Pre-eclampsie

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Natasja1402, 26 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja1402

Natasja1402 Bekend lid

2 apr 2006
    556
    0
    0
    mama
    Nijverdal
    Hallo,

Ik had in mijn vorige zwangerschap met 12 weken al pre-eclampsie. Toch ben ik redelijk goed door mijn zwangerschap gekomen (wel veel opnames) maar mijn dochter is met 39 weken geboren. Na de zwangerschap bleek dat ik het nog steeds had, toen zijn ze erachter gekomen dat ik het nefrotisch syndroom heb.

Nu ben ik weer zwanger (7+4 weken) en moet straks alweer onverwachts naar de gyn. ivm vermoedelijke pre-eclampsie (eiwit + bloeddruk 180/115) Nou is mijn vraag...kan je al in zo'n vroeg stadium pre-eclampsie hebben? Het lijkt mij toch dat het aan het nefrotisch syndroom ligt, wat doen ze daaraan? Wordt dat gezien als pre-eclampsie in de hele zwangerschap? Alvast bedankt voor het antwoord!

Groetjes,
    Natasja

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

zo vroeg pre-eclampsie kan eigenlijk niet, dan zijn dit toch klachten van het al aanwezige nefrotisch syndroom. Je zult de hele zwangerschap door de gynaecoloog gecontroleerd worden en waarschijnlijk medicijnen krijgen om je bloeddruk laag te houden. Verder wordt er regelamtig bloed geprikt om je lever en nierfuncties te controleren en zul je regelmatig een echo krijgen om de groei in de gaten te houden.

Mirjam

3. Natasja1402

Natasja1402 Bekend lid

2 apr 2006
    556
    0
    0
    mama
    Nijverdal
    Hoi,

bedankt voor je antwoord! Ik moest toevallig vanmiddag naar het ziekenhuis en kreeg precies hetzelfde te horen. Ik heb ipv Coversyl nu Labetalol gekregen voor de zwangerschap en krijg idd extra controles.

Nogmaals, super dat jullie er voor ons zijn!

Liefs,
    Natasja

Deel Deze Pagina