2 eisprongen in een cyclus

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Jolina, 17 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolina

Jolina Niet meer actief

Is dat mogelijk? Dat je 2x een eisprong hebt in een cyclus ?
    Ik vraag dit omdat er een topic loopt waar ts 2x een positieve ovu test heeft.

Iemand anders reageerde dat het kon dat je 2x in een cyclus een echte eisprong kan hebben.

Ik dacht wel dat het kan dat de eerste keer met de positieve ovu geen ei gesprongen is ....maar 2x een eisprong in een cyclus?

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

er kunnen meerdere eitjes springen tijdens een cyclus, maar dat gebeurt wel rond een bepaalde dag in je cyclus. Hierdoor krijgen sommige vrouwen een tweeeiige tweeling. Maar twee eisprongen met bijvoorbeeld meer dan een week ertussen, daar heb ik nog nooit van gehoord.

groetjes Monique

3. Jolina

Jolina Niet meer actief

Duidelijk...dank je voor je antwoord

4. Jolina

Jolina Niet meer actief

Als ik nog een vraag mag stellen namens iemand anders...
    Kopieer even exact wat ze aan mij vroeg ;)

Jolina ik probeerde net in jouw post aan de verloskundige mijn euvel voor te leggen maar ik heb geen toegang voor die vraag? :s
    Zou jij die voor kunnen leggen?
    Dat ik alle maanden echt knal positief test variƫrend van 5-8 dagen achter elkaar met 2e urine van de dag...
    Je zou mijn held zijn )

5. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Bij sommige vrouwen is de concentratie LH erg hoog. Dit komt bijvoorbeeld voor bij PCOS. Dit kan invloed hebben op een ovulatietest en er voor zorgen dat die langer positief aangeeft. PCOS kan er voor zorgen dat je verminderd vruchtbaar bent, maar dat hangt af van de ernst van PCOS. Het betekent dus niet dat er meerdere eisprongen in een cyclus zijn.

Groetjes Monique

6. Jolina

Jolina Niet meer actief

Nogmaals dank ;)

Deel Deze Pagina