemen haar Nienke hij wil; nienke annigjen antonia we noemen haar Nienke maar dat vind ik weer zo lang. hij vind de initialen dan mooier want dan krijg je ipv A.A. N.A.A. wat vinden jullie?
Ik zou er persoonlijk nooit voor kiezen om de roepnaam niet als officiele naam te geven, zeker als de voorletter niet overeen komt.
Ik zou zelf kiezen voor N.A.A want ik vind het altijd "vreemd" overkomen als je dus een naam hebt van "Kees Jan, we noemen hem Henk"
Zeker weten N.A.A. Ook ik vind het bijzonder onlogisch om een kind 'Klaas Jan we noemen hem Henk' te noemen. Kan daar de logica echt niet in zien
Ik sluit me bij m'n voorgangers aan... Verder vond ik het vroeger toch ook minder leuk bij officiele dingen, dat ik 'Maria xxxxxx xxxxx' heette. En dus ook zo naar voren werd geroepen bij speciale dingen, in plaats van met m'n 'eigen' naam... wel een mooie vernoeming zo trouwens, leuke naam Nienke. Jammer genoeg keurde manlief die naam hier af als roepnaam, had ik zelf ook nog érg leuk gevonden..
Ik zou kiezen voor Nienke Annigjen Antonia, klinkt prima! En er is dan ook geen enkele verwarring over haar roepnaam. Mijn man heet Marco Marcel, maar zijn ouders noemen hem vanaf dag 1 Marcel (en hij zichzelf ook). Dat vind ik zo raar! Levert ook gekke situaties op, bij het trouwen bijvoorbeeld, iedereen dacht dat de ambtenaar een foutje maakt en zijn voornamen had omgedraaid .
Ik zou ook kiezen voor Nienke, omdat het soms problemen geeft als de 1e letter van de officiele naam niet hetzelfde is als de roepnaam.
Helemaal mee eens! Ik heet zelf officieel Marina Margaretha Johanna, maar mijn roepnaam is Linda. Dat levert echt heel vaak verwarring op.
Ik zou gaan voor de optie van 3 namen, dus nienke annigjen antonia. Dit om verwarring te voorkomen, een roepnaam die niet in het paspoort vermeld staat, is onhandig. En vanwege de afkorting A.A., je weet wat dat betekent. N.A.A. is veel neutraler. Maar goed, dat is slechts mijn mening
Manlief heeft ook zijn roepnaam niet in zijn doopnamen staan. In het begin vond ik het ook vreemd maar eerlijk gezegt vind ik het wel wat hebben. Vooral toen wij gingen trouwen zat iedereen te kijken van WIE hihi. Misschien doen wij het ook wel als wij ooit kinderen krijgen. Vind het wel iets apart
N.A.A.! Ik heb zelf ook zo'n 'hij heet Klaas Jan en we noemen hem Henk' naam, en dat is dus echt niet handig! Officiele instanties nemen dan vaak gewoon de eerste doopnaam als roepnaam en dat is niet altijd leuk...
Ik zou kiezen vioor N.A.A Mijn man zijn doopnamen zijn Pascal Roger Henricus Guillaume met als roepnaam Roger maar als we ergens moeten zijn roepen ze pascal vreselijk vind ik dat en hij zelf ook haha
Mijn zusje heet officieel Sophia Wilhelmina, maar haar roepnaam is Linda. Toen ze klein was vond ze het verschrikkelijk, maar nu vindt ze het juist wel leuk. Ze zit er zelfs aan te denken om juist Sophia aan te nemen als roepnaam, vindt zij mooier dan Linda... omdat Linda niet officieel is levert het geen gedoe op Mijn roepnaam is wel afgeleid uit mijn officiele naam, maar levert net zo veel onduidelijkheid op. Officieel is het Leane, roepnaam Lea, tja bij officiele dingen snappen ze dat ook niet altijd. Bij scholen etc geen je vaak de officiele EN roepnaam op, dus het komt wel goed. Let wel even op de afkortingen, ook in combi met de achternaam... Mijn dochterje heet N.S. maar als ik de namen omdraaide vond ik het minder klinken en wordt de afkorting inclusief achternaam S.N.S. en of dat nou zo veel beter is?!
Nienke Annigjen Antonia! (leuke naam!) Ik kan je zo twee situaties opnoemen waarbij het niet overeenkomen van de initialen met de roepnaam problemen heeft opgeleverd.