2 follikels...grote kans op tweeling?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door namida, 17 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. namida

namida Actief lid

25 okt 2012
    224
    0
    16
    Hoi Dames,

Gisterochtend een follikelmeting gehad, nu bleek dat er 2 follikels zaten, best bijzonder toch?
    volgens de gyn ben ik altijd snel zwanger als ik een ei heb.
    Want heb maar weinig een ei. Heb 3 kids!
    Maar goed mijn vraag eigenlijk, die follikels springen die tegelijk??
    Hoe groot is de kans op een tweeling? De kans op 1 is des te groter dan.
    Nu moet ik morgenochtend weer en vanavond moesten wij gemeenschap hebben. Maar gisteravond konden we ons al niet meer bedwingen ;). Nou dan vanavond ook maar.

Groetjes Namida

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je hebt maar 20% kans op een zwangerschap per cyclus. Bij een dubbele eisprong zal de kans iets groter zijn, maar de cijfers verdubbelen niet. Het gaat slechts om een paar enkele procentjes. De kans op een tweeling is klein, maar wel aanwezig. Bij de terugplaatsing van twee embryo's heb je 40% kans op een zwangerschap. Ben je zwanger, dan heb je vervolgens 25% kans dat het een tweeling is. Bij jou gaat het niet om embryo's, maar om follikels. Dus die kansen zullen veel lager liggen.

Je hebt alleen een dubbele eisprong als beide follikels ongeveer even groot zijn. Als de ene veel groter is en de eisprong in gang zet en de andere beneden de 17 mm zit, dan zal er maar eentje (de grootste) springen. Zitten ze beide op minimaal 17 mm, dan springen ze waarschijnlijk tegelijk.

Succes!

3. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ik kan het niet beter zeggen dan Jippie :)

4. namida

namida Actief lid

25 okt 2012
    224
    0
    16
    Bedankt.
    Vanmorgen weer geweest, kans is groot op dubbele eisprong, zei gyn.
    En kans op tweeling is aanwezig.
    Volgende week bloedprikken. Wat kunnen ze dat snel zien zeg!?

Zo benieuwd.
    Zou het zo geweldig vinden, weer een kleintje voelen in de buik.

Hele nieuwe ervaring met de clomid...

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Daarbij komt ook nog dat niet elke follikel automatisch een eicel bevat. Helaas. Er bestaan ook lege follikels.

(Kwam ik ook pas achter tijdens de twee puncties die ik heb ondergaan vanwege mijn ICSI-behandelingen destijds.)

Hoe groot waren je follikels vanmorgen trouwens?

6. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    ik had ook FM na gebruik van clomid. Had ook 2 eitjes maar op laatst was toch onduidelijk of eentje echt genoeg meegroeide en wel zou springen, dus dat kan ook altijd nog.
    Kans op tweeling is idd niet heel groot maar een tweeling moet wel welkom zijn als je dit aangaat, in mijn ogen.
    Ik ben overigens die ronde zwanger geworden van 1 kindje :)
    succes!

7. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Ik had bij de follikelmeting 2 even grote follikels, deze groeiden beiden even snel en heb de eisprong ook duidelijker gevoeld.

Er werd ons toen ook gewezen op het risico op een tweeling maar wij zagen dat niet als een bezwaar en bovendien is de kans inderdaad niet zo héél groot.
    Het is ook niet zo dat je 2x zoveel kans hebt op een zwangerschap maar ik ben wel zwanger geraakt in die cyclus ... van 1 kindje :).

Succes!

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het bloedprikken is waarschijnlijk om te kijken of je een goede eisprong hebt gehad. Vijf tot zeven dagen na je vermeende eisprong wordt er op progesteron geprikt. Er wordt dan nog niet naar het zwangerschapshormoon gekeken. Dus daarover volgende week geen uitslag, ben ik bang. Daarvoor zul je moeten wachten tot je testdatum.

9. Lelie28

Lelie28 Actief lid

19 apr 2008
    228
    0
    0
    Ik heb vaak een IUI gehad met meerdere follikels en 3 x zwanger geweest van maar 1. Dus het zal vast niet zo'n vaart lopen.. maar ja, de kans is er natuurlijk wel. Afwachten maar, hopelijk is er in ieder geval eentje blijven plakken :D.

Deel Deze Pagina