Hoi dames, Misschien een domme vraag maar wil graag even uitleg. Mijn dochtertje is nu 14 weken en krijgt 4x150/5 en 1x180/6 (de laatste fles) De tijden zijn nu 8:00-12:00-16:00-19:30-23:00 Het liefst ga ik eigenlijk beginnen om 7:00 (ivm mijn werktijden, dus lijkt mij nieuw ritme handiger) Dus dan kan ik alles een uur vervroegen.. 7:00-11:00-15:00-18:30-22:00 Dan zou ze dus, met het nieuwe schema van 22:30-7:00 slapen De laatste fles (nu dus om 23:00), moet ik haar altijd voor wakker maken. Nu lees ik hier geregeld over droomvoedingen..maar wat wordt hier precies mee bedoeld? En ik denk dan ook meteen, hoe zit dat met verschonen? Als ik haar vanaf 18:30 zou laten slapen en de laatste fles zou geven terwijl ze half slaapt(?) dan wordt ze dus alsnog wakker door het verschonen.. Hoe doen jullie dan dan? Verschonen jullie dan niet meer tussendoor of hoe werkt het dan? Ik hoor graag jullie tips. P.s. Ik ga vanaf morgen alle flessen 180/6 aanbieden want ze slurpt alle flessen tot de laatste druppel leeg, en de laatste fles krijgt ze al 180/6. En door die droomvoeding wil ik dus ook gaan kijken of die (uiteindelijk) kan vervallen.. Maar nog even terugkomend op het schema.. Is het beter om alle flessen op te hogen naar 180/6, of moet ik de laatste 150/5 geven (omdat die dan droomvoeding wordt) Ik hoor graag van jullie
Geen verstand van flessen, maar wij verschonen bij de droomvoeding niet, of ze moet gepoept hebben, dan natuurlijk wel.
Een droomvoeding is idd slapend voeden. En nee, ik verschoon niet, tenzij er een poepluier waarneembaar is. Maar gelukkig poept onze DL op vaste tijden
Oke, dan zou het misschien wel lukken inderdaad. Want zodra ik ga verschonen wordt ze wakker, dus dan heb je geen droomvoeding.. Is dan sochtends de luier niet helemaal doorweekt..? Of dat ze dan helemaal nat is?
Mmmm 's morgens wel een volle luier, maar niet doorweekt. Overigens maakt mijn DL helaas niet van die lange nachten, dus dat scheelt natuurlijk wel.
en evt anders gewoon in t bedje verschonen, blijft ze lekker warm liggen alleen beetje klungelen voor jullie hihi als je ze eerst op t aankleedkussen legt en dan weer terug in bed zal ze wel goed wakker worden en dat is zonde natuurlijk... k zou de droomvoeding dan 150 laten, kijken hoe ze het daarop doet, hij gaat er als t goed is over een tijdje toch af.... mits ze dan genoeg vocht binnen krijgt voor haar gewicht en lengte... maar zonde eigenlijk om de eerste fles al een uur eerder te geven joh, dan moet je haar wakker maken terwijl ze anders om 8 uur zelf komt begrijp ik? is het niet mogelijk dat ze haar 1e flesje straks bij de opvang drinkt? ik denk altijd wat slaapt dat slaapt en lekker laten slapen
Ik leg Siem altijd slapend in de maxicosi, en de eerste fles, krijgt ie daar...dus uit bed halen en meteen maxicosi in
Ik geef haar nu dus om 23:00 de laatste fles, van 150/5 (droomvoeding) overdag drinkt ze 4 flessen van 180/6 Ze krijgt nu dus om 22:30/23:00 nog een droomvoeding, maar ik moet haar 's ochtends altijd wakker maken om 8:00 Wil nu dus vanaf morgen gaan proberen om haar vanaf 20:00 te laten doorslapen tot de volgende ochtend. Of is ze hier nog te jong voor?
Hier zitten we met hetzelfde probleem... Alleen is de droomvoeding 's avonds helaas geen droomvoeding, ze komt dan na de 4 uur weer.. Waardoor ze een extra voeding heeft. Wat wij nu gaan proberen is om haar na de fles van 19 uur lekker in bed te gaan leggen en het haar zelf gaan laten regelen.. Waarschijnlijk komt ze dan 's nachts wel een keer.. Maarja dat komt ze nu bij ons ook. Ons schema wordt dan 7.00 - 11.00 - 15.00 - 19.00 - 's nachts (bepaalt ze zelf) Als je kindje overdag genoeg voeding (met name vocht) binnen krijgt, mag je de nacht laten doorslapen. Ze geven vaak zelf ook wel aan als ze hier nog niet klaar voor zijn, dus als ze 's nachts dan weer gaat komen...
Ja idd, nu slaapt ze snachts door.. En moet ik haar sochtends om 8:00 wakker maken. Misschien komt ze nu dus wel snachts, maja dat is dan maar zo.. Dan is ze er misschien nog niet aan toe.
Hier verschoonde we niet tijdens droomvoeding, nu poept ze ook nooit tussen 19.00-7.00 uur dus dat scheelt. Ik vond het ook gek idee, maar toen ze 3,5 maand was hebben we de droomvoeding laten vallen en soms slaapt ze hier van 19.00 - 8.00 uur en dan ga ik haar ook niet wakker maken voor luier. Nooit uitslag gehad of doorlekken...