2 explosies luchthaven Brussel

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door wachtend, 22 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycey

Joycey Niet meer actief

Nou ja, ik denk dat je in deze dan niet echt een verkeerde keuze kunt maken als je er weloverwogen een beslissing in maakt. Je weet het niet van tevoren hoe dingen kunnen lopen. Ik denk dat ik zelf niet zou gaan, maar goed, het is je ook niet te verwijten als je het wel doet. Je zou ook even kunnen gaan, hoogst persoonlijk overleggen en dan beslissen? Misschien gooit je werkgever de tent ook wel dicht? (als dat kan).

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @BeHappy: Voor je de Paashaas erbij haalt ;) kun je misschien beter eerst even naar de site van hema surfen, daar in grote letters zien staan 'Haal Pasen in huis' en 'Paaseieren zoeken'. Dan kun jij opgelucht ademhalen om dat jouw grootste probleem van vandaag ook weer opgelost is.

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Woon je in de omgeving van de aanslagen?
    Als dat het geval is dat had ik zeker thuis gebleven.

Als je in een dorp/stadje woont waar het rustig is dan was ik gewoon naar mijn werk gegaan.

4. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik denk niet dat deze figuren radicaliseren om een stageplek. Ik denk dat het al veel jonger goed mis gaat. In alle culturen en religies ontsporen jongeren. Echter, wanneer ze ervoor kiezen (en ja, dat vind ik een keuze die je maakt) om de terroristische kant te kiezen, zijn de gevolgen gigantisch.

En dit heeft naar mijn idee ook niks met de islam te maken, net zo min dat het westen hier schuld aan heeft. Wanneer iemand een ander rascistisch benaderd, zal dit geen recht geven om maar een aanslag te plegen. De terroristen hebben schuld. En verder zijn er alleen maar slachtoffers

5. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    In tegenstelling tot de meesten snap ik je wel (al had je het wel wat subtieler kunnen verwoorden, maar daar is niet iedereen even goed in ;)).
    Natuurlijk is het vreselijk wat er allemaal gebeurt! Zal er uberhaupt iemand zijn die dat niet vindt? Ik denk het niet, muv een paar idioten. Angst zaaien is waar ze op uit zijn en dat lukt goed. Ik ben ook bang dat mijn vakantie in het honderd gaat lopen, dat ik (en mijn partner en dochter!) blootgesteld gaan worden aan de gruwelen waar nu tientallen/honderden vakantiegangers in zitten. En als dat gebeurt, zal ik ook zeker erg teleurgesteld zijn dat mijn duurbetaalde, goedbeplande tripje niet doorgaat. Maar, veel erger nog vind ik dat al die onschuldige mensen het leven hebben moeten laten en/of dit mee moeten maken. Om nog maar niet over de nabestaanden te spreken. Maar daarom mag je toch wel teleurgesteld zijn dat iets waar je je zo lang op verheugd had niet doorgaat? Het één sluit het ander niet uit.
    En wat betreft Facebook, misschien dat ik er wel aan mee doe dit keer. Maar dan omdat ik veel Belgische vrienden/kennissen heb,dus het heel dichtbij komt voor mij. Het is een manier om te laten zien dat je meeleeft met de nabestaanden, dat je de aanslagen afkeurt etc. Iedereen doet dat op zijn/haar eigen manier.

En iemand noemde het 3e wereldoorlog. Ik zei ook al tegen collega's dat dit gewoon een oorlog is. Helaas. Ik haat geweld en oorlog betekent geweld met geweld bestrijden. Maar ik weet ook geen andere oplossing, dat vind ik ook erg.

6. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Gaan we weer! Wat erg :(:(

7. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik woon in een middelgrote stad op 20 km van Brussel, maar het gaat niet zozeer om eigen veiligheid, eerder om dat de veiligheidsdiensten zelf aan iedereen vragen om binnen te blijven.

Maar goed, ik heb dus nieuws van m'n werk, ik moet voorlopig thuisblijven. Zou wel kunnen dat ze de school straks sluiten.

8. tuc

tuc Niet meer actief

uitdragen dat hoe "wij" het hier in het westen doen dat dat de beste manier is, dat wij leven zoals dat zou "moeten".
    Dat we maar blijven schoppen tegen bepaalde bevolkingsgroepen omdat die gestoorde terroristen zogenaamd uit naam van het geloof handelen.
    Dat de hoge bobo's niet de hand in eigen boezem steken en onder ogen zien hoe wij al jaren verkeerd bezig zijn daar al voor en vanaf bush zijn war on terrorism.
    Dat er vanuit het Westen geen enkel begrip komt voor mensen die totaal geen aansluiting met de maatschappij kunnen vinden, dat we mensen isoleren en vervolgens hen zelf de schuld geven dat ze niet integreren in de maatschappij.
    Dat het al begint met jongeren hier die geen enkele kans krijgen en beïnvloedbaar worden voor organisaties als IS en al qaida.
    De mensen en jongeren die de middelen hebben vertrekken zelf wel hoor (kijk al maar op dit forum van leden die mede hierom plannen hebben om te emigreren) maar er blijven altijd mensen die dat nooit voor elkaar krijgen. Dan heb je mensen die hier helemaal niet willen blijven, daarom gefrustreerd zijn en niet weg kunnen en alleen maar horen dat ze niet welkom zijn....tja

9. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Wanneer je haat zaait, ben je bezig met het oogsten van oorlog. Blijf rustig mensen, en heb lief.

