2 embryo's teruggeplaatst: meer kans??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door tlc81, 26 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Mijn arts vertelde dat je met 2 embryo's inderdaad meer kans op een zwangerschap hebt omdat ze elkaar helpen bij het innestelen. Hoe dat werkt weet ik verder niet...

Ik was nog te jong om er 2 te laten terug plaatsen, hier doen ze dat pas bij de 3e poging of na je 35e geloof ik.

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hangt per ziekenhuis en per arts zelf af. En uiteraard ook per koppel en per embryo bepalen ze het ook vaak nog.

3. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    Allemaal bedankt voor de reacties!
    Over het algemeen lees ik dus wel dat de kans op een zwangerschap wat groter is dan met 1 embryootje.
    Ik ben 30, maar hebben inderdaad al meerdere TP's gehad. We hebben uit elke IVF-poging geen cryo's. Vandaar dat we er nu 2 teruggeplaatst hebben gekregen.

Zonnestraal, jij ook heel veel succes op het wachtbankje! Ik vind de tweede wachtweek echt VRE-SE-LIJK!

4. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Tlc81, mijn duimen draaien voor je! Wanneer mag je testen?? Heb je al kwaaltjes???

5. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Tlc81@ Duimen rollen ook voor jou meis .

6. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    @Zonnestraal: morgen is pas dag 6 na TP. Ik heb vanaf het begin al een menstruatiegevoel in mijn buik, maar verder eigenlijk niets. Had zere tepels van de Ovitrelle (pregnyl), maar die is nu uitgewerkt. Gebruik nu nog die bolletjes, maar wat krijg je daar een smeerboel van zeg! De overige keren werd ongesteld op de dag dat mijn "natuurlijke" menstruatie ook zou komen. Dus rond dag 10 na TP. Vanaf dan gaat het dus spannend voor me worden. Ik heb nog nooit hoeven testen op de testdag..... Maar: ik kreeg wel het verzoek om ook bij menstruatie nu toch te testen, omdat je blijkbaar dan toch nog zwanger kunt zijn van 1 embryootje. Daar hou ik me maar aan vast!

@Marnat: dank je wel!

7. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Zonnestraal en tlc spannend! Duim voor jullie!

Ik heb 17-2 2 toppertjes teruggeplaatst gekregen en heb inmiddels al een pas positieve testen :) mag officieel zaterdag pas testen trouwens :) dus blijft ook nog even spannend!
    Duim voor jullie!!!!

8. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Wauw Sinja, gefeliciteerd :D.

Wat Maartje zegt: het verschilt per ziekenhuis.
    Dit is voor mij de 1e TP en ik ben bijna 35 jaar. Toch toestemming gekregen. Ben ook niet in Nederland onder behandeling, maar in Düsseldorf.

9. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Thnx! Hopelijk heb jij ook snel goed nieuws!!!

In mijn ziekenhuis mocht t voor 2012 nog wel, na 1-1 niet meer. Maar omdat ik toen al bezig was met spuiten hadden wij nOg zelf de keuze... Wij hebben toen gekozen voor altijd 2. Eerste poging ook 2, toen helaas niet gelukt.

Bij dochter ook 2 topembryo's laten terugplaatsen, uiteindelijk 1 kindje. Ben heel benieuwd dit keer! Hopelijk blijft t goed gaan, ti's nog zooo pril!

10. fientjelady

fientjelady Actief lid

17 jul 2010
    106
    0
    0
    Belgie
    Hoi meiden

Ik heb op 24-2 2 embryo's terug geplaats gekregen .
    Wij zitten net als jullie mee in de wacht weken hopend op een posi test
    succes aan alle meiden :D

liefs Marleen

11. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Sinja, gefeliciteerd!

Zonnestraal, TLC,spannend...
    Mij werd verteld dat de kans op zwangerschap bij TP van 2 iets groter was, maar niet 2x zo groot - dus plaatsten ze op mijn leeftijd (toen 29/30) liever 1 terug dan 2 bij een verse poging. Bij cryo's deden ze er meestal wel 2 (in overleg met ons) omdat de kans bij cryo's op zich al veel lager was dan bij een verse - maar ook daarvan werd gezegd dat de kans op zwangerschap bij 2 maar iets groter was dan bij tp van 1... voor cryo's gaven ze aan ongeveer 11% kans bij 1 en 15% bij 2. En bij zwangerschap was dan de kans op een tweeling 25% (over drielingen hebben ze ons nooit verteld :D). Succes!!

12. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    En weet je Miepie, het maakt ook niks uit hoeveel precies.
    Iets meer kans.....das genoeg.
    Daardoor krijg je hoop.
    Terwijl ik heeeeeeeel goed besef dat de kans groter is dat een TP (vers of cryo) eerder mislukt dan lukt. Ook met 2 embryo's.

Welkom Lady, al klachtjes? Of positief gevoel? Of voel je juist niks??

13. fientjelady

fientjelady Actief lid

17 jul 2010
    106
    0
    0
    Belgie
    Enkel heel pijnlijke borsten en vandaag kreeg ik op me werk last van lage rugpijn dus heb nu wel beetje bang me ongi gaat komen ik heb pregnyl de 19 genomen en moet 7-2 naar zh voor bloedname al wil ik ervoor al testen thuis hoor

liefs marleen

14. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    oh wat spannend allemaal!

