wat is het soms zwaar!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Druffia, 2 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druffia

Druffia Fanatiek lid

5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Hoi meiden,

Moet even spuien....
    Vorige week maandag weer een terugplaatsing gehad en elke ronde zeg ik weer...ik test pas op de testdag.
    Vorige ronde hield ik het redelijk vol en nu ben ik afgelopen vrijdag al begonnen met testen...zucht...
    op dit moment zit ik al een uur te staren naar , hoogstwaarschijnlijk, een indroogstreepje en eigenlijk word ik er alleen maar erg ongelukkig van.
    Voel me weer stom dat ik nu al getest heb.
    Dan lees ik verhalen van vrouwen die een week na terugplaatsing er al vanuit gaan, dat de test echt positief moet zijn en anders is de poging weer mislukt en dan denk ik....dus dan had ik nu toch echt al wel een streepje moeten zien??
    Daarnaast ben ik ook zo bang dat ik weer ga breken bij de zoveelste mislukking...het begint nu echt steeds zwaarder en zwaarder te worden. Ook omdat voor ons een volledige nieuwe ICSI ronde steeds dichterbij begint te komen.
    Laatst moest ik bijna huilen toen ik af had gesproken met een hoog zwangere vriendin....ik wilde eigenlijk gewoon weer weglopen...
    Ik was gewoon van mijzelf geschrokken, dat ik deze emoties, gevoelens kreeg... (tuurlijk is het een logische reactie, zou je zeggen, maar ik wilde echt het liefste gelijk terug naar huis en potje gaan janken!)
    Ook merk ik dat ik af en toe behoorlijke negatieve gedachten begin te krijgen in mijn hoofd. Zou dit kunnen komen door de progynova? Of zou het zijn door het hele proces?
    Herkent iemand zich hier misschien in?

2. Marissie82

Marissie82 Bekend lid

24 jul 2016
    960
    362
    63
    Vrouw
    Ik heb 21 maart een terugplaatsing gehad, na 1 week voelde ik mij anders, heb toen getest.. positief.. Die positieve testen hebben uiteindelijk 3,5 dag geduurd, daarna begon het streepje van minder tot niks te worden. Vandaag dus gestopt met de progynova en utrogestan en hopelijk komt de menstruatie snel. Als ik had gewacht tot de testdatum had ik niet geweten dat er nu wel een innesteling is geweest...

En wat je zegt over je gedachten. Ik herken het volledig. ICSI is het eindstation, het is erg zwaar, een aanslag op je relatie en ook op wie je bent! Ik ben van een positieve vrouw nu veranderd in een super onzekere en gespannen persoon. Ik twijfel aan alles, wil op alles een bevestiging.. en in mijn omgeving met alle zwangeren, die zonder medisch circuit zwanger zijn geworden, zie ik nu al tegen al die kraambezoekjes op...

Dikke knuffel Druffia! Hopelijk test je positief!

3. Queenbaby

Queenbaby Actief lid

26 nov 2013
    107
    1
    18
    #3 Queenbaby, 2 apr 2017
    Laatst bewerkt: 2 apr 2017
    Hier ook inspanning aan het wachten. Echt heel moeilijk allemaal. Ik heb 28e terugplaatsing gekregen van een cryo 5dagen oud blastocyst.
    6 april mag ik officieel testen. Terugplaatsing is in mijn natuurlijke cyclus zonder te spuiten. Hopelijk test je positief het is ook te vroeg om te testen. Miss als je geluk hebt 2 dagen voor je nod. Sommige testen pas op nod en erna. Hou je moed en wees sterk hoe moeilijk dat ook nu is.

Xx

4. Hagedisje

Hagedisje Actief lid

12 jun 2015
    342
    40
    28
    Het is ook zwaar! Daar mag je best aan toegeven en een traan laten op welk moment dan ook hoort erbij.

Op het moment dat je in de MMM zit vind ik het allemaal wel heel anders worden. Van het samen leuk en gezellig willen maken, moet je het samen leuk en gezellig maken op een bepaald tijdstip (IUI). Het spuiten van de hormonen, het wachten op een follikelmeting, het wachten op een punctie, het wachten op een bevruchting, het wachten op een TP en daarna het wachten op de testdag. Het zijn zoveel stappen waar je zo ontzettend bewust bent van het feit dat het niet 'zomaar' even gaat en dat sloopt en elke stap die je zet en elke poging die je doet komt weer in je rugzakje.

Het kan best wisselen wanneer je een streepje ziet. Ik lees meiden die al positief testen ruim voor de nod, maar ook meiden die pas na de nod positief testen. Wellicht heb je al een foto geplaatst in het andere forumdeel zodat enkele meiden mee hebben kunnen kijken? Anders misschien raadzaam om te doen.

Ik duim voor je dat je snel een positieve test in handen mag hebben!

5. Druffia

Druffia Fanatiek lid

5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Dank jullie wel dames voor jullie reacties en bemoedigende woorden. Marissie je hebt gelijk, je kunt inderdaad wel zien of er dan een innesteling is geweest..
    Dus misschien is vroeg testen niet verkeerd inderdaad.
    Roosje ik hoop ook op positiviteit voor jou.

Heb net weer een testje gedaan en zie wel wat...zal het even plaatsen bij het onderdeel vd testen...bedankt voor de tip hagedis.
    we wachten intussen verder in spanning af. Ben weer zo bang voor de zoveelste teleurstelling of dat het indroogstreep is.

Deel Deze Pagina