Ik vind het ook wel erg eng en dichtbij komen hoor. Je kunt jezelf moeilijk thuis opsluiten...dus iedereen loopt wel gevaar. Bah wat vreselijk allemaal.
Ja, voor hoe lang? Tussen Parijs en nu zit ook wel een aantal maanden. Ik begrijp dat alles nu op scherp staat...maar dit kun je natuurlijk niet voor altijd doen. En net wanneer we denken dat 't veilig is, zullen ze misschien weer toeslaan.
Las net dat een man de grens tussen Nederland en België gewoon door kon gaan zonder gecontroleerd te worden. Er waren geen controles.
Persoonlijk vind ik het nogal een extreme uitspraak dat de terroristische aanslagen de schuld van het westen zijn. Denk ik dat het westen dingen beter zou kunnen doen, zeker! ik denk natuurlijk vanuit mijn eigen referentiekader en vanuit dat kader kan ik me niet indenken hoe geïndoctrineerd je moet zijn om dit soort aanslagen te plegen of te ondersteunen. Aan de andere kant, ik heb er concreet geen idee van hoe het leven voor deze mensen is (geweest) en hoe zij tot deze geradicaliseerde denkbeelden zijn gekomen. Al met al vind ik heel deze spelende wereldproblematiek zo enorm complex en niet vatbaar dat ik het lastig vind om er echt iets zinnigs en gefundeerd over te kunnen zeggen. Ik zit niet aan tafel bij de wereldpolitiek en weet niet wat daar gebeurd en ik kan al helemaal geen onderscheid maken tussen al de verschillende geradicaliseerde groepen die overal en nergens aanslagen plegen om voor mij onduidelijke redenen. Op mensniveau verafschuw ik wat er gebeurt, dat kan ik wel met zekerheid zeggen en het enige wat ik kan doen is in mijn eigen kleine omgeving tolerant en menslievend voor alle mensen om me heen te zijn. Dat is ook wat ik mijn kinderen met hart en ziel meegeef, iedereen is gelijk, wat voor geloof of wat dan ook!
jeetje 30 doden inmiddels op het metro station en weer een nieuwe grote explosie gemeld noem mij maar raar maar ik vind het eng.
Ik lees ook net over een explosie in de Wetstraat. Ben niet bekend in Brussel, daar zit iets van de overheid?
Net bevestigd: het was een gecontroleerde ontploffing van DOVO. De Wetstraat is waar alle regeringsgebouwen e.d. Zitten
Op Amsterdam CS is perron 14 ontruimd geweest vanwege een achtergelaten koffer. Inmiddels weer vrijgegeven. Nu schijnt station Hoofddorp ontruimd te worden. Dat krijg je natuurlijk ook weer nu: iedereen is alert en loopt op zijn tenen. Terreur werkt.
Zieke mensen zijn het... Er zijn gewoon geen woorden voor. Hoe kun je zoiets doen?! Er is geen excuus voor..