onze dochter van 2,5 is sinds kort bang op bed. Er zit namlijk een leeuw onder de stoel op haar kamertje. De eerste keer heb ik de stoel opgetild om te laten zien dat er geen leeuw was, de keer erop heb ik de leeuw weggejaagd en nu staat de stoel op de gang (met de leeuw er nog onder). We zijn er alletwee van overtuigd dat de leeuw weg is. Alleen ze blijft huilen dat ze bang is en dat het eng is, nog steeds voor de leeuw. Ik krijg zef het idee dat ze tijd aan het rekken is, maar ik wil haar angst ook niet voorbij lopen. Wat kan ik nog aan de leeuw doen? Hoe pakken jullie dit aan?
Is dateen stoel waar ze zelf niet onder kan kijken ofzo? Snap ik niet zo goed. Wij hebben zelf enkele dingen toegepast bij onze jongens: - De sterretjes en de maan tonen en zeggen dat zij voor hen uitkijken (maar dat is meer voor het donker denk ik) - De babyfoon zetten op de kamer en zeggen dat jullie luisteren
Hoi Hoi, Hier begint het te komen.... Wat misschien een idee is om samen een verbodbord te maken voor op de kamerdeur zodat er geen enge beesten of wat dan ook meer binnen komen omdat dat bord er hangt....om mij heen zijn hier goede ervaringen mee ( hier nog niet nodig) groetjes
Het is idd een stoel waar ze niet onder kan kijken. Een witte stoel met armleuningen en een hoes. Hierin gaf ik haar borstvoeding en nu zitten we er vaak in bij het voorlezen. Misschien dat een bord op haar deur helpt. Ik denk dat we maar gaan knutselen. Een goede en fijne tip, iets om samen die enge leeuw te verjagen!
Misschien een idee hoor, maar mijn dochter was ook bang op bed. Ik heb haar een toverstok gekocht bij de Hema (2 euro) en verteld dat zij alles kan met die toverstok, wegtoveren wie en wat ze maar wil. Ze heeft het stokje bij haar kussen liggen, en tot nu toe werkt het super. Succes iig. Groetjes, Hillegonda
succes...hopelijk werkt het maar de tip met de toverstokje lijkt me ook een top idee....ik blijf het volgen hoor...dan kan ik er ook iets mee als het bij mij erger wordt
Hier hebben we krokodillen en sinds kort koekiemonster.... Ik zeg dan altijd samen met Thijmen heel hard: ga weg! En dat helpt ook goed. Als ie dan weer komt, dan zeg ik: wat zeggen we tegen krokodillen? En dan roept ie al heel hard "ga weg krokodil". Die toverstaf is ook een idee zeg! Als het erger wordt ga ik daar ook eens naar kijken.
Hier begint het ook te komen nu. alleen dan krokodillen! ik jaag er heel wat weg nu haha. Ik speel het mee en samen wegjagen helpt heel goed tot nu toe. ook heb ik voor mijn zoon een nachtlampje gekocht wat ook heel goed helpt. Het is een blauw lampje die het net niet te licht maakt op zijn kamer maar hij slaapt er wel beter door en is minder bang.
Bedankt allemaal voor alle tips. Ik ga ze allemaal uitproberen. Hier is de leeuw weg. We hebben de stoel op de overloop gezet en toen is de leeuw onder ons bed gekropen. De stoel hebben we weer terug gezet op haar kamer. Hopen dat de leeuw goed onder ons bed blijft liggen. Maar als ie weer komt, dan weet ik wat ik dan allemaal kan proberen. Bedankt meiden. Zo fijn, dit forum!
Hier hadden we het een tijdje geleden met een kip8). Ik heb de kip opgepakt en de deur uit gegooid naar buiten, toen is de kip in de kliko gegaan en weggegooid. Was een heel ritueel, maar het werkte wel