16 maand en nog huilen bij het kdv...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door firegirl, 21 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. firegirl

firegirl Niet meer actief

Emma gaat vanaf dat ze 9 maanden is naar het kdv bij ons in het dorp. Elke keer huilt ze... Het ging de laatste tijd beter, maar soms huilt ze echt nog hartverscheurend (zoals vanmorgen...) en ik snap dat niet. 5 minuten later is het goed hoor, maar het is zo vreselijk om op die manier weg te gaan... Zijn er meer kindjes die dat nog steeds doen?

2. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ik heb begrepen (Van onze leidster van het kdv) dat kindjes die rond 9 maanden voor het eerst gebracht worden dit sowieso langer doen dan kindjes die al vroeger komen. Dan zitten ze precies in de eenkennigheidsfase. Vrees dat het nog wel ff duurt want onze dochter deed het nooit, maar is er met 14 maanden mee begonnen. Alleen zodra ik in de gang haar jasje ophang hoor ik haar al niet meer, dus zo groot zal het verdriet niet zijn ;)

3. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

8 okt 2009
    641
    0
    0
    hier begint het juist nu pas.. ik accepteer het maar en weet dat ze na 10min lekker gaat spelen. van de week was het al zo erg dat ze al begon te huilen toen we naar de deur toe liepen. zo zielig maar ze moeten er echt ff doorheen.

4. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Wij hebben een heel eenkennig kindje gehad dus het was meestal wel drama op het KDV. En nu is het met vlagen nog steeds zo. Ligt helemaal aan hoe ze zich voelt. En wat er de dagen daarvoor is gebeurd.
    Maar ik hoor van meerdere mensen (oppas / familie / kdv) dat het huilen echt na 1 / 2 minuten over is en ze de rest van de tijd gewoon vrolijk is. Dus je zit er zelf meer over in dan je kindje. Maar het blijft vervelend

5. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Mijn zoon gaat al naar het kdv sinds hij 4 maanden was, en hij begon ook te huilen bij het afscheid toen hij een maand of 13/14 was. Daarvoor deed hij dat nooit.
    Ik vind het ook vreselijk, en breng hem er altijd met een steen in mijn maag heen. Hoewel het huilen letterlijk nooit langer dan 10 seconden duurt (dat weet ik omdat ik op de gang blijf luisteren tot hij stil is), en hij het er volgens de juffen erg naar zijn zin heeft.
    Er is niet veel dat je eraan kunt doen, behalve dan het afscheid kort en vrolijk houden, gedag kussen en zwaaien, en niet teruggaan/treuzelen als ze begint te huilen.

6. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    mijn zoontje van 16 maanden komt er al vanaf dat ie 3 maanden oud was, en doet het ook nog steeds... hartverscheurend.... niet leuk... maar binnen een paar minuten is ie weer lekker aan het spelen.

idd. duidelijk afscheid nemen, niet rekken en snel weer weg gaan werkt hier het beste.

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier ook hoor.

Milan gaat nu zo'n half jaar naar 't kdv (2 x in de week) en het is elke keer hartverscheurend huilen bij 't wegbrengen. Na een minuut of 5 gaat het idd weer gewoon goed en vindt 'ie 't allemaal wel prima. Bij het ophalen is 'ie trouwens ook altijd wel superblij als 'ie ons weer ziet, dan komt 'ie helemaal vrolijk aangerend.

Heel stiekem ben ik eigenlijk best blij dat 'ie 't thuis blijkbaar toch nog leuker vindt dat op 't kdv. Er zijn namelijk op zijn groep ook kindjes die juist moeten huilen als ze opgehaald worden, dat lijkt mij veel erger!

8. firegirl

firegirl Niet meer actief

Emma gaat in het begin altijd wel lekker spelen, maar dan merkt ze dat ik wegga. Ik twijfel soms ook wel of ik gewoon geen afscheid moet nemen en gewoon moet vertrekken... Maar ja, dan merkt ze later plotseling dat ik weg ben, dat wil ik nou ook weer niet...

Emma gaat trouwens maar 1 keer in de week naar het kdv, dat zal ook wel verschil maken. Ze is wel altijd blij ons te zien, maar blijft soms ook wel spelen haha. Dus ze heeft het gelukkig wel naar haar zin.

Nou ik ga haar zo ophalen.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ons jochie ging met 15 maand voor het eerst. Na een paar weken wennen, bleef hij die eerste 5-15 minuten huilen. Om vervolgens een gezellige dag te hebben.
    Ik denk dat het zeker tot 22-24 maand geduurd heeft. En nog steeds (bij 2j9m) heeft hij af en toe dagen dat hij even 5 minuten pruttelen nodig heeft. Dat hoort blijkbaar bij ons jochie...

10. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Charlotte gaan nu sinds 6 weken weer naar het kdv (2 dagen per week) en afgelopen donderdag huilde ze voor het eerst niet meer. Vonden ze daar heel snel en goed, dus tja, hoe het kan dat je dochter nog steeds huilt? Ze gaat al best lang zo te zien. Als het na 5 minuten over is en ze de rest van de dag het wel goed naar haar zin heeft, zou ik het accepteren. Als ze ook overdag nog om haar mama huilt, is andere opvang misschien een optie (heb niet hele topic gelezen maar dat komt zo in me op).

Deel Deze Pagina