Hoe volgende bevalling?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Esje87, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esje87

Esje87 Actief lid

17 jan 2012
    281
    1
    0
    Amsterdam
    Vorig jaar mei ben ik met precies 41 weken bevallen van me dochter. De bevalling was heel snel. 2 uur na het breken van mijn vliezen was ze er al. Verloskundige was er net en toen had ik volledige ontsluiting en kon gaan persen. 10 minuten later was me dochter er.
    Omdat ik nu weer bezig ben zwanger te worden vraag ik me af hoe het de 2e keer zal gaan. Ik weet dat iedere bevalling anders is, maar meestal gaat de 2e sneller toch? En ben als de dood dat de verloskundige niet op tijd zal zijn of ik niet op tijd naar het ziekenhuis kan.
    Doen ze voor dit soort situaties je eerder inleiden of is het gewoon afwachten en hopen dat er iemand bij is?

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

je bent inderdaad vlot bevallen van je eerste kindje. De kans dat de bevalling van een tweede kindje weer vlot gaat, is zeker aanwezig. Belangrijk is om daar met je eigen verloskundige goede afspraken over te maken. Zodra je merkt dat de weeën begonnen zijn of dat je vliezen gebroken zijn kan je bijvoorbeeld afspreken dat je gelijk mag bellen en niet hoeft te wachten tot de weeën om de 5 minuten zijn. Een inleiding zullen ze hierom niet zo snel doen. Succes!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina