Op 3 februari heb ik de 20 weken echo. Nu wil mijn man de videocamera meenemen voor een bewegend beeld van ons kindje. Alleen mag dat? Word dat wel op prijs gesteld? omdat het ook om een medische echo gaat. Tegelijkertijd kunnen ze misschien ook wel begrijpen dat we een bewegend beeld willen? Krijg je trouwens foto's mee van de echo?
volgens mij mag dat gewoon hoor. Maar bijons in sittard krijg je de 20 weken echo voor niets mee op dvd . Ik zou gewoon eens opbellen of dat geen mogelijkheid was. Heb ik bij de de andere 2 ook gekregen
ik zou het niet weten of je mag filmen,denk het haast zelf wel hoor ik kreeg vanmorgen bij de 20weken echo 8 mooie foto,s mee
oooww ja die krijgen we ook nog foto´s en de dvd anders vragen of je mss zelf een dvd kan mee nemen als dat mogelijk is bij de meeste is het wel mogelijk maar vermelden ze het niet
Hhhmm, daar is de echo toch echt niet voor bedoeld, het is een medische echo. Denk dat je voor de bewegende beelden toch echt een pret echo moet laten doen. Zou het zeker van te voren even na vragen!
maar lees wel van verschillende mensen dat ze een dvd meekrijgen zelf. Ik kende dat ook niet. ik vraag er wel naar. Daarom vroeg ik het ook omdat ik weet dat het er niet voor bedoeld is. maar je krijgt dus ook foto's mee.
Nee is er niet voor bedoel maar waarom zou je er niet naar vragen ...dan zou je ook geen foto's mogen krijgen want die zijn ook niet medisch vind je reactie een beetje raar eigenlijk. Het is toch juist leuk dat je die mee krijgt .
bij ons hangt er zelfs een briefje dat je niet mag filmen of foto's maken... wij hebben wel 6 foto's meegekregen. dvd hoefde niet...die hebben we van de pretecho's!
Wij kregen maar twee zwartwit fotootjes mee, geen dvd of niets. Was ook in het ziekenhuis dus erg medisch en klinisch allemaal. Maar wel een half uur lang kunnen genieten van Sverre!
wij hebben vorige week vrijdag de 20 weken echo gehad. Die mevrouw die het deed was erg zakelijk.we moesten zelf vragen of we het hartje mochten horen. Kregen ook 2 foto's mee. Ik werk zelf in het ziekenhuis en de gynaecologen zitten naast ons en ik heb net die woensdag ervoor ook een echo gehad, omdat de echoscopiste tijd had en vroeg of ik ff voor een echo wilde.Zij legde alles veel leuker uit en ik kreeg veel meer foto's mee.
Wij hebben bij de 12 en 20 weken echo ook gevraagd of we mochten filmen. Aangezien het medische echo's zijn mocht dat niet. Bij beide echo's kreeg ik 2 fotootjes mee.
Bij mijn vorige zwangerschap kreeg ik vooraf een folder waarin heel duidelijk stond aangegeven dat foto- of videocamera's niet toegestaan waren. Dus ik zou het wel even navragen.
Wij hebben op 7 januari de 20 weken echo gehad en we kregen 3 foto's en de gehele duur van het echo onderzoek op dvd mee, gratis! Dit was in het zkh in Roermond. Super geregeld dus!
ik kreeg 2 foto's mee en geen dvd ook mochten we niet filmen en ze deden al moeilijk dat ik mijn schoonzus had meegenomen om youame rustig te houden bijons waren 4 gyneacologen en een leerling omdat ze gingen kijken of dice een hazelipje had ik moest ook vragen of ze even wouden kijken of het een meisje werd of een jongen
Ik vind dat er zo verschillend geantwoord word door ziekenhuizen. De een geeft dvd's mee en vele foto's en de ander vind de foto's al te ver gaan. Ik heb besloten niet de camera mee te nemen maar hoop wel dat ik wat foto's meekrijg. Ik vind het toch mooi om naar mijn babytje te kunnen kijken. Ik hoop dat ze bij ons in Meppel niet zo streng zijn.
Ik heb vorige week mijn 20 wkn echo gehad. We hadden onze camera meegenomen maar we mochten niet filmen. Zij was ook heel zakelijk en helemaal niet vriendelijk. Ze zei duidelijk dat dit een medische echo was en zeker geen pret echo, dat heb ik geweten! Ach met het kindje gaat het goed en dat was het belangrijkste, wel jammer dat het zo ging.
In Leeuwarden schijnt het ook heel zakelijk te zijn, hoorde zelfs al mensen die niet eens een foto meekregen. Het gaat hun echt niet om de leuk of de emotie van de ouders, maar alleen om het kind. Ik mag vrijdag, maar heb met m;n vriend afgesproken dat we als het niet prettig is gewoon nog een pretecho laten doen. Je hebt dus geen 'recht' op een foto of film of geslachtsbepaling, dat is alleen mooi meegenomen.
Ik plaats net dus een onderwerp over 20 weken echo. Mijn vriendin wilde ook filmen maar hoorde van iedereen dat het ziekenhuis heel zakelijk is. Natuurlijk gaat het om de gezondheid maar vaak is het ook de stugheid van het personeel, dat heb je gewoon in dat beroep vaak. Medisch goed onderlegd (academisch vaak) maar sociaal wat minder zoals wij zouden willen. Bij ons in de buurt is het bureau dat pretecho's maakt óók gecertificeerd om 20 weken echo's te maken, net zo goed maar superleuk schijnbaar met 3D, kletsen lang kijken, geslachtbepalen etc. Wordt ook gewoon vergoedt door verzekering. Ik zelf heb er nog geen ervaring mee maar vriendin wel. Dat kan dus ook! Ik wil dus zeggen dat het niet per definitie is uitgesloten dat je mag filmen en dat het gezellig is ondanks de medische reden. Als je geopereerd moet worden mag er toch ook nog gelachen worden en gekletst tijdens jou operatie of denken jullie dat ze alleen maar serieus zijn hihi
@ilona, Je schreef dat je in sittard de echo op DVD meekrijgt. Was dat bij de 20 weken echo in het ziekenhuis? Zelf moet ik 25 februari in het ziekenhuis zijn voor de echo. Ben er nu eigenlijk toch wel een beetje benieuwd naar. Verder wachten we wel af, naderhand kun je nog altijd een pretecho laten maken. Iedereen heel veel succes en een heleboel mooie 20 weken echo's. Groetjes, Krissa