werken en behandelingen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jusi, 23 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Hoe staat jullie werkgever tegenover jouw situatie?

Ik ben zelf gedetacheerd (uitgeleend) bij een ander bedrijf dan waar ik mijn loon van krijg, om het zo maar even uit te leggen.
    Bij het bedrijf waar ik werk, leven ze heel erg met me mee, maar het bedrijf dat me gedetacheerd heeft, niet echt.
    Het is zelfs zo, dat ik mijn verlofuren moet inleveren om naar het Geertgen te kunnen!
    Hoe zit dat bij jullie?

2. Ik ben zelf ZZPer en dus eigen baas, dus bij mij is het geen probleem. Mijn vriend moet er wel telkens vrij voor nemen, en omdat het Geertgen zo ver weg is, is dat toch elke keer een hele dag. Ik heb zelf geen rijbewijs, en dus moet hij voor elke echo, ookal duurt de afspraak in totaal misschien 10 minuten, met me mee. Gelukkig is het op zijn werk geen probleem en krijgt hij gewoon zorgverlof. Zijn ze trouwens niet verplicht je dat te geven?

3. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik ben ook ZZP-er dus geen problemen ermee. Maar misschien heeft de website van Freya wel informatie over ''werk en MMM''. Kijk 's bij ''brochures''. Er is vlgs mij nog niets wettelijk geregeld dus er zijn geen ''rechten'' maar ik denk dat een goede verstandhouding en openheid tussen werkgever en werknemer het begin is! Ik zou dus vooral zorgen voor goede communicatie en desnoods informatie inwinnen bij Freya over hoe hier het beste mee om te gaan.

ik zou ook denken; kan het bedrijf waar je bij werkt (en die er goed mee om kan gaan) geen goed woordje voor je doen bij het bedrijf dat jou detacheert? Ik zou dus een 3-gesprek regelen en vantevoren overleggen met je directe leiddinggevende of hij/zij voor jou een goed woordje kan doen

4. kissi

kissi Actief lid

13 jul 2011
    271
    0
    0
  5. Juudje1501

Juudje1501 Bekend lid

15 aug 2012
    652
    154
    43
    Vrouw
    Leiderdorp
    Wat rot om te horen dat je 'loongever' (niet je 'werkgever') zo weinig begrip kan opbrengen! Dat maakt het extra moeilijk!
    Toen ik 2 jaar geleden de MMM in ging heb ik een gesprek gehad met mijn direct leidinggevende. Ik heb open met haar gesproken en dat waardeerde ze heel erg. Ze vond het bijzonder dat ik haar in vertrouwen nam in zo iets persoonlijks. Ik heb van haar alle ruimte gekregen. Toen ik anderhalf jaar geleden voor lap-tt moest en dus een tijdje uit de roulatie zou zijn heb ik mijn collega's een mail gestuurd met wat er aan de hand is. De reacties waren hartverarmend! Ik ben tegen mijn leidinggevende altijd open en eerlijk geweest en regelde het wel met het rooster. "Daar moet jij je niet druk om maken, jij hebt wel iets anders aan je hoofd. Er is niemand op deze werkvloer die met je wil ruilen. En als je fulltime werkt kan het simpelweg niet buiten werktijd". Dit geeft me rust, hoewel het wel knaagt als ik wéér weg moet. Gelukkig kan ook veel, cyclusafhankelijk, plaatsvinden in het weekend in onze kliniek. Gelukkig is onze kliniek niet ver (vanaf ons beider werk +/- 45 min).
    Nu dat het allemaal wat langer duurt dan gehoopt, heb ik begin van het jaar (start nieuw ziekenhuis) met mijn leidinggevende afgesproken dat ik alle ziekenhuisbezoek tijdens werktijd opschrijf (echt elk uurtje) en dat we dan na verloop van tijd gaan kijken hoeveel uur het zijn. Als het 'de spuigaten uitloopt', dan wordt het deels baas z'n tijd en deels mijn tijd.
    Dat je dit moet ondergaan is niet een vrijwillige keuze. Tuurlijk kies je om een gezinnetje te beginnen en als dat niet lukt kies je voor behandeling, maar als het anders zou kunnen (gewoon in de slaapkamer) zou je dat doen!
    Bij zowel mijn werk als dat van mijn man is openheid het sleutelwoord geweest. Ik ben het met Nana1980 eens dat een gesprek goed zou kunnen zijn. Werk je voornamelijk met mannen of met vrouwen? Ik met vrouwen, misschien dat dat scheelt.
    Vaak is het onwetendheid hoe e.e.a. in z'n werk gaat. Wellicht dat het helpt dat je ze uitlegt waarom het is, waarom precies op die dag etc.

Heel veel sterkte, want dit geeft stress die je echt niet kan gebruiken op dit moment!

6. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    wat vervelend is dat als je werkgever geen begrip toont, dat kan je niet gebruiken als je in de mmm zit!
    Bij mij hadden ze best wel begrip en ik kon ook altijd naar het zkh toe, maar het koste mij wel al mijn verlof uren.

