eiceldonor gezocht, nog steeds op zoek...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ellen28, 28 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellen28

ellen28 Nieuw lid

28 jun 2013
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik deel mijn verhaal in de hoop op deze manier een eiceldonor te vinden.

Vooreerst: ik ben Vlaamse en we zijn in behandeling bij het UZ Gent, ik realiseer me dat ik op een Nederlandse website ben, maar wil ook hier mijn kans wagen. In Gent heb ik al veel Nederlandse koppels ontmoet die daar hun kinderwens proberen te vervullen en misschien is het voor sommige delen van Nederland niet zo ver?
    Belangrijk om te weten is dat er in België -anders dan in Nederland- enkel via anonieme wisseldonatie wordt gewerkt. Je levert dus anoniem je eicellen aan de eicelbank van Gent en het wenskoppel die je kon aanbrengen kan in ruil de lange wachttijd van meer dan 2 jaar ontlopen en 2 keer in plaats van 1 keer behandeld worden alvorens opnieuw onderaan de wachtlijst te komen.

Ons verhaal: Iedereen rondom mij lijkt zwanger te zijn… Misschien lijkt dat zo omdat we al zo lang bezig zijn… Voor sommige koppels is het zo vanzelfsprekend, soms zelfs niet gepland. Ik gun het iedereen, écht, maar verlang zo naar een eigen kindje. Het is een heel traject als het niet vanzelf gaat. Vermoeiend en lang… .
    Eerst zijn er de onderzoeken, dan de diagnose. Het probleem ligt bij mij: mijn eicellen rijpen niet goed. Dan een oplossing zoeken… Hormoonpilletjes: te weinig effect. IVF: toestemmingsformulier naar de adviserend geneesheer…wachten…foto van de baarmoeder…wachten…genetisch onderzoek…wachten… .
    En dan mag je starten. Eindelijk! Maar het lukt niet. Poging 1: weinig rijpe eicellen, volgende keer beter, poging 2 en 3: zelfde resultaat. Poging 4: ander ziekenhuis, betere stimulatie, veel rijpe eicellen maar veel abnormale. Poging 5 idem. Toen hebben ze ons gezegd dat we eiceldonatie moesten overwegen.
    Moeilijk nieuws… : ik ben 28, rook niet, drink niet, normaal BMI… .Als je leest over eiceldonatie gaat het vaak om of oudere mensen of mensen met een erfelijke aandoening die daarom beroep moeten doen op de eicellen van een andere vrouw. Het voelde zo oneerlijk… .
    We hebben nog een zesde keer geprobeerd, de laatste die terugbetaald wordt. Ik had het nodig voor mezelf te weten dat eiceldonatie de enige mogelijkheid was om er echt, bewust voor te kunnen kiezen. Uitspraken over spermakwaliteit zijn eenvoudig: je kunt gemakkelijk een staaltje afleveren en onderzoeken. Over de eicelkwaliteit een uitspraak doen is moeilijker: je kunt maar de eicellen beoordelen die je rijp uit het lichaam haalt… .
    Maar ook de zesde poging waren er veel rijpe eicellen en veel ervan vertoonden afwijkingen. De weinige embryo’s die ze opleverden, degenereerden vanzelf… . Een slecht, maar duidelijk resultaat die ik nodig had om mijn droom van een eigen kind te kunnen inwisselen . Inwisselen voor een nieuwe droom, niet tweede keus: de nieuwe, eerste keus: een kindje via een eiceldonor, die groeit in mijn buik en die ik mag groot brengen. Ik ben er nu klaar voor en daar gaan ik en mijn man nu samen voor.
    Jammer genoeg is ook dat een traject die ons niet alleen financieel uitput (5000 euro voor de behandeling – 1500 euro voor deelname aan de eicelbank). Het duurt ook zo lang… . Twee jaar is de wachttijd en dan weet je nog niet zeker of het lukt hé. Daarom zoeken we dus een eiceldonor.
    We gaan voor anonieme eiceldonatie, waarbij we eicellen krijgen uit een eicelbank en dus niet weten van wie die zijn. Maar zoveel eicellen zijn er niet. Eicellen kun je niet na je dood doneren, je moet er een tweetal weken een hormoonbehandeling voor ondergaan en dan worden de rijpe eicellen onder plaatselijke verdoving opgepikt in het ziekenhuis. Ze zijn ook streng: je moet jonger zijn dan 38, genetisch onderzoek mag niks afwijkends naar voren brengen, je wordt psychologisch begeleid,… . Dat vind ik allemaal positief. Om voor deze nieuwe droom te kunnen gaan, moet ik weten dat het geen Deense situaties zal opleveren en wil ik later aan mijn kindje kunnen vertellen dat er gewoon een vrouw was die zoveel meevoelde met ons verhaal, onze kinderwens dat ze ons wou helpen. Uit pure goedheid… .
    Keerzijde van de medaille is dat het zolang duurt…. Als je een eiceldonor aanbrengt, mag je direct beginnen. En ja we hebben zo al twee mensen gevonden. De eerste uit onze vriendenkring, de tweede kende ons niet via het forum van de verdwaalde ooievaar. Beiden hadden het zo goed voor met ons. Je doet zoiets niet voor het geld. Je wordt natuurlijk je kosten vergoed, dat is normaal, maar voor het financiële moet je het niet doen. Beide vrouwen hadden zelf kinderen en wilden een ander koppel gelukkig maken. Jammer genoeg zijn ze beiden niet door de tests geraakt. Meer dan de helft geraakt nochtans door: pech alweer …. En daarom zijn we nu dus opnieuw op zoek.
    Ben jij een lieve vrouw, die ons wilt helpen onze kinderwens te vervullen? Denk er eens goed over na. Je vindt onder andere info op: Eiceldonatie.

