2 feesten op dezelfde dag

Discussie in 'De lounge' gestart door Anouk2005, 7 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Hier niet nee..
    Ik zou naar het voetbalfeest gaan.

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Dat ging bij ons ook zo, totdat ik erachter kwam dat het dan wel alleen van mijn kant kwam

Wij kregen nooit een uitnodiging voor verjaardagen er werd gewoon van uit gegaan dat we kwamen. Wat dus in hield dat mijn man hiervoor moest snipperen, we na schooltijd 3 kwartier konden gaan rijden om er te komen, er een uurtje konden blijven, dan weer terug rijden, de kinderen wat eten in hun giegel konden mikken en dan was het al bedtijd.

Wij sturen altijd een uitnodiging voor de verjaardagen van de kinderen omdat die vaak in de vakantie tijd valt sturen we die ook nog eens 1,5 maand van te voren zodat iedereen het op tijd weet. En dan bellen er een paar 2 dagen van te voren af omdat ze toch niet kunnen wat ze hebben iets op de camping en 1 komt er gewoon helemaal niet opdagen.

Sinds dit jaar zijn we er dus klaar mee, vallen verjaardagen in de werkweek dan kunnen wij gewoon niet, vieren ze het op een andere dag en wij krijgen het niet persoonlijk te horen dan weten we het dus gewoon niet. Dit jaar zal ik hun netjes uitnodigingen sturen maar vertel ik de kinderen niet meer dat hun ook uitgenodigd zijn. Ik ben het gewoon zat om de teleurstelling op hun gezichtjes te zien, als ze dan toch komen is dat gewoon heel fijn.

Wat betreft ts. Zolang je niet een persoonlijke uitnodiging hebt gehad ging ik lekker naar de bbq van de voetbal. Komt de uitnodiging wel maar kort van te voren dan ging ik eerst naar de bbq van de voetbal en daarna wat drinken bij hun

3. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Wij hebben dit jaar denk ik hetzelfde hier. Wij gaan altijd een keer per jaar met de hele familie een dag weg. Altijd eind juni/begin juli. Nu dus ook weer. Schoonouders zullen dan ook ergens hun verjaardag vieren. Mijn familie was eerder, week of 3-4 geleden datum geprikt. Dan is het dus jammer voor schoonouders. Ze weten het al 8 jaar.

4. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Hier ook. Als we persoonlijk worden uitgenodigd(via app/sms oid)

5. mumija

mumija Niet meer actief

Ik zou naar je schoonzus-zwager gaan.
    Omdat ik vind dat familie altijd voor gaat, ook al heb je er van te voren ergernis van. En ik snap je ergernis want mijn schoonmoeder is precies zo.
    En de reden waarom familie bij mij voor gaat is omdat ik graag als voorbeeld stel voor de kinderen, dat zij later liever bij elkaar over de vloer komen dan naar een bbq van de voetbal gaan bijv. (en ik weet hoe gezellig dat is, hebben hem net zelf gehad van de voetbalclub)

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Tot nu toe nog steeds geen uitnodiging ontvangen dus misschien gaat het toch de voetbal bbq worden.
    Ik ga natuurlijk niet ergens onuitgenodigd op de stoep staan ;)

7. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    ik snap je redenering wel.. maar zou je dat ook zo leuk vinden als 1 van je kinderen zich dan altijd maar moet aanpassen aan de ander? andere afspraken afzeggen om dan maar op het laatste moment erheen te moeten gaan omdat het ze zo aangeleerd is?

ik vind leuk hoe je denkt, maar dat werkt alleen als er dan ook normale afspraken gemaakt worden

ts: ik zou gaan voor de bbq van het voetbal..

jullie zijn nog niet eens persoonlijk uitgenodigd, dus zo belangrijk vinden ze het ook niet dat jullie erbij zijn of niet

en ook JUIST omdat het familie is kun je het later inhalen met bijv (zoals iemand hier zei) een leuke picknick.. dat kan je niet met het voetbal team doen

8. Soto

Soto Bekend lid

22 sep 2013
    823
    528
    93
    Vrouw
    Praktijkondersteuner
    Nederland
    Absoluut niet mee eens. Een goede relatie tussen je kinderen (of andere familie) kun je niet afdwingen. Dat ze later graag bij elkaar over de vloer komen ligt maar net aan hun band. Hopelijk blijft deze heel goed, maar nogmaals, dit kun je niet opdringen.
    Bij ons zijn familie en vrienden even belangrijk. Als we al een afspraak hebben staan, gaan we deze niet afzeggen voor iemand anders, omdat degene toevallig familie is.

