2 en nee?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Jaimy en remco, Dec 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jaimy en remco

Jaimy en remco Bekend lid

Mar 14, 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    Haj meiden!!!
    Ik heb een zoontje van 2 jaar en 2 maanden en alles is al hele tijd nee en overal om gillen overal om huilen en vooral niet luisteren. Als wij even boodschappen gaan doen in het winkelstraat kan iej niet bij ons blijven en en echt niet luisteren dat het gewoon een gevecht is om met hem weg te gaan. Ook aan en uit kleden luier verschonen kan soms echt een drama zijn. is dit nou gewoon de leeftijd? Ook als ik bijv. paar keer zeg van NEE LORENZO niet doen. dan kijkt iej me aan lacht iej heel schijnheilig en doet het dus als nog. seruis nemen doet iej me niet en straf geven heeft ook al niet te veel zin? herkend iemand dit of tips. bedankt voor lezen

2. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

Jun 14, 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, heel herkenbaar. Hier ook een aapje die in die fase zit. Als je bijv. vraagt of ie een boterham wil, zegt ie eerst nee. Dan wil hij toch een boterham. Vervolgens smeer ik die boterham en dan hoeft ie hem niet meer.
    Echt heel vermoeiend. Ook in de hoek staan heeft hier niet veel zin. Negeren werkt op dit moment het beste, maar dat vind ik zelf soms wel moeilijk, omdat hij echt aan het uitdagen is. Toch probeer ik dat wel te doen. Ook ga ik altijd op ooghoogte zitten als hij iets doet wat niet mag en dan zeg ik dat hij het niet mag doen. Dus niet roepen dat hij iets niet mag.
    Ik zie dat je ook zwanger bent, ik denk dat hij het ook aanvoelt dat er binnenkort iets gaat gebeuren. Hier is hij sinds een week/1,5 week ook zeer lastig en ben nu 40 weken zwanger. Dus dat heeft er denk ik ook wel mee te maken. Maar weet hoe je je voelt.
    Sterkte ermee!

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    yep das de peuterpuberteit

4. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

Mar 30, 2008
    704
    0
    0
    Hier ook alleen maar nee, nee en nog meer nee. En met een heel ondeugende blik weglopen, zodat je er achter aan moet thuis. Krijgt hij zin niet, draait hij gisteren zo zijn beker demonstratief om :$. Maar zo te lezen hebben we nog geluk dat hij buiten nog wel luistert en de time out in de hoek wel effect hebben.

Hier is het in een week of twee tijd veel erger geworden. Hij lijkt er zelf bijna last van te hebben. Is dat bij jullie ook zo? We hopen dat het ergste deel over een paar weken weer bijtrekt net als voorgaande fases. Maar misschien ijdele hoop?

5. Jaimy en remco

Jaimy en remco Bekend lid

Mar 14, 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    nouh ik ben niet meert zwanger de baby is er al weer 4 weken maar hij had hier voor ook al dus. Dit echt rot leeftijd erg moeilijk mee om te gaan. suc6 meiden

6. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

Aug 3, 2008
    2,083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    heel herkenbaar

hier ook een lorenzo lopen haha wel toevallig

is nu 2jaar en een maand

en ook bij hem is alles nee

en gillen,tegenstribbelen

en idd een strijd met luier verschonen

en als ik idd zeg Lorenzo dat mag niet,of dat vind mama niet leuk

of: afblijven lorenzo,dan kijkt hij me aan,en doet het juist!!

en slapen is een drama

gillen en krijsen als hij naar bed moet

is erg zijn grenzen aan het opzoeken

gister was het sow erg,me vriend en ik gingen rond 23.00naar bed

lorenzo werd toen wakker zette het op een gillen,

vriend 2x er naar toe geweest,meestal na 2x slaapt lorenzo weer

nu dus niet,dus ik me bed uit en er naar toe,

nou hielp dus helemaal niet

en hij heeft gewoon niet meer geslapen:$

heeft heel de nacht wakker gelegen

met gevolg een doodvermoeide ouders!!

ik krijg nu trouwens hulp met het gedrag van lorenzo

hoe ik het beste aan kan pakken met de kleuter puberteit

7. truus1980

truus1980 VIP lid

Sep 26, 2007
    6,259
    2
    36
    Bij Emmen
    En kan iemand me dan vertellen hoelang deze fase duurt??
    Want soms wil ik echt even heeeeeeel hard gillen.

8. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

Aug 3, 2008
    2,083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    haha hier ook hoor

maar juist als je gaat gillen gillen hun harder lol

ik probeer altijd tot 10 te tellen

maar af en toe grrrrrr

9. angel81

angel81 Bekend lid

Apr 10, 2007
    920
    0
    0
    Tot ze naar school gaan (de middelbare, bedoel ik:D)... Nee hoor, als ze 3 zijn dan horen ze je gewoon niet meer als je wat vraagt. Selectief doof noemen ze dat ook wel...

10. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Oh, herkenbaar dit!!!
    Die van mij is ook zo erg.
    En wat zo raar is, het was echt van de ene op de andere dag. Precies (en dan lul ik niet) op zijn tweede verjaardag was de omslag.

Ik had me er gelukkig al op voorbereid. Deze meneer heeft al sinds dat hij de buik uit is een eigen willetje, dus ik ga er vanuit dat het een moeilijk jaar gaat worden. Dan kan het alleen maar meevallen (hoop ik).

Share This Page