2 explosies luchthaven Brussel

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door wachtend, 22 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Nee jullie zitten een beetje te discussieren over wat erger was.. dat is katten ja. Want het is nooit erger waar of wie er sterft, het is altijd erg voor de nabestaanden en een beetje respect is misschien op zijn plaats door gewoon te zwijgen over wat erger is.

2. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    @Bambi93, nou in Antwerpen geen probleem met openbaar vervoer, ik heb makkelijk kunnen bellen naar tandarts en ondervind geen problemen met whatsapp, en zit toch wel dichterbij bij Brussel dan jij. Maak het alsjeblieft niet erger dan dat het al is.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Vreselijk...mijn man had vandaag in Brussel moeten zijn...en ik zou gezellig mee gaan...

Gelukkig is dat afgeblazen en kon hij hetzelfde ergens anders doen.

Het idee om zo dichtbij deze ellende te zijn...vreselijk.

Ik leef mee met alle mensen uit Brussel.... betrokkenen en nabestaanden...

4. tuc

tuc Niet meer actief

In het journaal komt men buiten de updates ook met allerlei overwegingen en meningen ik zie niet in waarom dat in dit topic niet zou mogen.

5. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Tja wij hier dus niet. Dat is het niet erger maken maar gewoon een feit noemen wat wij hier constateren.

6. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ja, ik vind het onzin dat als Europa meer aandacht schenkt aan een aanslag in Amerika dan in Turkije, dat leidt tot negatieve gedachtes over Europa. Dat is zo kinderachtig... en ik vraag me af of Turkije dat wel echt denkt.
    Ik maak mij op dit moment namelijk niet druk om welke landen de aanslagen in Brussel volgen en welke landen dat niet doen. Ik kan me voorstellen dat Turkije op dat moment ook met zichzelf bezig was en hulp vroeg en ontving van omringende landen. Ik denk niet dat Turkije zich druk maakte of hun (verschrikkelijk) gebeurtenis wel op het Nederlandse 8 uur journaal kwam.

7. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Waarom heb je naar de tandarts gebeld als er uitdrukkelijk verzocht wordt niet voor onnodige zaken te bellen aangezien de netwerken overbelast zijn. Wat nou als er door jou telefoontje naar de tandarts iemand anders de hulpdiensten niet heeft kunnen bereiken. Ik kan hier echt met mijn hoofd niet bij.... Ben ik nou zo raar?

8. Veera

Veera Niet meer actief

Vreselijk wat er gebeurd is :( zieke geesten.
    maar het verbaast mij niet meer. En het gebeurt iedere dag inderdaad met nog veel meer doden en gewonden.
    Als ik facebook open word ik niet goed van dat hypocriete gedoe, allemaal weer de profielfoto's veranderen, pray for belgium etc, hou toch op en word eens wakker

9. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Wat zou volgens jou dan een gepaste reactie zijn?

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja, aangezien je helemaal niet weet waarom ze de tandarts moest bellen. Vragen of ze nog wel kon komen die dag, haar kind tand afgebroken, enorme kiespijn.. weet jij veel.

11. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Dit bedoel ik idd. Laats een tekst op fb waarom veranderden zoveel mensen hun profielfoto wel voor Parijs en nu Brussel maar niet voor Turkije? Ik doe hier niet asn mee. Dit zaait alleen maar meer onrust en verdeeldheid.

12. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Vreselijk wat er is gebeurd.
    Nieuws staat hier nu continu op.

Wat het "hypocriete gedoe" volgens sommigen betreft: je kan niet voor een ander bepalen hoe hij/zij steun wil betuigen. Voor veel van die mensen zal het één van de manieren zijn om te laten zien dat ze meeleven. Want vooralsnog is er geen andere manier.

13. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Ik moest mijn dochter ophalen om haar naar de tandarts te brengen, dus ik moest weten of de afspraken van vandaag nog doorgaan en we nog moeten komen, aangezien iedereen verzocht wordt in heel het land zich niet te verplaatsen (afspraak gaat gewoon door, ze lachte me zelfs uit)Een gesprek van 26 seconden (heb het net nog nagekeken)denk niet dat ik daarmee netwerken belast heb.
    Ik weet trouwens niet of jij zo raar bent of niet.

14. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Verschrikkelijk.
    Ik heb er geen woorden voor.:(
    Veel sterkte voor alle nabestaanden en de Belgische bevolking.
    Ook voor de dames hier op het forum die dichtbij Brussel zitten en nog in onwetendheid zijn of in de spanning zitten, veel sterkte.
    Mijn gedachten zijn bij jullie.

15. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

12 dec 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb mijn profielfoto veranderd, dan ben ik maar hypocriet maar ik schaam me er niet voor.

16. tuc

tuc Niet meer actief

Ik doe er ook niet aan mee...precies om je laatste zin. En daarbij had ik vanochtend om half 11 al verschillende mensen op mn fb die een post plaatsen met: vreselijk in Brussel en daarbij artikelen zoals bv: het verschil tussen de Islam en het Christendom waarin duidelijk gemaakt wordt dat de Islam alleen voor dood en verderf zorgt en meer van dat soort posts.
    Dat vind ik pas ongepast. En heb hierdoor nu 3 mensen van fb verwijderd...hoppa.

17. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Helemaal mee eens. Gaan we nu al zover dat we elkaar bekritiseren als we steun willen betuigen aan slachtoffers, nabestaande etc.? Iets wat uit liefde en medeleven komt? Dat kan toch alleen maar iets moois zijn? En je kunt toch niet tegen mensen zeggen; als je daar je medeleven betuigt, moet je het ook daar doen? Dat is toch heel persoonlijk?

18. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Heb je ook gezocht naar een verklaring hiervoor?

In Turkije hebben ze namelijk niet de vrijheid van meningsuiting zoals wij die hier hebben in de EU. (Dat is ook 1 van de redenen waarom Turkije niet bij de EU mag, maar dat terzijde)
    Je profielfoto veranderen laat duidelijk je mening zien, en misschien heeft Turkije daarom tegen Facebook gezegd geen foto te willen, of misschien heeft FB dit zelf besloten, geen idee.

19. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ja, ik denk niet dat ik dan gebeld zou hebben, maar het advies op had gevolgd. Maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet, aangezien ik niet in jouw schoenen sta. Gezien de reactie van umm ben ik wel raar blijkbaar... Denk trouwens niet dat de lengte van je telefoontje iets te maken heeft met het wel/niet overbelasten van het netwerk. Ik vind het trouwens ook raar van je tandarts dat de afspraken doorgaan. Klopt het nieuwsbericht dan niet dat het de bedoeling is dat iedereen zoveel mogelijk thuis moet blijven?

20. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Het nieuwsericht klopt wss wel, maar wordt niet zo nauw genomen, tebminste hier in de buurt. Winkels zijn open, veel mensen op straat (zoals gewoonlijk), jongeren die op pleintjes hun boterhammen opeten en een volle parking bij de Lidl, dat is hetgeen wat ik net gezien heb bij ophalen van dochter.

Deel Deze Pagina