Hopelijk vind je als nog een goede oplossing samen!

7. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.879
    113
    Noord-Holland
    Volgens mij heb je gedeeltelijk recht op vrije dagen, net als bij ander ziekenhuisbezoek. Bij Freya staat er een artikel over.
    Ik zit in Gent, dus voor een consult ben ik al gauw de hele dag kwijt. Vind het niet redelijk om dat "op kosten van m'n werkgever" te doen dus dan neem ik vrij. Voor echte ingrepen zoals hsg, punctie, straks gezellig m'n bmm laten oprekken onder narcose meld ik me ziek omdat ik daar gewoon naar van ben en het zkh niet wil dat ik op die dagen ga werken. Het is een beetje geven en nemen denk ik :)

8. Lichtje28

Lichtje28 Bekend lid

28 jan 2011
    596
    0
    0
    NULL
    NULL
    ook ik ben gedetacheerd.
    aangezien mijn werkgever, de detacheringsbureau keel koud zijn, heb ik ze niks verteld, dit zal ik ook niet doen.
    Ik zal de uren van mijn vakantiedagen opnemen want meer stress van hun heb ik echt niet nodig.

9. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Nou het 'grappige' eraan is, is dat ik dus bij een WSW-bedrijf in dienst ben. Zij zouden er juist voor de mensen moeten zijn..

Gisteren heb ik het bij het Geertgen in ieder geval een verklaring van een arts gekregen, om die bij mijn werkgever af te geven.
    Ik weet alleen niet of dat voldoende is.

En ik vind ook dat het geven en nemen is inderdaad.
    Maar er wordt met 2 maten gemeten binnen heel dat WSW-bedrijf.
    Een collega van me werkt 24 uur, ik 20. Zij moet heel vaak naar het ziekenhuis, en krijgt al die uren gewoon terug! En ik dus helemaal niks. Nou is mijn consulent, (tussenpersoon tussen detacheringsbedrijf en het bedrijf waar ik werk,) ook helemáál niet geïnteresseerd in wat er nu eigenlijk aan de hand is.
    Hij belt alleen maar op over die uren en vraagt verder nergens naar, dus ook dat steekt uiteraard.

10. pipsqueak

pipsqueak Actief lid

25 nov 2011
    461
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heel vervelend dat je consulent het je zo moeilijk maakt. En het bedrijf waar je gedetacheerd bent doet dit niet? Het kan wel zo zijn dat dit bedrijf alle uren die jij afwezig bent niet hoeft te betalen en daardoor heel meegaand kan zijn, immers het kost ze niets.
    Kan je niet een gesprek aangaan met een personeelsadviseur van je wsw bedrijf hierover.(hopelijk voor jou is dat een dame) Zij kunnen samen met jou de cao en het beleid van het bedrijf nakijken hierover zodat je goede afspraken met z'n allen kunt maken.ik werk als consulent binnen een wsw bedrijf, en zou dat in dit geval ook adviseren. Sterkte en succes ermee!

11. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ik ben vanaf t begin heel eerlijk en open geweest over ons traject.
    Ze hebben bij mij nooit moeilijk gedaan over de uren of dagen dat ik er niet was, of gedeeltelijk niet was.
    Die uren haalde ik dan in, of ze meldde me ziek na overleg.

(Ik had 2 mannen als leidinggevende. Een met 3 kinderen, en 1 met 2 hele jonge kindjes, en dat scheelt ook erg moet ik zeggen)

12. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Nee het bedrijf is juist heel meelevend. En nee, ze zijn niet alleen om de uren heel meegaand, dat zijn ze daar sowieso.
    Mijn 'bazen' daar, zie ik buiten het werk om ook nog wel eens, op feestjes en andere personeelsuitjes enz. (Gebeurt nogal eens. ;))
    Collega's onderling is gewoon best een hecht clubje.

Maar zoals jij dan misschien ook wel weet, zijn de meeste consulenten meestal in bespreking, op vakantie, ziek of onderweg. ;)
    Die ik heb gehad dan tenminste.. ik heb die van mij dan ook niet kunnen spreken, en als ik hem mail 'vindt ie dat niet handig om het via mail te bespreken.'
    Vandaar dat ik iemand van personeelszaken wou spreken, maar ik ben zo vaak doorgeschakeld, dat ik uiteindelijk iemand van administratie aan de telefoon kreeg, die me heel stug te woord stond.
    En waaruit bleek dat ik absolúút niet moet denken dat hiervoor een uitzondering wordt gemaakt. Dus...
    Maandag maar weer bellen! En anders rijd ik dinsdag wel even naar het hoofdkantoor. ;)

13. pipsqueak

pipsqueak Actief lid

25 nov 2011
    461
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sorry, maar ik vind dat je niet mag oordelen ove mij of mijn werk. Je vraagt om advies dus krijg je die van mij. Je hebt iemand van de administratie gesproken en die stond je stug te woord. Logisch want het is niet haar functie hier iets van te vinden. Wacht af tot je een afspraak hebt met je consulent of personeelsfunctionaris. In de mmm is het geven en nemen en jullie kunnen daar vast goede afspraken over maken. Je hoeft vast niet al je verlof in te leveren, maar alles op de kosten van je baas zou ook niet terecht zijn. Zo werkt het in ieder geval in mijn organisatie wel. Succes ermee!

14. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Sorry, het was niet mijn bedoeling om over jou persoonlijk te oordelen!
    Ik ben juist blij met je advies, maar ik ben gewoon gefrustreerd over mijn consulent, dat is alles. ;)
    Hij weet het wel hoor, dat ik zo over hem denk..

15. sesa

sesa Niet meer actief

Bij mijn werk zijn mijn directe collega's erg meelevend en helpen ze waar nodig,zzoals extra werken voor mij.mijn leidinggevende is niet soepel.ze zegt zelfs dat het een obsessie is voor mij

16. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    #16 Elvira, 28 aug 2012
    Laatst bewerkt: 28 aug 2012
    Toen ik 4 jaar geleden van baan veranderde, heb ik bij het sollicitatiegesprek meteen al openheid van zaken gegeven. Sterker nog ik werd direct aangenomen, nog voordat het gesprek was afgelopen.

Wij zijn hier op kantoor met zijn zessen en iedereen leeft juist al jaren enorm mee. Ik hoef zelf geen uren in te leveren, al heb ik wel gezegd dat ik het niet meer dan normaal vindt om uren af te trekken.

Ik hoor zo vaak dat er werkgevers en collega's niet flexibel willen zijn of geen begrip tonen. Mijn oude werkgever heeft alleen maar tegengewerkt en ook toen ik tijdens een bbz, zware methotrexaat injecties kreeg dit bij de bedrijfsarts moest verantwoorden met medische verklaringen etc. en een hele hoop gezeur. Ik heb er toen uiteindelijk voor gekozen ontslag te nemen, ook omdat ze ver het land in gingen verhuizen.

Ik hoop dat er straks ook wat meer begrip voor jouw situatie wordt getoond en je ontspannen aan de behandelingen kan beginnen.

17. Riejantjuuh

Riejantjuuh Actief lid

1 nov 2009
    205
    0
    0
    zorgmuts
    Munt'ndam
    @ jusi
    maar als je 20 uur werkt kun je de meeste afspraken toch buiten werk tijd plannen of zie ik dat verkeerd??
    ik werk zelf als zzper in de kinderopvang dus of de kiddies gaan mee en als ik echt een behandeling krijg dan staat mijn mams op de achterwacht

ik vind het niet redelijk als je alles onder werktijd pland (terwijl dat niet nodig is) en dan verwacht dat je werkgever je door betaald.

bij ons in het ziekenhuis kun je ook savonds terrecht voor de werkende mensen. dus de meeste ziekenhuizen zijn vrij flexibel maar ja hebt je zelf ook een beetje flexibel opstellen natuurlijk..

18. Fren

Fren Actief lid

28 aug 2012
    155
    0
    16
    Groningen
    Ik werk gelukkig binnen een hecht team (met mannen haha) en word er heel goed rekening mee gehouden.. Als ik naar het zkh moet, kan ik gewoon gaan, geen enkel probleem!!! De vrouw van mijn collega zat in het zelfde schuitje, hij weet precies wat voor traject ik in zit :) Fijn zulke collega's!!:D

19. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Elvira, wat fijn dat je werkgever zo flexibel is en meelevend. :)
    Zo kan het ook dus!

Riejantjuhh, uh, ja dat zie je zeker verkeerd. :(
    Een eisprong valt namelijk niet te plannen.. En zo zijn er meerdere dingen in de MMM die niet te plannen zijn.
    En ik schrijf toch nergens dat ik níet flexibel ben?
    Ik vraag me af hoe het bij jullie geregeld is op het werk, meer niet.
    Je doet net of ik het expres onder werktijd plan, zo is het zeker niet hoor! (Ja sorry, voel me nogal aangevallen door je.)

Fren, fijn dat jij ook zo'n fijne werkgever hebt. :)

20. Riejantjuuh

Riejantjuuh Actief lid

1 nov 2009
    205
    0
    0
    zorgmuts
    Munt'ndam
    @jusi
    het is niet mijn bedoeling om je aan te vallen maar ik kan bij mij in het ziekenhuis aangeven wanneer ik wil.. smorgen smiddag savonds
    dus dan is er vast een tijd dat je wel zou kunnen lijkt me
    toen ik net de mmm in ging werkte ik ook nog voor een werkgever.
    ik werkte 28 uur in de week en ik had daarnaast vrije tijd genoeg om mijn ziekenhuis afspraken daar in te plannen
    het is niet mijn bedoeling om je aan te vallen maar als je het op die manier kan plannen heb je geen last van de ongemakken op je werk toch?

Deel Deze Pagina