2 eisprongen in 1 cyclus?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Maar29, Jun 25, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Overigens kan je wel 2 eisprongen hebben, maar die springen dan wel in een tijd van 24 uur.

Het blijft vreemd Maar29!
    Ik ga gewoon duimen dat het een zwangerschap aangeeft :D

2. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

Jan 9, 2008
    1,837
    0
    0
    Thx, ik hoop het ook!

3. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Die twee eisprongen in een tijd van 24 uur, daar ben ik even nieuwsgierig naar :) Springt er dan uit beide eileiders een ei, en is dit de manier waarop een twee-eiige tweeling kan ontstaan?

4. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Haha dát stond er nou net niet bij op FF :)

Maar alleen op die manier kan er een 2 eiige tweeling ontstaan ja.

5. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Je kunt inderdaad wel een dubbele eisprong hebben, maar dan wel vrijwel gelijktijdig, niet met een tussenpoze van meerdere dagen/weken. Er kunnen twee follikels (eiblaasjes) groeien in je eierstok, dan zitten ze waarschijnlijk beide aan dezelfde kant. Het is niet zo dat je elke keer om en om een eisprong hebt, of dat er maar eentje per eierstok kan vrijkomen. Vaak zie je wel dat er één kant dominant is, dus dat je meestal je eisprong aan een bepaalde kant hebt. Een dubbele eisprong is meestal erfelijk, sommige vrouwen hebben dit heel erg vaak. Dit erf je dan van je moeder of je oma. Maar het kan bij iedereen wel een keer voorkomen. Als beide eicellen dan ook nog eens bevrucht worden, heb je inderdaad een twee-eiïge tweeling. Een één-eiïge tweeling is puur toeval en een speling van de natuur, dit is niet erfelijk.

Danabelle Je hebt altijd een bepaalde hoeveelheid LH in je lichaam, dus je hebt altijd een streep op je ov-test. Pas als deze streep even donker/donkerder is dan de controle-streep, dan is de test positief. Zo te lezen heb je je eisprong dus rond dag 18 gehad en niet rond dag 10.

Share This Page