2 explosies luchthaven Brussel

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door wachtend, 22 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilona1986

Ilona1986 Bekend lid

23 jun 2012
    520
    0
    0
    Tilburg
    Waar of in welk land dit ook gebeurd, mijn hart huilt met elk slachtoffer mee. Vreselijk....waarom waarom waarom ?
    Je mag je niet door angst laten lijden. Nou, bij mij zit de angst toch tot in het topje van mijn kleine teen !

2. nijna

nijna Fanatiek lid

25 nov 2015
    1.365
    85
    48
    Wij doen dingen fout ??
    Deze lui hebben ook een eigen verantwoordelijkheid om iets van hun leven te maken. Niemand is verantwoordelijk voor wat ze doen behalve zijzelf.

3. mamavan3meisjes

mamavan3meisjes Actief lid

8 feb 2015
    478
    0
    16
    NULL
    NULL
    Misschien bedoelt klaasje meer dat wij dingen fout doen daar? zoals de olie die wij uit die landen halen? ik weet het niet hoor. Ik denk dat dit vnl een geloof ding is. Gewone moslims bedoel ik daar echt niet mee he.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.961
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    De brandweer had het eerder over 11 doden, nu over 5 (aldus liveblog nu.nl).

Er zouden volgens de Belgische brandweer op 4 metrostations explosies zijn geweest. Dit lijkt toch wel beter gepland dan een paniekreactie op de arrestatie van Adelsalam.

5. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Omg wat komt dit dichtbij.....
    Ben in staat mn kids op te halen en nooit meer ergens heen te gaan zonder ze!

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dat vraag ik mij dus ook af. Als het weer om een geloof gaat dat op deze wijze vertegenwoordigd wordt, zou ik echt willen dat er actie op ondernomen wordt. Ik ben zelf ook gelovig, maar op deze manier mogen ze het wat mij betreft allemaal verbieden (makkelijker gezegd dan gedaan, maar toch). Gooi dan de hele reutemeteut maar dicht; kerken, moskeeën, synagoges en stop alle subsidies of belastingvrije shizzle die te maken hebben met het geloof.

Ik zou wel eens een saamhorig volk willen hebben; zonder al die kampen en uitspelerij. Als dat geloof als enige er tussen gaat zitten, schaf het dan maar af. Ik sta ook niet 300% volledig achter de bijbel maar zie het ding meer als 'richtlijnen'. Je moet het allemaal niet te letterlijk nemen. Sommige mensen kunnen er ook echt niet mee om gaan.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Dat dacht ik ook meteen. Dit is te goed gepland om dit na vrijdag meteen in werking te kunnen hebben gesteld.

8. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

12 dec 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
    Relegie afschaven helpt niks!!! Dan komt er wel een ander excuus om aanslagen te plegen! Deze mensen wat dit doen hebben zelfs niks met geloof want in de bijbel, Koran, Thora staat ge zult niet doden. Dit is om angst te zaaien en macht te krijgen op deze manier

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Als jij al met 10-0 achterstand begint is dat niet zo makkelijk.

Zag van de week al een stukje dat vroeger deze jongeren zich stortte in rapmuziek ed om zich af te keren van de maatschappij. Uiteindelijk het geloof als soort wijze om zich te onderscheiden van de gemiddelde westerling. Druk maken om halal eten ed maar verder amper de achtergrond van je religie kennen. Wanneer je je zo laat opfokken door mensen in je omgeving en geen aansluiting vind met de Belgische maatschappij krijg je dit dus.

Het zijn toch ook allemaal jongeren die dit doen of naar Syrie vertrekken ed. Het heeft niks met de Islam te maken, dit zijn puur gefrustreerde jongeren die zichzelf zo opfokken na teleurstellingen in het leven en het geloof hiervoor misbruiken.

10. mamavan3meisjes

mamavan3meisjes Actief lid

8 feb 2015
    478
    0
    16
    NULL
    NULL
    Waarschijnlijk stond het voor een andere datum gepland en hebben ze het vervroegd ivm de arrestatie van die Abdeslam?

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.961
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Niemand is verantwoordelijk voor hun acties. Maar als mensen hun opleiding niet kunnen afmaken omdat ze geen stageplaatsen kunnen krijgen omdat ze een afwijkende huidskleur, naam of religie hebben, dan gaat er toch wel degelijk iets mis!
    Geen opleiding = geen (goede) baan = laag inkomen... + het (terechte!) gevoel buitengesloten te worden. Dat werkt radicalisering natuurlijk wel in de hand.
    Ik denk dat 'de maatschappij' als geheel zijn verantwoordelijkheid moet nemen voor de opleiding van AL 'onze' jongeren en niet alleen degenen die een bekend koppie hebben en een naam die je makkelijk kunt uitspreken... En daar horen bijvoorbeeld stageplaatsen en een eerlijke kans op een baan, gewoon bij.

12. nijna

nijna Fanatiek lid

25 nov 2015
    1.365
    85
    48
    Weet je ik snap er gewoon niets van. Ben aangedaan nu.

13. RosanneMarie

RosanneMarie Bekend lid

19 okt 2015
    751
    133
    43
    NULL
    NULL
    Er zijn op meerdere metrostations explosies geweest... Wat verschrikkelijk dit!

14. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ze zullen wel 'bang' geworden zijn, omdat hij in ruil voor strafvermindering informatie wilde geven. Althans, dat is mijn vermoeden.

15. Ilona1986

Ilona1986 Bekend lid

23 jun 2012
    520
    0
    0
    Tilburg
    Misschien denk ik nu raar, maar kan dit al niet lang in de planning hebben gelegen. Maar dat de aanslagen nu versneld komen uit angst dat abdeslam gaat praten ?

Ik vrees dat dit nog maar het begin is, en de aanslagen in vele andere landen nu snel gaan volgen.

16. Ilona1986

Ilona1986 Bekend lid

23 jun 2012
    520
    0
    0
    Tilburg
    Precies wat ik ook denk :(

17. loveexx

loveexx Fanatiek lid

4 aug 2014
    1.254
    131
    63
    NULL
    NULL
    Vreselijk :( en schijnbaar was vandaag de terreurdreiging weer naar beneden geschroefd na de arrestatie.

Nu weer schoten op het vliegveld... pff

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dit dus, al zal het alleen maar erger worden.

19. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ze zeggen op nl 1 dat ze nu op dit moment schoten horen.

20. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Dit zijn precies mijn gedachten. Een weekendje weg zonder kindjes heb ik sinds de aanslagen in Parijs al geen zin meer in gehad.

Deel Deze Pagina