10. danip

danip Actief lid

7 dec 2015
    311
    206
    43
    Blijkbaar niet tolerant genoeg. Ik kijk naar wat we zelf kunnen veranderen, in onze directe omgeving. Ja het is verschrikkelijk wat er met Christenen daar gebeurt (ik steun zelfs Open doors ;)) maar omdat daar "nog ergere" dingen gebeuren wil toch niet zeggen dat we aan wat ik aankaart niks hoeven te doen? Omdat iemand anders ergens iets heel fouts doet hoeven wij toch niet minder ons best te doen? Zo zie ik dat ook met tolerantie.

Heb je je wel in het Sinterklaas gezeik verdiept? Echt verdiept? Ik kan ook behoorlijk "zeiken" over vrouwenrechten omdat ik me nu nog boos maak over hoe vrouwen door de jaren heen zijn behandeld. Onze moeders en oma's komen nog uit de tijd van het recht is het aanrecht en wanneer den man thuis komt dient den vrouw enen saucijzenbrood in zijnen muil te schuiven. Uit zo'n soort iets zal dit ook zijn ontstaan, dus ondanks dat ik niet voor afschaffing ben (wel voor kleine aanpassingen, sorry ;)) vind niet dat je haat over jezelf afroept. Ik vind de naamswijziging van de negerzijn etc. ook overdreven, maar haat? Nee echt niet. Maarreh daar is dit het topic niet voor 😉

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hier ook wel, 4 vrienden/kennissen waren nét op tijd in het vliegtuig en zijn ondertussen veilig op bestemming aangekomen. Maar dan nog; het medeleven is vanzelfsprekend en ik vind elk menselijk leven wat waard. Ik word gewoon vet pissed van die terroristen. Het enige wat men kan doen is toekijken en afwachten; precies de dingen waar ik niet goed in ben (als ik mezelf nuttig had kunnen maken, had ik het gedaan - maar ik zou alleen maar in de weg lopen). Je weet dat er een volgende keer gaat komen; alleen niet waar en wanneer. Misschien loop ik er de volgende keer wel, of jij. Of je buurman. Of je nichtje. Je ziet gewoon onschuldige mensen zichzelf of elkaar kwijtraken om niks eigenlijk. Een stomme statement over een geloof/religie of wat ook waar het merendeel natuurlijk niet achter staat. Doodvermoeiend. Om vervolgens weer van mijn medemens te horen: "ik ga maar tegen niemand zeggen dat ik moslim ben, ik durf het niet, ik schaam mij ervoor. Dit is niet hoe het hoort". Het is gewoon van de zotte.

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    De grens tussen België en Frankrijk is dicht. Ik vraag me dan af: waarom wel tussen B en F, maar niet tussen B en NL?

13. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.877
    5.116
    113
    De grens tussen België en Nederland wordt wel extra beveiligd. Maar inderdaad niet dicht

14. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik zit ook op 15km van Brussel... Hoor de sirenes overal. Toch beangstigend....

15. tuc

tuc Niet meer actief

Ik denk dat men nog geen echte dreiging voor NL.ziet. de aanslagen in Parijs...verblijfplaats Abdeslam...was allemaal frankrijk/België

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Tja, als ze niet naar het zuiden kunnen, gaan ze naar het noorden toch?

17. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    11 doden in Zaventem, 10 doden in Maelbeek.

18. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Verschrikkelijk! Hoe kan het toch elke keer weer gebeuren..
    Heel veel sterkte voor de familie en vrienden van de slachtoffers.

19. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113
    Maar wat hebben jongeren die hier geboren en getogen zijn en de Arabische wereld alleen van tv of korte vakanties kennen ermee te maken hoe de Christenen anders worden behandeld? Ik snap deze vraag nooit zo goed. Ik zou me ook niet willen verantwoorden over wat westerlingen elders doen.

En wat terroristen betreft...het ligt eraan aan wie je het vraagt. Zoals wij deze jongeren en al Qaeda/ISIS als terroristen zien. Zo zullen ze in gebieden in Pakistan, ed het westen als terroristen zien als er weer een drone wordt afgevuurd op woongebieden.

En wat sinterklaas en de Paashaas betreft...dat komt echt van een andere hoek.

20. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Er is wel extra beveiliging op Schiphol overigens.

Deel Deze Pagina