PCOS en IUI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door MandyJ, 12 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MandyJ

MandyJ Actief lid

12 jan 2015
    313
    50
    28
    Lieve meiden,

Vorige week naar de arts geweest en aankomende maand wordt er een cyclusanalyse gemaakt.
    Ik heb PCOS en ondergaan een IUI behandeling omdat wij met donorzaad verder gaan.

Zijn er meiden die ervaring hebben met PCOS en IUI behandelingen?
    Ik zou graag jullie ervaringen horen.

A.s. cyclus ga ik Clomid 50 mg slikken en krijg ik Pregnyl injecties om een goede eisprong te krijgen.

Verder ben ik ter voorbereiding op de behandelingen zo veel mogelijk suikers en andere ongezonde dingen aan het mijden.
    Nu even alles op alles zetten in de hoop dat het helpt.

2. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier PCOS en in mei mijn eerste IUI gehad.
    De IUI was helaas mislukt.
    En door de hormonenbehandeling heb ik een cyste ontwikkeld in baarmoeder waardoor ik de volgende ronde niet mocht starten met opnieuw hormonen. Ik moest nu verplicht één ronde overslaan en een ronde duurt bij mij +/- 60 dagen dusja even pauze hier.

Clomid werkte bij mij totaal niet. Hele veel negatieve bijwerkingen, maar geen eisprong.
    Menopur werkte bij mij wel en daarvan had ik geen bijwerkingen.

In het algemeen is het niet te onderschatten zo'n hormonenbehandeling. Tijdens de behandeling moest ik regelmatig naar ziekenhuis voor echo's om te kijken of er follikel groeide en emotioneel was dit wel zwaar met veel teleurstellingen als het dan weer niet werkte enzo... Ik ben wel heel tevreden over mijn gyn want ik word zeer goed opgevolgd.

Ik wens je veel goede moed en sterkte toe. Hopelijk ben je snel zwanger!

3. Kimmie1990

Kimmie1990 Bekend lid

4 jun 2015
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoihoi!

Ik heb ook pco en een maal vaker clomid 50mg gebruikt.
    Dit sloeg gelukkig goed aan maar of ik daadwerkelijk een eisprong gehad heb weet ik niet want toen kregen we slecht nieuws.

Nu gaan we 25 aug donoren selecteren en afhankelijk van mijn cyclus starten we meteen.
    Dus ik kan je nu nog niks zeggen maar gaan hetzelfde traject in.

Het vreemde vind ik, ik heb ineens sinds 2 maand een cyclus van 33&35 dgn.
    Dus ik dacht huh zal het dan weer goed komen.
    Dus deze maand een cb ovu test gedaan en jawel een smiley.
    Nu kan het vals positief zijn ma ik vond het wel vreemd.

Super spannend. Hoe gaat dat met die injecties ?! Hoevaak moet dat??

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik heb geen pcos, maar wel een rommelige cyclus. Voor de bevalling tussen de 18 en 54 dagen, waarvan niet altijd een eisprong.

Ik was toen ook begonnen met clomid. 50mg deed niets, 100mg werkte 2x wel en daarna werd m'n cyclus weer steeds langer. Dus na een half jaar overgegaan op injecties. Die moet je elke dag spuiten tot je eitje groot genoeg is en dan pregnyl om het eitje te laten springen.
    Na 7 rondes niet raak en toe overgegaan op IUI. Toen was het de 3e keer raak:D dus IUI was hier blijkbaar het juiste zetje.

5. MandyJ

MandyJ Actief lid

12 jan 2015
    313
    50
    28
    Goed om te horen meiden.
    Ik ben alleen zo ongeduldig als wat dus ik hoop zo dat de clomid 50 ng aanslaat.
    Maar het komt zoals het komt.
    Merk wel dat het veel meer met je emoties en stemming doen dan ik gedacht had.
    Ik doe mijn dagelijkse dingen maar in mijn hoofd leef ik een ander leven rondom de wens.
    Heb al weken hoofdpijn en ben moe van alle spanning.

Die prikken weet ik nog niet hoe dat werkt.
    Ik moet eerst maar eens ongesteld worden en dan echos en aan de hand daarvan beslissen ze of de prikken nodig zijn.

Wat super flora01 dat het na de 3de gelukt is, ga je voor een tweede?

6. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Nee voorlopig nog geen tweede..
    Maar als we zover zijn, dan kunnen we ons direct weer melden bij de gyn. Dus dat is wel fijn. Het traject zal dan veel sneller gaan en kan ik meteen beginnen met spuiten.

Spuiten vond ik prettiger dan clomid. Clomid gaf veel nare bijwerkingen.. En spuiten werkte tenminste goed bij mij;)

Maar ik hoop dat het met clomid gewoon goed gaat lukken bij je! Succes.

7. MandyJ

MandyJ Actief lid

12 jan 2015
    313
    50
    28
    Kimmie1990 ik wens je veel sterkte want weet hoe moeilijk het is.
    Praat veel met elkaar en als je wat wilt weten stuur mag je me altijd een pbtje sturen.
    Als je hetzelfde traject ingaat kan ik je Nij Barrahus echt aanbevelen.
    Super persoonlijk en nemen alle tijd voor je.
    Hier ben je geen nummertje!

Flora01, dankjewel! Hopelijk slaat het aan!

Deel Deze Pagina