hey ik hoor van somige mensen dat éen waterbakje aan de verwarming hangen slecht is. ivm legeonella bacterie die door het warm worden verspreid kan worden. klopt dit? want in de kamer van stefan heb ik ook zo'n ding hangen omdat als de verwarming even aan moet om zijn kamertje op te warmen er een droge lucht komt.. en wij gebruiken ze zelf ook. ik vroeg mij af of dat wel mag of niet? groetjes miranda
Goeie vraag?! Heb ook zo'n ding hangen op mijn dochter haar kamer ( eigenlijk in iedere kamer)...verschoon het water regelmatig..dus ik lees mee
Hier ook, maar eerlijk gezegd vergeet ik het water te verschonen. Vul het alleen af en toe bij. Nog erger
wij hebben ze niet dit omdat ons huis vochtig /droog genoeg is en dan ben je het absoluut niet nodig hebben ze ons verteld je kunt je vochtluchtigheid laten meten maar lees mee, heb er verder ook geen verstand van
Het zou in een goed geventileerd huis niet nodig moeten zijn maar zolang je heel regelmatig het water ververst, hoef je je nergens zorgen om te maken. De risico's op Legionella zijn trouwens miniem omdat het water in het bakje meestal niet warm genoeg wordt.
Lucht is bij ons toch echt te droog. Wij hebben een luchtbevochtiger. Sindsdien gaat het veel beter met haar neus etc. Geeft veel verlichting ook in periodes van pijn in de keel etc.
Het probleem is dat onze nieuwe huizen vaak veel te goed geïsoleerd zijn! Ramen open en goed doorluchten is vaak al voldoende maar een luchtbevochtiger kan inderdaad heel goed helpen!
wij zitten in een flatje van 3 hoog. zitten zelf op 2 hoog. de flat is zeker niet goed geisoleerd maar in de winter dus erg koud en dan moet gewoon de verwarming in zijn kamertje een klein stukje aan waardoor je dus droge lucht krijgt. ik ga hem er binnenkort ook leeg doen want we hebben hem nu eigenlijk niet meer nodig. doe alleen nog de verwarming even aan vlak voordat hij naar bed gaat voor de nacht zodat het kamertje snachts niet te koud word
Iik heb ze niet hangen. stilstaand water is in mijn ogen niet ok. en waarom zou je het opzoeken. vooral bij die kleintjes met hun grijpgrage handjes. nee hoor, hier geen bakjes. ikzelf heb ook altijd de verwarmingen aan.( was er ook altijd op tegen) slecht geisoleerd huis met enkel glas boven. en heel veel vocht. ik stook dus voor de kou en vooral voor het vocht wat kwijt te raken. absoluut dus geen last van droge lucht hier, helaas zou ik bijna zeggen. als ik dit van te voren had geweten was ik nooit verhuisd.
heb ze hier ook hangen maar manlief hangt ze niet aan de voorkant van de verwarming, maar aan de achterkant, dat is ook een optie voor die grijpgrage handjes
als het past wel, hier ligt er voornamelijk speelgoed en sokken enzo achter hihi. nee, bij ons is de ruimte daarvoor te smal, maar evengoed zou ik het niet doen hoor. vind het helemaal niks.