Mijn man en willen allebei een goede fiets kopen en hebben allebei onze keus gemaakt. Voor mij de sparta amazone dynamic 2010 en voor hem de gazelle montreux limited2010. Dit zijn 2 hele durefietsen vind ik zelf, maar we zijn er verliefd op geworden. Toch in dubio, doen we het wel of toch niet? Het is toch een hele flinke uitgave. Nu zijn we in de winkel geweest en gevraagd of hij een mooi prijsje kon maken, dat heeft hij gedaan, maar toch, op internet kan je ze net ff iets goedkoper vinden, scheelt 300,-, maar dan zonder zitjes ( vind ik veel) en 100,- met zitjes. Bij de winkel krijgen we alle service en garantie e.d erbij, maar weet niet hoe dat zit via internet en wat kosten de zitjes als je die los koopt? Ik weet dat we dit zelf moeten beslissen, maar wellicht hebben jullie tips om ons net dat zetje te geven om de knoop door te hakken.
Ik zou ze bij een fietsenwinkel kopen... je hebt bij nieuwe fietsen vaak ook 1 of 2 keer een (gratis) servicebeurt.. Maar ook wanneer je de fietsen op kunt halen, worden de zadels ( als t goed is) op de voor jou juiste hoogte gesteld.. Wat je al zei, een nieuwe fiets ( laat staan 2) is een flinke investering.. Liever op een adres waarbij je makkelijk en snel even terug kunt gaan dan via internet, waarbij de serviceverlening minder goed/ slecht kan zijn/ is..
Is wel moeilijk. Normaal zou ik meteen voor de laagste prijs gaan, maar een fiets heeft natuurlijk onderhoud nodig. Ik zou bij de winkel vragen of ze daar korting op geven als je ze daar koopt. Gewoon eerlijk zeggen dat je eraan denkt ze goedkoper op internet te kopen.
Dat hebben we gedaanja,eerst zei de winkel dat we de zitjes gratis erbij kregen en toen hebben we gezegd dat het via internet zo duur was, maar dat we het liever bij hem kopen. Toen belde hij later terug en heeft ie nog wat van de prijs afgehaald,maar zoals ik eerder zei, toch weer net wat duurder en het is niet zo'n klein totaalbedrag waar we over praten dat ik gewoon echt niet weet wat wijsheid is....
Krijg je via met je internet-aankoop dezelfde service als wanneer je bij de fietsen winkel koopt?? Wat is "net wat duurder" dan wanneer je via internet besteld?