@ Fientje, je bedoelt denk ik 7-3?

Ik heb sinds gisteren erg last van menstruatiegevoel. Het is nog maar 8 dagen na TP, dus veel te vroeg om al ongesteld te worden.... Zondag is het 14 dagen na de punctie, dus vanaf dan word het echt spannend. Al word ik nu al zo langzamerhand gek... Alles wat ik voel, kan ik niet helemaal plaatsen. Aan de ene kant maak ik me er zorgen om, aan de andere kant ben ik "blij" wat te voelen! Herkenbaar? De vorige TP's heb ik nooit voor NOD last gehad van menstruatiegevoel, maar ik weet dat dat niets hoeft te zeggen.
    Kan iemand de klok even vooruit zetten???

Gaan jullie trouwens nog eerder testen? Ik mag van het ziekenhuis donderdag testen. Maar twijfel of ik het zo lang nog volhoud...

15. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    oh en ik heb zoooo'n honger! Ook sinds gisteren eigenlijk. Heb het van de Ovitrelle en Pregnyl ook altijd. Maar die zijn nu wel uitgewerkt (15 dagen geleden gespoten). Dan denk ik gelijk: oeh, misschien maak ik nu zelf wel HCG aan!

Miepie 80: je foto en verhaal hebben indruk gemaakt: ik droomde dat we een 3-ling kregen, haha.

16. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Hier ook lichte menstratie-krampjes....soms....en soms weer weg.
    Ik zit 4 dagen na TP, 9 dagen na Punctie.
    Zal voor mij veel te vroeg zijn om te gaan menstrueren....
    Trouwens die krampjes was vooral gisteren, dus 3 dagen na TP en 8 dagen na punctie.
    Ik moet zeggen, ik was erg blij 'iets' te voelen :).

De rest wat ik voel kan door de bollen komen dus dat zegt niks. Slaap zelfs al met bh, wat een pijnlijke boobs, maar dat komt echt door de bollen.

Dus tsja, tlc81, we hebben dezelfde klachten.....spannend!!!

DUIM DUIM DUIM!!

17. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Ohhhhhhspannend meiden!!!!

Ik zit nu op 14 dagen na tp, mag morgen officieel testen. Vanochtend weer een hele dikke positieve test :D
    Ennnnn ik had ook menstruatiekrampen en enorme lage rugpijn. Nu nog, maakt me ergens wel onzeker maar t zal er vast bij horen hopelijk!!! De test is iig heel duidelijk. Heb voor morgen (de officiële testdag) een clearblue test met indicator liggen. En als alles goed is, maandag t ziekenhuis bellen... Spannend!!!!!!!!!!!!!ik testte voor t eerst 8 dagen na tp positief...

Duim enorm voor jullie!! Wat is jullie officiële Testdatum?

18. sportmama

sportmama Actief lid

7 mrt 2010
    432
    0
    0
    administratief
    Gelderland
    Zo spannend om hier te lezen hoe het jullie allemaal vergaat! Hier ook een succesverhaal van een goed verlopende tweelingzwangerschap na een verse tp van 2 (a en b kwaliteit)
    Het was onze tweede ivf poging. 1e poging mochten wij van het zh ook maar 1 tp doen en we hadden geen cryo's... 2e poging ook geen cryo's dus de hoop was gevestigd op deze twee kanjers in mijn buik. De nacht na de tp had ik veel steken achter schaambot en ik testte op dag 11 na de tp vaag positief en had een paar dagen later een knaltest. Met 6 weken zagen wij 2 hartjes kloppen. Ik had geen ongikrampen maar wel als duidelijk symptoom dat ik mijn hartslag heel bewust voelde, alsof deze heel hard moest werken, wat dus ook klopt achteraf...
    Ik wens de dames op de wachtbank ongelooflijk veel succes!!!

19. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    Sinja en sportmama; gefeliciteerd! Jullie verhaal geeft me hoop! Hadden jullie zelf ook het gevoel dat het "raak" was of werden jullie ook heen en weer geslingerd tussen wel/niet?

Mijn officiele testdatum is 8 maart. Donderdag dus. Pfff, wat lijkt dat nog ver weg! We hebben al zoveel teleurstellingen gehad dat we er niet echt iets bij voor kunnen stellen dat het goed kan gaan. De gedachte dat we hierna nog maar 1 vergoede poging hebben is ook geen pretje. We hebben besloten dat we desnoods ook zelf nog een poging betalen. Al is het maar om het gevoel te hebben dat het einde nog niet in zicht is...

20. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Dus eigenlijk nog een grotere 'druk' tlc. Zwaar hoor, pffffffff.
    Ik ga nog harder duimen voor je!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sinja, gefeliciteerd :D. Vet cool!!
    Had je zwangerschapssymptomen voor NOD? Innesteling gevoeld??

Sportmama, wauw wat leuk om te lezen :D.
    En jij???? zie bovenstaande vragen ;):):p.

Deel Deze Pagina