Mail me op doneereicellen@gmail.com

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Meid ik hoop dat je snel iemand zult vinden.
    Ik heb mij ook aangemeld als eiceldonor maar in UZ Brussel , helaas ben ik ook niet door de genetische test gekomen.
    Ik ben drager van een bepaalde ziekte.
    Vind ik heel erg jammer want had graag iemand zoals jij geholpen.

3. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    jeetje wat heftig om dit te lezen :(
    ik kan me niet voorstellen hoe dit moet voelen...of niet voorstellen...wij hebben dan ook 3 jaar moeten wachten tot onze engeltjes er eindelijk waren!!!
    ik weet niet maar is een ander zh echt geen optie meer? bijv dusseldorf of hier in nederland???of nog ergens anders waar ze jullie misscbien wel kunnen helpen?????

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Die beslissing kan ik nu nog niet maken,toch weet ik dat ik ooit iemand blij ga maken met een eicel of als draagmoeder.

5. Logan2013

Logan2013 Fanatiek lid

3 jun 2013
    1.342
    721
    113
    Ik had het met alle liefde gedaan, helaas heeft niemand iets aan mijn eicellen:(

6. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Ellen wat verschrikkelijk om te lezen.
    De meeste weten helaas hier maar al te goed hoe moeilijk het is in de MMM. Er zijn weinig dingen in het leven die zo moeilijk zijn dan vruchtbaarheidsbehandelingen en de vraag of het je ooit gegund gaat zijn! Ikzelf overweeg zeker om ooit eiceldonor te worden, mits ik daarvoor geschikt ben (wegens ziekte en niet al te hoog AMH voor mijn leeftijd) en mits mijn eitjes wel goed zijn.
    Helaas zijn wij nog niet zwanger wegens immuunproblemen bij mij, en zaadkwaliteit van mijn man. Vandaar dat wij nog niet zover gekomen zijn. Maar voor alsnog staan mijn man en ik er zeer positief tegenover mocht het eerst onszelf ooit gegund zijn! Helaas heb jij hier nu nog niets aan. Ik hoop dat er meer vrouwen zijn met een goud hart, en jullie droom in vervulling kunnen laten gaan.
    Een bouwsteentje die je aan een ander kunt geven, waar jezelf niets mee doet en verloren laat gaan, terwijl je een ander er zo gelukkig mee kunt maken. Meid heel veel succes in jullie zoektocht naar een eiceldonor.

7. wenswens

wenswens Actief lid

14 nov 2007
    104
    0
    0
    Ellen, heel veel succes met het vinden van een eiceldonor!

8. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Wat naar zeg! :(
    Ik ga eicellen doneren, maar dat is voor een wederkerigheid. Het is ook nog maar de vraag hoeveel daar uit komt, want mijn eicellen rijpen ook niet goed.
    En andere landen dan? Spanje enzo zie ik altijd berichten van dat je daar heen kunt en zij ook eiceldonatie doen, zonder lange wachtlijst. Maar dat heb je vast al een keer gezien..

Heel veel sterkte! En hopelijk mag jullie wens toch nog uitkomen!

Deel Deze Pagina