Angstig bij vieze luier & bij de verschonen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Glimlachje, 29 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Glimlachje

Glimlachje Niet meer actief

Mijn kleine dame is 2 en het volgende is er aan de hand...Hoop zo op herkenning van andere mama's.

Ze gaf al heel vroeg aan dat ze op potje wilde, wilde ook geen luier meer om als ik haar eenmaal ging verschonen.zo zijn we een zindelijkheids periode ingegaan..die echter van korte duur was, want daarna liet ze dr plasje de vrije loop. Toen omdat ze nog jong is besloten dat de luier maar weer om ging... en toen gebeurde het volgende:
    Zodra ze moet plassen of een grote boodschap raakte ze helemaal in paniek, verkrampte en ging gillen! Ze heeft btw gewoon haar luier om op deze momenten.
    Ze wil dan ook niet meer verschoond worden, ook naar de WC wil ze niet.
    Uiteraard moet ze een keer verschoond worden en zodra ik haar dan eindelijk zover heb om te gaan verschonen begint ze paniekerig te doen als de luier af gaat......

ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet...het feit dat ze paniekerig wordt en gaat gillen maakt mij nogal angstig!

2. knap

knap Niet meer actief

Misschien toch die luier uit laten.?

Als ze het al wist potje plassen poepen is ze misschien bang als ze het in haar luier doet ze is dus terug bij af. Ze is nog te jong om te zeggen dat ze misschien geen luier meer om wil.

? 2 jaar is wel jong maar niet te jong.

Deel Deze Pagina