9. Maria79

Maria79 Actief lid

14 jan 2014
    346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een groot feest van schoonzus en zwager over 3 weken? En nog geen persoonlijke uitnodiging gekregen of datum doorgekregen? En op een eerder moment al een voetbal BBQ toegezegd?

Het zou voor mij een makkelijke keuze zijn, gezellig zo'n voetbal BBQ.

Ik weet niet hoe het zit met jullie agenda's, maar 3 weken van tevoren aankomen met een afspraak? (en officieel ben je nog niet eens gevraagd) Weinig kans dat we dan nog niets hebben staan. Familie of niet...jammer dan.. Tuurlijk worden er wel uitzonderingen gemaakt, maar niet voor iemand die op korte termijn afspraken plant en niet communiceert. Succes met het maken van jouw keuze. Ik zou zeggen, kies waar jij je goed bij voelt....en vooral waar jij energie van krijgt!

10. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Ooo wat jammer maar wij hebben dan al een afspraak staan
    dat is toch gewoon de waarheid?
    Ik snap het probleem niet. En hoezo jullie erop aankijken? Je had toch gewoon al een afspraak?

11. misa

misa Niet meer actief

Dit!

12. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Eerst ontvangen uitnodiging. Altijd zo doen. Dan hoef je nooit te kiezen.

13. p1982

p1982 Niet meer actief

al een keuze gemaakt

14. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Familie is voor mij totaal niet belangrijk, heb er niks mee nooit gehad ook.
    Ik zou lekker naar de voetbalbbq gaan, je hebt nog niet eens officieel een uitnodiging gehad van je schoonzus.
    Je hebt ook zin in die voetbalbbq dus jammer voor je schoonfam!!
    Moeten ze maar eerder zijn met uitnodigen.?
    Maar goed ik ben daar heel simpel in, ik heb lang genoeg dingen voor anderen gedaan, waar ik niet achter stond en er nooit wat voor terug gehad. Dat is nu voorbij, dus vandaar mijn beredenering.

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Kun je het niet gewoon aan je schoonzus/zwager voorleggen. Dat je van je schoonouders gehoord hebt dat ze het waarschijnlijk op die dag gaan houden en dat je heel graag wilt komen, maar dat je ook net iets anders hebt afgesproken. Als hun dingen altijd zo snel en last minute beslissen, kunnen ze het misschien nu ook nog een dagje eerder of later houden (of weekend later).

16. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    #36 amdaa, 20 jun 2015
    Laatst bewerkt: 20 jun 2015
    Ik zou persoonlijk met mijn man naar zijn zus gaan. Of in ieder geval hem sturen.

Zo te lezen wil jij helemaal niet naar de schoonfamilie. En in dat geval zullen ze je waarschijnlijk ook niet missen. Wat is het verschil dat je schoonmoeder de uitnodiging heeft doorgegeven?

17. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Mwa, het is misschien afhankelijk hoe close je bent met elkaar?
    Ik krijg persoonlijk jeuk als ik lees dat mensen binnen naaste familie persoonlijke uitnodigingen afwachten, en anders doen alsof hun neus bloedt en alsof ze niet weten dat hun moeder/broer/zus jarig zijn.
    Zo'n onderlinge band willen wij onze kinderen absoluut niet aanleren, ik vind dat alles behalve hecht.

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Zó ontzettend mee eens! Ik heb 1000x liever dat mijn kinderen echte vrienden hebben (zoals wij gelukkig) dan dat verplichte gedoe met mensen met wie je verder weinig hebt behalve een dna verwantschap. ;) Dus in jouw geval TS zou ik absoluut zeker naar de bbq gaan en lekker genieten! :)

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Vorige week via de app toch uitnodiging gekregen.
    We gaan naar bbq van familie en onze zoon gaat naar de voetbal bbq.
    Probleem opgelost.

20. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Je hebt al besloten maar ik zou splitsen: je man naar zijn familie en jij naar de bbq. Wij komen vaak apart op familie verjaardagen, als we alles samen zouden doen dan hadden we nooit tijd voor onszelf. Nu hebben we allebei af en toe een dagje voor onszelf, heerlijk. Scheelt wel dat onze familie allemaal ver weg woont (of wonen wij zo ver ?;) ) en we dus altijd een hele dag of heel weekend kwijt zijn. Bij ons komen ook vaak alleen mijn broers en blijven de dames vaak thuis of gaan iets anders doen met hun eigen familie/vrienden. Ik vind het een prima verdeling, we hebben nooit scheve gezichten. Bij de grootouders zien we elkaar altijd wel allemaal weer want daar komen we wel vrijwel altijd allemaal.

Deel Deze Pagina