voorbereiding op miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door elba, 15 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Ik ga waarschijnlijk een miskraam krijgen. Ik heb nauwelijks nog verkleuring op een zwangerschapstest en ben niet meer misselijk en de dopler van de huisarts, kon geen kloppend hartje vinden. Het is nog niet helemaal zeker maar waarschijnlijk wel. Slopend die onzekerheid dat wel. maar goed. Hoe bereid ik mij voor op een miskraam? Wat moet ik in mijn tas hebben. Wat zeg ik als het op m'n werk gebeurt en ik naar huis wil (ik wil namelijk liever niet over een miskraam vertellen).
    En als ik maandag op de echo te horen krijg dat het mis is. Zijn er manieren om er voor te zorgen dat het eruit komt om zo een missed abortion te voorkomen? (als het moet, moet het maar toch) Bijv sporten of in bad zitten ofzo? Hopelijk kunnen jullie mij een beetje helpen (niet dat het leuk is als je die ervaring hebt natuurlijk). Hoe erg is de buikpijn en welk maandverband heb je nodig? Pijnstillers?
    Alvast heel erg bedankt voor jullie tips

Veel liefs Elba

2. Freubel40

Freubel40 Lid

25 mrt 2015
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai Elba,

Wat vind ik dit kl*te voor je!

Bij mij is helaas vandaag missed abortion geconstateerd, zit dus in het zelfde schuitje helaas.

Is er geen echo gemaakt om te kijken of het hartje nog klopt?

Een hele dikke digiknuffel

Liefs Freubel xx

3. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.129
    5.048
    113
    Vrouw
    Zorg dat je voldoende pijnstilling/maandverband in huis/je tas hebt.
    Ik snap dat je op je werk er niks over wil zeggen, maar denk dat eerlijk zijn toch het beste is.. Bij mij bijvoorbeeld stond mijn hoofd er echt niet naar na de slechte echo om nog te gaan werken. En drie weken later na de curretage ben ik ook een paar dagen thuis gebleven. Doordat ik eerlijk was, was dit allemaal mogelijk.

Er is helaas geen manier om een miskraam op te wekken. In bad gaan als het op gang is gekomen is zelfs gevaarlijk ivm infectiegevaar. Ik heb afgewacht en twee maal 8 tabletten cytotec gehad, maar helaas was een curretage toch nodig.

Heel veel sterkte gewenst!

4. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Heeft cytotec bijwerkingen? Hoe voelt dat en hoe voelt zo'n MA? Krijg je verdoving enis dat in het ziekenhuis? Hoe lang duurt het moet je nuchter zijn?

5. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Trouwens zeer bedankt voor jullie reacties.
    Ja, ik heb niet zo'n leuke werkplek, contract wordt ook niet verlengt. En heb gek genoeg zoiets dat ik ze mijn ellende niet gun oid. Heel gek. Maar vind het afwachten niet fijn. Maandag krijg ik een echo.

6. Freubel40

Freubel40 Lid

25 mrt 2015
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai,

Dan zou ik het ook niet zeggen hoor op mijn werk!

Ik ga maandag met mijn nieuwe baan beginnen, dus ik zeg al helemaal niks. Voor de afleiding wel fijn!

Hoe de missed abortion voelt? Ik ben nog steeds hartstikke zwanger volgens mijn lichaam.
    Zaterdag gaan vloeien, en flinke menstruatiepijn. Omdat het in vergelijking met mijn miskraam in 2008 voor mijn gevoel niet doorzette, of juist ophield toch verloskundige gebeld vandaag voor echo.

De echo die ik vandaag had gaf aan dat het of gestopt is met groeien, of ik ben minder lang zwanger.

Dus volgende week nog een echo en evt door naar de gynaecoloog.

Liefs freubel xx

7. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Hoi Freubel,
    Dat klinkt niet fijn. Hopelijk laat alles snel los en kan je weer verder met positiever nieuws dan. Brr, niks aan, je slaapt toch met 1 oog open dan. Sterkte!!

8. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Elba, weet je zeker dat het mis is? Als ik jouw onderschrift lees, dan zie ik dat je 8 weken zwanger bent. Dat is veel te kort om uberhaupt iets met de doppler te kunnen horen. Is het niet mogelijk om de echo iets te vervroegen? Dan heb je tenminste echt zekerheid.

9. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Om ook nog even op je vraag in te gaan. Bij mij begon ik alle drie de keren een paar dagen vooraf licht te bloeden. Op de dag zelf menstueerde ik en kwam het dan een aantal uur later. Ik voelde het ruim vooraf aankomen en het zou mij dus niet hebben kunnen overvallen. Het bloedverlies is ruim, maar ik kon het af met de grootste maat maandverband. Ik weet echter dat sommigen ook kraamverband moesten gebruiken.

10. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.129
    5.048
    113
    Vrouw
    Cytotec wekt de miskraam op. Dus heeft als bijwerking erge krampen en bloedverlies. Je kunt hier pijnstilling voor krijgen maar geen verdoving.
    Curettage krijg je wel onder volledige narcose en daar moet je nuchter voor zijn.

11. IrisN

IrisN Niet meer actief

Cytotec werkt niet bij iedereen, dus als je geen weken lang met een levenloos vruchtje wilt rondlopen, dan is een curettage sneller. Cytotec werkt bij mij niet, moet morgen weer naar het ziekenhuis en ga dan een curettage aanvragen. Echter is er wel risico op verklevingen bij curettage. Slechts 1 op de 1000. Hoop toch stiekem voor je dat het wel goed is.

12. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Ik had in 1e instantie licht bloedverlies (dagelijks) en binnen een paar dagen werd het meer en meer, maar vergelijkbaar met een ms.
    Op de dag van de miskraam had ik (overdag, op het werk) dus veel bloedverlies, maar nog te behappen, ook geen krampen.
    Tegen de avond werd het bloeden heftiger en krampen kwamen en tegen middernacht voelden de krampen als weeen.
    Toen kwam het dus echt op gang en was het met maandverband of kraamverband niet meer te doen. Maar ik ben op de wc gaan zitten, want bij elke kramp kwam er een flinke partij bloed uit.
    Gezien ik een stollingsprobleem heb en bloedverdunners gebruik waren de artsen voorzichtig ivm overmatig bloedverlies. Ben midden in de nacht naar het ziekenhuis gereden, daar heb ik morfine-pijnstilling gekregen. Dat was heel fijn. Uiteindelijk vruchtje verloren in het ziekenhuis.

Ik was trouwens 13,5 weken zwanger.
    Heel veel sterkte meid!

Deel Deze Pagina