2 explosies luchthaven Brussel

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door wachtend, 22 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Klopt, zowel de Israëliërs als de Palestijnen. Maar we dwalen wel erg af in dit topic.

2. Islah

Islah Niet meer actief

Ja dat begrijp ik wel, is denk ik ook wel de reden waarom veel mensen mijn kledingkeuze niet begrijpen/extreem vinden want de Turkse buurvrouw van Truus draagt toch ook een roze bloemetjeshoofddoek met skinny jeans, dus waarom ik dan niet... Maar iemand die even logisch nadenkt weet natuurlijk ook wel dat iedereen op een andere manier invulling geeft aan het geloof, net zoals bij christenen en andere geloven.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Daar heb je helemaal.gelijk in. Het probleem is dat veel mensen als het gaat om geloof helemaal niet logisch nadenken.

Een veel gehoorde opmerking die ik persoonlijk erg bijzonder vind: moderne moslims😂

4. Islah

Islah Niet meer actief

Ik bedoelde het ook van beide kanten hoor. Maar er zijn gelukkig altijd nog antizionistische joden, helaas worden zij ook de mond gesnoerd, zelfs in Europa.

5. Islah

Islah Niet meer actief

Maar dat was/is off-topic inderdaad.

6. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Nee hoor ik snap het heel goed dat het zo bedoeld is en ook niet slecht vanuit jou. Het was zoals ik zei meer een algemene reactie. Het gaat me om de ondertoon. Het gaat hier verdorie om mensen die wel of geen hand geven. Vind jij dat serieus spijtig dat het overgrote deel van de mannen op deze wereld een vrouw een hand schudden? Een beleefdheidsvorm waar totaal geen sexuele lading inzit?
    Ik vind het prima hoor als je als moslim mij de hand niet wil geven, en ik respecteer het ook als een man mij de hand weigerd vaak komt er wel een andere groet voor terug.

Ik zie het overigens ook binnen bepaalde christelijke stromingen hoe vreselijk oordelend zij zijn in hun opvattingen.
    En je wil niet weten hoe vaak ik de laatste weken de volgende zin niet gehoord of gelezen heb: oh maar dat is er niet een van ons hoor, dat is echt geen moslim. En waar gaat het dan om bijv een meisje dat geen hoofddoek draagt of een te strakke broek ;)

Ik wordt er oprecht een beetje moe van. Want als iemand mij kan vertellen wat het echte ware geloof is dan bekeer ik me direct. Zo lang dat onzeker is blijf ik lekker christen en doe mijn best om er wat van te maken in dit leven, voor mezelf en de mensen om me heen. En dan maar hopen dat het goed genoeg was :D

7. Islah

Islah Niet meer actief

Volgens mij (maar ik kan het mis hebben) sloeg dat spijtig op de algemene opmerking over het niet/minder praktiseren, niet zozeer om het specifieke voorbeeld van wel/geen hand geven. Maar het kan natuurlijk ook dat ik het verkeerd heb geïnterpreteerd.

Tja en iemand van het geloof uitsluiten is natuurlijk niet toegestaan, daar staan juist extremisten als IS/JN om bekend. Er is een overlevering waarin staat dat wanneer je zegt dat iemand geen moslim is en het is niet van toepassing op diegene, dan zal het terugkomen op degene die die uitspraak deed...

8. danip

danip Actief lid

7 dec 2015
    311
    206
    43
    Bedankt dames voor jullie uitleg en reacties! Echt fijn om zo wat meer te weten te komen over jullie gebruiken en waar bepaalde gedachten vandaan komen. Leuk dat er zo respectvol en geduldig uitleg wordt gegeven!

Deel Deze Pagina