hallo ik heb woensdag mijn 2de echo met 6w3d. wat kan ik verwachten ? is de kans groot dat er al een hartje klopt? heb met 4w4d een echo gehad en die zag er goed uit dus kan eigenlijk niet ver achter lopen. liefs veronique
Ja, de kans is zeker aanwezig dat je het hartje ziet kloppen! Het is overigens dan nog niet meer dan een pixel op het scherm dat knippert (bij de echo die ik destijds kreeg moest ik eerst drie keer goed kijken). Ik had mijn tweede echo met 5w6d en toen klopte het hartje al!
Idd Pas vanaf 12 weken gaat de baarmoeder hoger zitten, verdwijnt achter het schaambot vandaan, en dan is het te horen. Ik heb het hartje ook nog niet gehoord. Ik weet alleen dat 't hartje 180x per minuut tikt
Sommige laten het via het inwendige aparaat wel horen, maar wat ik heb begrepen is dit niet zo goed voor de baby, dus doen ze het liever niet. Waarschijnlijk zul je het dus alleen zien.
Ik zou persoonlijk nooit meer voor zo'n vroege echo kiezen, want het kan ook voor een hoop verwarring zorgen! Ikzelf heb met 6wk en 4 dg de eerste echo gehad en de hartactie was nog zeer onregelmatig.. Kan dus 2 kanten op.. Je zit jezelf dan helemaal op te vreten en misschien wel voor niks! Dus als het ook maar enigzins mogelijk is zou ik je aanraden om na 7 weken te gaan, omdat er dan sowieso goede hartactie zichtbaar moet zijn! Succes!
Volgens mij heb je het ook niet echt voor het kiezen wanneer je een echo krijgt. Als je eerder een MK hebt gehad mag je eerder, dit oma lles zorgvuldig bij te houden.. En na te checken.
Ik spreek uit ervaring. Voor mijn eerste zwangerschap een MA gehad en ben daarna dmv een lange reeks vruchtbaarheidsbehandelingen zwanger geraakt.. Ik vind het zeker goed dat er vroege echo's gemaakt worden dan, maar wat ik al zei alles voor de 7e week is gewoon heel pril en kan voor extra (onnodige)onrust zorgen. Daarom, ongeacht je geschiedenis is het gewoon vrij nutteloos om zo vroeg voor een echo te gaan. Als het niet goed ziet, dan gaat het toch verkeerd daar kunnen ze met zo'n vroege echo niks aan veranderen..
? VK maken die afspraken niet voor niks lijkt me. Dit is de eerste keer voor mij dat ik zolang zwanger ben; dus ik heb geen id. Maar als het zo nutteloos is.. Waarom maken ze die afspraken dan? Beetje tegenstrijdig.. Ik vind het wel goed dat die vroege echo's er zijn. Dan kan er namelijk meteen vastgesteld worden hoe ver je al bent, en of het geen bbz is.
Je kunt het bespreken met de gyn/vk wanneer je een echo wilt. Ik heb een jaar geleden een mk gehad met 7,5 week. Ik mocht van de gyn dit keer langskomen voor een echo met 6w3d. Maar ik heb zelf aangegeven dat ik dat niet wilde omdat het me toch geen rust zou geven aangezien de vorige mk later was dan dat. Dus ben ik pas gegaan met 8,5 week. Het is heel persoonlijk en zoals ik het begrepen heb staan de meesten er echt voor open als je het later zou willen. Anyhoe... HEEEEEEL veel plezier met je echo, geniet ervan!
ik heb in oktober een miskraam gehad met 4,5 week kwamen we pas met 10 weken achter. dus vandaar dat ik al zo vroeg een echo krijg.
Met 6 weken en 4 dagen bij de 1e een mooi rijtenkorreltje gezien met een knipperlichtje (hartje!) en bij de 2e met precies 7 weken een mooi vruchtje met hartje.
Uhh dat is echt niet waar . Als je eerder een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt gehad, dan moet je zelfs een vroege echo! Je hebt namelijk een verhoogde kans op weer een bbz en deze kan vanaf 6 weken erg gevaarlijk worden.
Veronique ik heb vanmorgen mijn 1e echo gehad en zag een heel mooi ieniemini hartje kloppen, dus het kan wel, maar het kan ook net zo goed nog te vroeg zijn daarvoor. Fijn dat je zo goed gecontroleerd wordt! Heel veel succes morgen, ik duim dat er een mooi hartje te zien is.